خواص دانه هل تاثیر شگفت انگیز هل بر سلامتی وکاهش چربی

خواص دانه هل تاثیر شگفت انگیز هل بر سلامتی وکاهش چربی

خواص دانه هل ,مزایای هل برای سلامتی,فواید دارویی و درمانی هل برای سلامتی, چای چربی سوز هل و زنجبیل,هل برای کمک به درمان دیابت, افزایش اشتها با استفاده از هل

#هل

✅اضافه کردن 1 تا 2 دانه هل به چای روزانه می تواند به کاهش تجمع چربی ها و افزایش سرعت شکسته شدن سلول های چربی کمک کند.

مزایای هل برای سلامتی

جلوگیری از سرطان روده‌ی بزرگ

سرطان، به ویژه سرطان روده‌ی بزرگ و مقعد (کولورکتال) یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. هزینه‌های سرسام‌آور درمان سرطان و عوارض جانبی این درمان‌ها پژوهشگران را برآن داشته است تا به فکر یافتن جایگزین‌هایی برای این درمان‌ها باشند. مطالعات انجام‌شده در مؤسسه‌ی ملی سرطان در هند نشان داده‌اند، رژیم غذایی که در آن به‌اندازه‌ی کافی از هل استفاده شود می‌تواند تا بیش از ۴۸% در پیشگیری از سرطان کولورکتال مؤثر باشد.
 سلامت قلب و عروق

خواص دانه هل  براساس پژوهش‌های انجام‌شده، استفاده از هل به مقدار مناسب برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی منجر به کاهش ضربان قلب و کنترل ریتم آن می‌شود و فشارخون بالا را نیز کنترل می‌کند. مواد مغذی موجود در هل، از افزایش چربی در بدن جلوگیری می‌کند. به‌منظور بررسی این موضوع، در رژیم غذایی موش‌ها غذاهای پرچرب و مقادیر مناسب هل گنجانده شد. آزمایش نشان داد آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی کبدی و قلبی موجود در هل در کاهش سطح کلسترول موش‌ها تأثیر بسزایی داشت.

خواص دانه هل ,مزایای هل برای سلامتی,فواید دارویی و درمانی هل برای سلامتی, چای چربی سوز هل و زنجبیل,هل برای کمک به درمان دیابت, افزایش اشتها با استفاده از هل

فواید دارویی و درمانی هل برای سلامتی

 لاغری و کاهش وزن

تحقیقات نشان داده که خواص دانه هل حاوی مقادیر بالایی فیبر است که اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. همچنین ملاتونین موجود در هل فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد.

چگونه از هل برای لاغری استفاده کنیم؟

یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه تان می باشد. همچنین می توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ در دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.

دارا بودن خواص دیورتیکی از خواص هل :

هل دارای خواص دیورتیکی است که برای فشار خون و صرع مفید می باشد. این خواص دیورتیک هل نیز به سم زدایی کمک می کند.

 هل برای کمک به مبارزه با افسردگی:خواص دانه هل

طبق گزارش بهداشتی، هل واقعا می تواند به افراد در مقابله با افسردگی کمک کند فقط چند دانه هل را پودر کنید و در آب بجوشانید، و این چای را هرروز بنوشید.

هل برای مبارزه با آسم:

هل نقش مهمی در مبارزه با علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی نفس و تنگی در قفسه سینه دارد. این ادویه باعث می شود تنفس با افزایش گردش خون در ریه ها آسان تر شود و همچنین درباره التهاب غشاهای مخاطی، التهاب مربوطه را از بین می برد. می توان از هل سبز برای درمان آسم، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی استفاده کرد.
خواص دانه هل ,مزایای هل برای سلامتی,فواید دارویی و درمانی هل برای سلامتی, چای چربی سوز هل و زنجبیل,هل برای کمک به درمان دیابت, افزایش اشتها با استفاده از هل

هل برای کمک به درمان دیابت:

هل فوق العاده غنی از منگنز می باشد – ماده معدنی که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.خواص دانه هل

 بهبود سلامت دهان از خواص هل:

هل دارای خواص ضد میکروبی است که باعث افزایش سلامتی دهان می شود ؛ هل می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند و در درمان تنفس بد کمک می کند.

 افزایش اشتها با استفاده از هل:

استفاده از هل برای درمان کمبود اشتها تأکید می شود و حتی روغن هل می تواند به عنوان یک محرک اشتها استفاده شود. هل می تواند در درمان هیستوپلاسموز کمک کند – یک بیماری که یکی از علائم آن عدم اشتها است.
ارسال شده در تاریخ 21 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,382
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.