خواص روغن سیاه دانه خاصیت فراوان دانه این روغن برای سلامتی پوست و زیبایی

خواص روغن سیاه دانه خاصیت فراوان دانه این روغن برای سلامتی پوست و زیبایی

خواص روغن سیاه دانه

 سیاه دانه برای کاهش وزن و لاغری

سیاه دانه به طور باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن و لاغری افراد می شود.

 دانه مفید برای معده

سیاه دانه برای از بین بردن هلیکوباکتر پیلوری و درمان زخم معده بسیار مفید است. همچنین سیاه دانه برای درمان حالت تهوع و نفخ معده سودمند می باشد.

 سیاه دانه برای زنان در دوران بارداری و شیردهی

زنان از سیاه دانه برای کنترل درد زایمان و افزایش شیر مادر در دوران شیردهی استفاده می کنند.

معجون سیاه دانه و عسل برای بارداری

ترکیب شیر و سیاه دانه و عسل برای تقویت زنان باردار بسیار مفید می باشد.

خواص روغن سیاه دانه ,خاصیت فراوان سیاه دانه برای سلامتی,فواید دارویی روغن سیاه دانه ,سیاه دانه رفع سفیدی مو، فواید سیاه دانه برای پوست,خاصیت سیاه دانه

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

برای جوش صورت و آکنه

روغن سیاه دانه ضد التهاب است و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند، همچنین برای درمان ای جوش هم مفید می باشد. سیاه دانه برای کک و مک روغن سیاه دانه می تواند برای درمان لک های پوستی و کک و مک مفید باشد.

روغن سیاه دانه برای رشد و ریزش و سفیدی مو ,شوره سر

باعث رشد مجدد مو می شود

بسیاری از افراد ادعا می کنند روغن سیاه دانه نقاطی از موهایشان را که ریخته و دچار طاسی شده و همچنین ریزش موهایشان را درمان کرده است. این روغن حاوی چیزی حدود ۱۰۰ ماده مغذی که شامل کلسیم، پروتئین، پتاسیم، روی، ویتامین و اسیدهای چرب ضروری می باشد که رشد مو را افزایش می دهند. روغن سیاه دانه کاملاً طبیعی است؛ پس استفاده از آن بی خطر است.

 موها را نرم می کند

یکی از خواص روغن سیاه دانه نرم کردن موها می باشد. با روغن سیاه دانه می توانید به راحتی هر نوع مو، خصوصاً موهای فر را نرم کنید. سیاه دانه با نفوذ به سلول های مو آن ها را تغذیه و نرم می کند و باعث می شود موها بیشتر قابل کنترل شوند. می توانید ۱ تا ۲ قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را به موهای تازه شسته شده ی خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت آن را آب کشیده و کاملاً خشک کنید. مطالعات نشان داده که استفاده روزانه از روغن سیاه دانه به درمان شوره سر کمک می کند. روغن سیاه دانه حاوی پروتئین، چربی، آب و کربوهیدرات بوده و به عنوان یک روش طبیعی برای درمان ریزش مو و طاسی شناخته می شود.

خواص روغن سیاه دانه ,خاصیت فراوان سیاه دانه برای سلامتی,فواید دارویی روغن سیاه دانه ,سیاه دانه رفع سفیدی مو، فواید سیاه دانه برای پوست,خاصیت سیاه دانه

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای ریزش مو

1-2 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید، این کار را هر روز انجام دهید و نتایج را ببینید. روغن سیاه دانه برای رشد مو، ابرو و ریش مفید می باشد.روغن دانه را بر روی موی سر و ابرو و ریش بمالید و ماساژ دهید، بگذارید 45 دقیقه بماند و سپس بشویید این کار را 3 بار در هفته تکرار کنید. روغن سیاه دانه می تواند به رفع سفیدی مو کمک کند. مقدار مساوی از روغن زیتون و روغن سیاه دانه را مخلوط کنید و با دستان خود بر روی موها ماساژ دهید. پس از حدود ساعت، شما می توانید موهای خود را با آب گرم بشویید.

سیاه دانه برای سردرد، دندان درد، گرفتگی بینی و کرم روده مفید می باشد، امروزه از سیاه دانه برای درمان بیماری های گوارشی از جمله کولیک، اسهال، یبوست و هموروئید و مشکلات تنفسی از جمله آسم، آلرژی، سرفه، برونشیت و آنفلوآنزا استفاده می شود.

خواص روغن سیاه دانه و  افزایش اسپرم در مردان

روغن سیاه دانه باعث افزایش غلظت و تحرک اسپرم در مردان می شود. مصرف روزانه 1 قاشق چایخوری روغن سیاه دانه برای دو ماه باعث افزایش کیفیت منی در مردان نابارور بدون عوارض جانبی می شود.

خواص روغن سیاه دانه قاعدگی و پریود شدن

روغن سیاه دانه می تواند در تنظیم چرخه قاعدگی زنان مفید باشد.

 ترک اعتیاد

روغن سیاه دانه برای از بین بردن علائم درد در ترک اعتیاد به مواد مخدر مفید می باشد.

برای فشار خون

مطالعات علمی نشان داده که مصرف سیاه دانه می تواند یک درمان مفید برای فشار خون بالا باشد. مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نشان داده که مصرف 100 تا 200 میلیگرم سیاه دانه دو بار در روز برای یک دوره 8 هفته ای باعث کاهش چشمگیری در میزان فشار خون دیاستولیک شده است.

دیابت و قند خون در طب سنتی

سیاه دانه در طب سنتی برای درمان دیابت و کاهش قند خون افراد دیابتی توصیه شده است.

 برای کلیه و سنگ کلیه

تحقیقات نشان داده که سیاه دانه برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه بسیار مفید است.

 کبد چرب

مطالعات نشان داده که مصرف سیاه دانه برای درمان کبدچرب، سیروز کبد و نارسایی کبد بسیار مفید می باشد.

 سیاه دانه برای بواسیر

سیاه دانه به پیشگیری و درمان هموروئید یا بواسیر کمک می کند، همچنین سیاه دانه برای کاهش درد بواسیر مفید می باشد.

ارسال شده در تاریخ 15 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 3,803
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.