خاصیت درمانی بادمجان خواص و فواید بادمجان برای سلامت

خاصیت درمانی بادمجان خواص و فواید بادمجان برای سلامت

خاصیت درمانی بادمجان

?حفاظت از DNA و سلول‌ها
?دفع مواد زاید بدن

?کمک به حفظ سلامت مغز
?کمک به جذب آهن

?مفید برای دیابت نوع ٢
?کمک به کاهش وزن بدن

?تنظیم فشارخون
?ضد التهاب

خاصیت درمانی بادمجان, اثر بادمجان روی پوست , فواید بادمجان سیاه ,خواص بادمجان سیاه , بی خاصیت بادمجان , خواص بادمجان خام , خاصیت بادمجان , فواید بادمجان ,

خواص بادمجان و تمام فواید آن برای سلامت ، زیبایی و درمان بیماری ها

بادمجان یکی از صیفی جاتی است که در تمام فصول سال وجود دارد و بر خلاف تصوراتی که آن را بی خاصیت می داند سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. بادمجان خواص دارویی فراوانی دارد. بادمجان قطعاً یک هدیه از طرف مادر طبیعت است زیرا فواید سلامتی و تغذیه ای بسیاری برای انسان ها فراهم می کند. بادمجان عضوی از خانواده تیره مشابه سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل شیرین است. بادمجان منبع غنی فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتا، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C است. و یک منبع ضد ویروسی مفید و مفید است که در این بخش از سلامت نمناک فهرست فواید بزرگ بادمجان وجود دارد – بهترین فواید سلامتی و ارزش های غذایی.خواص بادمجانخاصیت درمانی بادمجان

 فواید بادمجان برای خواب خوب:
اگر از بی خوابی و یا سندرم بدون خواب رنج می برید، یک بادمجان خام را در زمان غروب به طور منظم مصرف کنید و شما می توانید دوباره خوب بخوابید. همانطور که می دانیم، افراد باید در شب خوب بخوابند تا خوب بمانند.

نوزادان و کودکان

بادمجان سرشار از کلسیم است که باعث تقویت استخوان ها و دندان ها در نوزادان و کودکان می شود.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در بادمجان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان می شود و از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می کند.

فیبر موجود در بامجان برای بهبود هضم غذا و درمان یبوست در نوزادان و کودکان مفید می باشد.خاصیت درمانی بادمجان

مقادیر بالای آهن و مس موجود در بادمجان به درمان کم خونی و آنمی در نوزادان و کودکان کمک می کند.

بادمجان یکی از بهترین مواد غذایی برای تغدیه نوزادان و کودکان می باشد که از سن 8 ماهگی به بعد (با مشورت پزشک) می توانید آن را به رژیم غذایی نوزاد اضافه کنید، فقط مواظب واکنش های آلرژیک احتمالی در نوزاد خود باشید.

بادمجان یک خلط آور خوب است :

افراد می توانند خلط اضافی را با مصرف بادمجان پخته همراه با نمک کم کنند. این موضوع اغلب توسط زنان پیر پیشنهاد می شود.

جلوگیری از لخته خون:

بیوفلاونوئید و ویتامین K موجود در بادمجان می توانند به محدود کردن تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ ها کمک کند.خاصیت درمانی بادمجان

فواید بادمجان برای بدن سالم:

بادمجان حاوی سطوح بالایی از کلسیم، آهن و مواد معدنی دیگر است که برای اطمینان از رشد بدن بسیار ضروری هستند. این در واقع نوعی از سبزیجات پر فایده و پر ارزش غذایی است، بنابراین افراد باید آن را در رژیم غذایی روزانه مصرف کنند تا بدن همیشه سالم بماند.

جنین، زنان باردار و زنان شیرده

بامجان یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان ناباروری در زنان و مردان می باشد، برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید باید به مدت دو ماه بدون وقفه بامجان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.خاصیت درمانی بادمجان

یک مطالعه اخیر در مصر نشان داد که بادمجان با افزایش میزان ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در خون باعث تحریک ترشح تستوسترون در مردان و پروژسترون در زنان شده و میل جنسی را افزایش می دهد.

بادمجان یک منبع غنی از اسید فولیک یا فولات است که از نقص های لوله عصبی جنین در دوران بارداری پیشگیری می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در بادمجان به بهبود هضم غذا کمک می کند و با افزایش حرکات روده به درمان یبوست در زنان باردار کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بادمجان برای تقویت بدن زنان در دوران شیردهی مفید بوده و به درمان بی خوابی در زنان شیرده کمک می کند.

خاصیت درمانی بادمجان, اثر بادمجان روی پوست , فواید بادمجان سیاه ,خواص بادمجان سیاه , بی خاصیت بادمجان , خواص بادمجان خام , خاصیت بادمجان , فواید بادمجان ,

بادمجان اثر نرم کننده است و بعلت دارا بودن آهن در رفع کم خونی داروی موثریست.
بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب، روی عضو ملتهب گذاشت.
دانه بادمجان ایجاد یبوست می کند. ریشه بادمجان و شاخه های خشک شده و برگ های آن اثر بند آورنده خون را داراست و قابض بوده و می توان از آن برای درمان احتلام بانه و انواع خونریزی ها استفاده کرد.
بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است.
همچنین بادمجان گرفتگی رگ ها را باز می کند و افراد را از خطر سکته قلبی محفوظ می کند.
بادمجان برطرف کننده یبوست است. برگ ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند این جوشانده درمان اسهال خونی است.
جوشانده ریشه بادمجان درمان بیماری آسم است، بادمجان مقوی معده است.
از بادمجان می توان به عنوان مسکن برای تسکین در استخوان شکسته و ضرب خورده استفاده کرد بدین طریق که باید بادمجان را در فر بگذارید که نیم پز شود و سپس آب آنرا با فشار بگیرید و بعد به مقدار نصف این مقدر آب به آن شکر قهوه ای اضافه کنید آنرا هم بزنید و بنوشید.

بادمجان برای کنترل قند خون:خاصیت درمانی بادمجان

کسانی که از دیابت نوع 2 رنج می برند، باید بادمجان را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنند، چون این یک منبع عالی فیبر و کربوهیدرات قابل حل است که می تواند جذب گلوکز را محدود کند. انجمن دیابت ملی و برنامه آموزشی انجمن دیابت آمریکا توصیه می کنند که افراد باید بادمجان بیشتری را به رژیم روزانه خود اضافه کنند تا بتوانند کنترل کامل سطح قند خون خود را با سهولت انجام دهند.

بادمجان برای کاهش وزن:

اگر شما واقعاً می خواهید چربیتان را به طور طبیعی و به طور موثر از دست بدهید، بادمجان را باید به ناهار یا سر صبحانه اضافه کنید. در واقع، سطح بالای فیبر موجود در این گیاه می تواند فضای بزرگی را در معده اشغال کند و در نتیجه مصرف مواد غذایی دیگر را محدود کرده و یا گرسنگی را تسکین دهد. فیبر نیز می تواند افراد را مجبور کند که برای مدتی طولانی هضم کنند و افراد رژیمی قادر به احساس سیری بیشتری برای دوره زمانی طولانی تر هستند و غذایی را مصرف نمی کنند … تا مصرف کالری را بعد از وعده های غذایی کاهش دهند.
ارسال شده در تاریخ 16 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,317
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.