خواص روغن فندق فواید روغن فندق مناسب پوست مو و ابرو

خواص روغن فندق فواید روغن فندق مناسب پوست مو و ابرو

خواص روغن فندق

?روغن فندق

✅روغن فندق چندان چرب نیست و از این نظر برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است و نه‌ تنها باعث مرطوب شدن پوست بلکه باعث ایجاد رنگ مناسب پوست می شود.

فواید روغن فندق

خواص روغن فندق برای پوست و مو

فندق بو داده مخلوط انیسون برای سوزش مجرای ادرار و تقویت نیروی جنسی مفید است .جهت رفع چین و چروک صورت :روغن فندق یک قاشق چای خوری و روغن جوانه گندم یک قاشق چای خوری برای درمان جوش صورت روزی 2 مرتبه با نوک انگشت از روغن فندق روی جوشهای صورت بگذارید.

خواص روغن فندق, فواید روغن فندق مناسب پوست مو و ابرو ,موارد مصرف روغن فندق ,فواید روغن فندق ,روغن فندق برای ابرو ,ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

فواید روغن فندق

خواص روغن فندق برای پوست و مو

فندق بو داده مخلوط انیسون برای سوزش مجرای ادرار و تقویت نیروی جنسی مفید است

جهت رفع چین و چروک صورت :روغن فندق یک قاشق چای خوری و روغن جوانه گندم یک قاشق چای خوری

برای درمان جوش صورت روزی 2 مرتبه با نوک انگشت از روغن فندق روی جوشهای صورت بگذارید.

ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

1- ابتدا یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم. سپس یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و سپس هم می زنیم. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم می زنیم. این ترکیب آماده است. می توانید داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

2- یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با سیب زمینی پخته و له شده مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری شیر بز به آن بیفزایید و روی صورتتان بگذارید. بعد از حدود 15 دقیقه آن را بشویید.

3-برای درمان پوست چرب می توانید دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه یک قرص آسپیرین در نصف لیوان آب حل کنید و حرارت بدهید سپس بگذارید خنک شود و روی پوست بزنید.

خواص روغن فندق, فواید روغن فندق مناسب پوست مو و ابرو ,موارد مصرف روغن فندق ,فواید روغن فندق ,روغن فندق برای ابرو ,ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

خواص روغن فندق برای ابرو

روغن فندق یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که علاوه بر ارزش غذایی بالایی که دارد از آن در زمینه تقویت و رشد موها، ابرو و مژه‌ استفاده میشود.
در حقیقت میوه فندق غنی از روغن است. در واقع 60 تا 70 درصد فندق از روغن تشکیل شده است. این روغن دارای انواع ویتامین مانند ویتامین آ، ای و ویتامین‌های ب1، ب2 و ب6 است و تاثیر بسزایی بر روی رشد فولیکلهای آسیب‌دیده ابرو دارد.همچنین ماساژ روغن فندق بر روی ابروها باعث تحریک بیشتر جریان خون در این ناحیه شده و به تبع آن بر افزایش رشد ابرو موثر است.

برای تهیه روغن فندق مقداری از دانه‌های پوست کنده آن را در تابه به ملایمت حرارت دهید تا اندکی برشته شود . سپس فندقها را داخل آسیاب ریخته و آسیاب کنید و چندین مرتبه ذرات جمع شده در دیواره آسیاب را دوباره به وسط آسیاب منتقل کرده و همراه بقیه ذرات آسیاب کنید.

آسیاب کردن دانه‌های فندق را تا زمانی تکرار کنید که خمیر حالت روغنی به خود بگیرد . سپس خمیر را داخل یک پارچه قرار داده و با فشار ملایم و تدریجی روغن آنرا جدا کنید.

حال کافی است مقدار بسیار کمی از روغن فندق را بر روی ریشه قسمتی از ابرو که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواس‌تان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جا‌هایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، سپس مو‌های ابرو خود را توسط مسواک مخصوص شانه کنید.

توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

لازم به ذکر است قبل از استفاده از هر نوع روغن یا محلولی برای تقویت ابروها لازم است از تمیز بودن ابرو و پوست زیر آن مطمئن باشید. برای این منظور با استفاده از شامپو بچه، ابرو و مژه‌ها را شست‌وشو دهید و پس از خشک کردن به روش بالا از روغن فندق برای ابرو و مژه‌های خود استفاده کنید.

ارسال شده در تاریخ 28 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,338
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.