خواص آووکادو برای لاغری گیاهی عالی برای کاهش وزن

خواص آووکادو برای لاغری گیاهی عالی برای کاهش وزن

خواص آووکادو برای لاغری

#آووکادو_عالی_برای_کاهش_وزن

آووکادو سرشار از فیبر است؛ کربوهیدراتی که دیر هضم شده و سطح قند خون شما را پایدار نگه می دارد. در نتیجه،از اشتهای کاذب شما جلوگیری می کند

میوه آووکادو طی ۱۵ سال گذشته به یک میوه محبوب، به ویژه در آمریکا، تبدیل شده است. در حال حاضر در بیشتر رستوران های زنجیره ای، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون سرو می شود.

آووکادو یک منبع غنی از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبرهای محلول و نامحلول است. متخصصان تغذیه به دلایل زیر مصرف روزانه آووکادو را توصیه کرده اند:

خواص آووکادو برای لاغری, گیاهی عالی برای کاهش وزن,آووکادو و لاغری ,گیاه آووکادو و کاهش وزن,آووکادو و سلامتی, گیاه پر از خاصیت آووکادو,آووکادو و کم کردن وزن

علایم آرتروز را برطرف می کند
آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا ۳ است. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود.

به جذب سایر مواد مغذی کمک می کند
آووکادو دارای چربی غنی است که به جذب مواد غذایی دیگر از جمله ویتامین های محلول در چربی مانند A ، K، D و E کمک می کند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ میلادی نشان می دهد که ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

سبب کاهش کلسترول می شود
آووکادو حاوی ترکیباتی به نام beta-sitosterol است که سبب کاهش چربی های بد LDL و افزایش چربی خوب HDL می شود.

سلامت چشم را افزایش می دهد
یک اونس آووکادو حاوی ۸۱ میکروگرم زیزانتین و لوتئین است که هر دو ترکیب در چشم به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و در حفظ سلامت چشم موثرند. مصرف آووکادو از بروز آب مروارید و انحطاط ماکولا جلوگیری می کند.

خواص آووکادو برای لاغری

خواص آووکادو برای لاغری, گیاهی عالی برای کاهش وزن,آووکادو و لاغری ,گیاه آووکادو و کاهش وزن,آووکادو و سلامتی, گیاه پر از خاصیت آووکادو,آووکادو و کم کردن وزن

آووکادو می‌تواند چربی‌های شکمی را آب کند:

خواص آووکادو برای لاغری

اگر چربی شکمی زیادی دارید بهتر است خوردن آووکادو را جدی بگیرید. محققان بر این باورند که خوردن روغن آووکادو در غذاهای مختلف می‌تواند چربی‌های شکمی را تا حد زیادی از بین ببرد و همین امر موجب کاهش خطر ابتلا به سندروم متابولیک خواهد شد. این خاصیت نیز به خاطر محتوای غنی آووکادو از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است.خواص آووکادو برای لاغری

مطالعه انجام شده در ایالت پن نشان می‌دهد افرادی که حدود ۴۰ گرم ( سه قاشق غذاخوری) از روغن‌های سرشار از اولئیک را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، ۱.۶ درصد نسبت به سایر افراد چربی شکمی کمتری خواهند داشت. مطالعه دوم که در مجله Diabetes Care منتشر شده است به نتایج مشابهی دست یافته است. رژیمی که سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است می‌تواند توزیع چربی در اطراف شکم را تا حد زیادی کاهش دهد. یک قاشق غذاخوری از روغن آووکادو حدود ۱۲۰ کالری و ۱۰ گرم چربی تک غیر اشباع دارد.

پروفایل تغذیه‌ای این روغن شبیه پروفایل تغذیه ای روغن زیتون فوق بکر است. اما بر خلاف روغن زیتون فوق بکر؛ روغن آووکادو نقطه دود بسیار بالایی دارد و می‌توان از آن برای سرخ کردن مواد نیز استفاده کرد بدون اینکه نگران ایجاد رادیکال‌های آزادی باشید که می تواند به سلامت بدن شما آسیب برساند.

ارسال شده در تاریخ 1 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع لاغری و چاقی
بازدید : 1,452
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.