خواص دارویی درمانی سیرترشی مناسب برای همه مزاج ها

خواص دارویی درمانی سیرترشی مناسب برای همه مزاج ها 

خواص دارویی درمانی سیرترشی

جالب بدونید ، سیرترشی طبق نظرات متخصصان طب سنتی برای همه مزاج‌ها توصیه می‌شود و سیر ترشی 7 ساله به دلیل خاصیت فراوانی که دارد در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است !

خونساز و مصفای خون
: مفتح عروق کرونر قلبی و عروق مغزیست
هضم‌کننده غذا‌های سنگین
دفع‌کننده سنگ کیسه صفرا
کاهنده چربی کلسترول خون
ضدعفونی‌کننده محیط معده
پاکسازی‌کننده خون و کبد

خواص دارویی درمانی سیرترشی, سیر ترشی ,فواید درمانی سیر ترشی ,خواص سیر ترشی 7 ساله ,سیر ترشی فوری با رب انار, سیر ترشی و فشار خون,فواید سیر ترشی,طبع سیر ترشی

سیرترشی، تنها چاشنی غذایی است که برای همه طبایع و برای هر فردی با هر مزاجی چه بلغمی، چه سودایی، چه صفرایی و چه دموی‌مزاج مناسب بوده و به دلیل اعتدال طبعی که دارد حتی بیماران نیز می‌توانند بدون هیچ مشکلی از آن میل کنند.

سیرترشی یک چاشنی مدبره است، چون سیر دارای طبعی گرم و خشک در درجه سوم و سرکه دارای طبع سرد و‌تر در درجه سوم است؛ این دو بعد از ۷ سال به معتدل‌ترین وضعیت طبعی می‌رسند.

فواید دارویی و درمانی سیر ترشی برای بدن چیست؟

1. دیابت و قند خون

استفاده از سیر ترشی به همراه وعده های غذایی از افزایش ناگهانی قند خون پس از خوردن غذا جلوگیری می کند، این خاصیت سیر ترشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو و افرادی که به انسولین مقاوم هستند، مفید می باشد.

به افراد دیابتی پیشنهاد می شود که قبل از مصرف سیر ترشی به پزشک متخصص مشورت کنند.

2. فشار خون

سیر ترشی حاوی مقادیر بالایی آلیسین است که بر روی رگ ها اثر می گذارد و با شل کردن شریان ها، جریان خون سالم را در رگ ها برقرار کرده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

افراد مبتلا به فشار خون پایین که نمی توانند از سیر خام استفاده کنند، بهتر است سیر ترشی مصرف کنند.

3. معده و دستگاه گوارش

سیر ترشی خانگی که با سرکه طبیعی تهیه شده باشد به هضم غذا، درمان مشکلات معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و چون سیر یک پروبیوتیک طبیعی است باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد و به این ترتیب باعث افزایش جذب مواد مغذی در روده ها می شود.

4. سرماخوردگی

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در سیر ترشی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

5. چربی خون و قلب

خواص ضد التهابی و مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در سیر ترشی باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا شده و به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی کمک می کند.

6. لاغری و کاهش وزن

نتایج تحقیقات نشان داده که مصرف سیر ترشی به دلیل مقادیر بالای آلیسین موجود در آن می تواند به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند.

سیر ترشی متابولیسم بدن را افزایش داده و با کاهش تولید چربی در بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

7. کبد چرب

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و آلیسین موجود در سیر ترشی باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و برای پیشگیری و درمان بیماری هایی از جمله کبد چرب مفید می باشد.

8. آلزایمر

گفته می شود که سیر ترشی باعث بهبود عملکرد مغز شده و برای پیشگیری از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر مفید می باشد.

عوارض و مضرات سیر ترشی

زیاده روی در مصرف سیر ترشی به دلیل سدیم موجود در آن می تواند باعث افزایش فشار خون شود.خواص دارویی درمانی سیرترشی

کودکان و زنان باردار : گفته می شود که بهتر است کودکان و زنان در دوران بارداری و شیردهی از سیر ترشی استفاده نکنند.

طبع سیر ترشی

طبیعت سیر گرم و خشک و طبیعت سرکه سرد و تر می باشد اما سیر ترشی هفت ساله دارای طبیعت معتدل است. سیر ترشی حاوی مقادیر بالایی ترکیب گوگرد آلیسین و دی آلالی سولفید، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، سلنیوم و منگنز می باشد.

بد نیست بدانید که بیشتر ترکیبات شیمیایی موجود در سیر خام تازه در هنگام تهیه سیر ترشی باقی می مانند.

ارسال شده در تاریخ 9 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,536
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.