خواص زردآلو و برگه زردالو فواید این میوه‌ی خوش رنگ و خوشمزه

 

خواص زردآلو و برگه زردالو فواید این میوه‌ی خوش رنگ و خوشمزه

خواص زردآلو و برگه زردالو

سلامت چشم‌ها
تقویت سیستم ایمنی
سلامت دستگاه گوارش ودرمان یبوست
درمان کم خونی
مقابله با روندپیری پوست
پیشگیری ازبیماریهای قلبی

خواص زردآلو و برگه زردالو ,فواید این میوه‌ی خوش رنگ و خوشمزه,خواص زردآلو,فواید برگه زردالو زردآلو میوه‌ی خوش رنگ , زردآلو دوست پوست ,میوه ی محبوب ورزشکاران

خواص و فواید زردآلو

زردآلو یکی از میوه های خوبی است که ورزشکاران بعد از ورزش می توانند بخورند. به شرط آنکه بعد از خوردن، آب ننوشند. در زمستان می توانند از برگه زردآلو استفاده کنند و در تابستان اگر می خواهند همراه آب باشد از برگه زردآلو خیسانده در آب استفاده شود.

زردآلو بازکننده گرفتگی های مجاری عروق و نرم کننده سفتی ها می باشد. 10 صبح و 5 عصر میل شود.

زردآلو خاصیت آرام بخشی و نشاط آوری  دارد؛ در ضمن خوردن آن به آنهایی که ناراحتی های قلبی دارند نیز توصیه می شود.

زردآلو به علت داشتن مقداری اسید سالسیلیک، برای درد مفاصل و رماتیسم مفید است

 خیس شده آن را اگر شخصی که مبتلابه تب است میل کند و پشت سر آن آب گرم و عسل میل کند باعث قطع تب می شود. خواص زردآلو و برگه زردالو

در برگه زردآلو مقادیری ویتامین D وجود دارد که در رشد استخوان و دندان ها بسیار موثر است.

مصرف برگه زردآلو سبب هضم غذا میشود و از یبوست جلوگیری میکند.بدین منظور، ابتدا آن را با آب بشویید . سپس آن را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. سپس یک دانه لیموترش در آن بیندازید و صبح ناشتا ، برگه خیس خورده را همراه با آب آن میل کنید که برای رفع یبوست بسیار مفید است.

به دستگاه گوارش کمک می‌کند

یکی از فواید مصرف میوه‌های خشک، در کنار تامین کالری مورد نیاز بدن، فراهم کردن مقدار زیادی فیبر برای بدن است؛ و برگه زردآلو نیز از این قاعده مستثنی نیست. جویدن میوه‌های خشک به طور قابل توجهی سخت‌تر از میوه‌های تازه‌ است؛ این مسئله به خاطر وجود مقدار زیادی فیبر در آن‌ها است؛ به این ترتیب، فرایند گوارش این خوراکی نسبت به میوه‌های تازه آهسته‌تر است. پکتین و سلولز، هم به عنوان فیبر و هم به عنوان ملین عمل می‌کنند؛ و از این طریق، باعث درمان یبوست، و هم‌چنین تعادل متابولیسم (سوخت و ساز) در بدن می‌شوند.

به حفظ سلامتی قلب کمک می‌کند

یکی دیگر از فواید آنتی‌اکسیدان‌ها، علاوه بر آن‌چه پیش‌تر گفته شد، کمک به کاهش سطح کلسترول بد (ال‌دی‌ال) در بدن است. ال‌دی‌ال عمدتا توسط رادیکال‌های آزادی ایجاد می‌شود که سعی دارند از طریق ربودن الکترون‌ها از چربی و پروتئین موجود در یک مولکول کلسترول (لیپوپروتئین)، کمبود الکترون‌های‌‌شان را جبران کنند؛ با افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن، سلامتی‌تان به خطر خواهد افتاد؛ در این وضعیت، آنتی‌اکسیدان‌ها به نجات‌تان می‌شتابند.

برگه زردآلو به درمان کم‌خونی کمک می‌کند

علائم کم‌خونی فقط در خوش‌آشام‌ها (!) مشاهده نمی‌شود، بلکه این بیماری می‌تواند گریبان‌گیر آدم‌های خوب نیز بشود. کم‌خونی و علائم مربوط به آن، در واقع به خاطر کمبود آهن در بدن ایجاد می‌شود. به علاوه، بخش عمده‌ای از هموگلوبین موجود در گلبول‌های قرمز خون از آهن تشکیل می‌شود (حدود ۷۰ درصد)، بنابراین کمبود آهن یعنی “‌کمبود خون‌”‌. زردآلو سرشار از آهن است؛ هم‌چنین این میوه‌ی پرخاصیت، علاوه بر آهن، حاوی مس نیز هست؛ مس به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. بنابراین، مصرف مرتب برگه‌ی زردآلو واقعا می‌تواند به تولید هموگلوبین، به خصوص در زنانی که به خونریزی شدید دوره‌ی قاعدگی مبتلا هستند، کمک کند.

 برگه زردآلو به کاهش وزن کمک می‌کند

برگه‌ی زردآلو سرشار از فیبر غذایی است. فیبر غذایی نه فقط به دستگاه گوارش‌مان کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود بعد از مصرف غذا، مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشیم. دلیل این مسئله این است که فیبر به آهستگی هضم می‌شود، و به همین خاطر اشتهای‌مان را به خوردن بیش از اندازه‌ی خوراکی‌ها کاهش می‌دهد.

 از سلامت‌ بینایی‌مان محافظت می‌کند

کاروتنوئیدها، علاوه بر مبارزه علیه سرطان و کاهش خطر ابتلا به سکته‌ی قلبی، به همراه ویتامین A، ویتامین C، و ویتامین E موجود در زردآلو می‌تواند از چشم‌های‌مان در برابر آسیب‌های ناشی از نور آبی و اشعه‌ی فرابنفش محافظت کند. این خاصیت زردآلو برای افرادی که تمام روز با صفحه نمایش‌های منتشرکننده‌ی  نور آبی کار می‌کنند، بسیار مفید است.

 برگه زردآلو استخوان‌های‌مان را تقویت می‌کند

زردآلو حاوی کلسیم است؛ این ماده برای رشد استخوان‌ها ضروری است. به همین دلیل مصرف برگه‌ی زردآلو به حفظ سلامت استخوان‌ها و هم‌چنین پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات استخوانی که ناشی از کمبود کلسیم باشند، کمک می‌کند. این نیز یکی دیگر از فواید مصرف برگه‌ی زردآلو برای سلامتی است.

 این خوراکی به درمان سرماخوردگی و تب کمک می‌کند

تقریبا همه می‌دانند، هنگام احساس کوچک‌ترین نشانه‌ا‌ی از تب باید به سراغ مصرف میوه‌های بروند که سرشار از ویتامین C باشند. آب و مزه‌ی ترش و تازه‌ی این قبیل میوه‌ها به همراه ویتامین‌های موجود در آن‌ها فورا باعث بهبودی‌مان می‌شوند. فقط کافی است برگه‌ی زردآلو، آب، و مقداری عسل را با هم ترکیب کنید. کالری اضافه‌ی موجود در این برگه‌ی زردآلو می‌تواند انرژی لازم را جهت تجدید قوا برای بدن‌مان فراهم کند.

 برگه زردآلو به حفظ سلامتی زنان باردار کمک می‌کند

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برگه‌ی زردآلو به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی، به خصوص آهن، به دوندگان کمک می‌کند انرژی لازم را برای ادامه‌ی مسابقه داشته باشند. همین خواص نیز می‌توانند برای زنان باردار بسیار مفید باشند؛ به بسیاری از زنان باردار توصیه می‌شود جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی به مقدار کافی برگه‌ی زردآلو مصرف کنند.

خواص زردآلو برای پوست

پوست هایی که خیلی خشک هستند چند برگه خشک زردآلو را در روغن زیتون خیس نموده سپس کوبیده بصورت ماسک روی پوست صورت بگذارید.

برای ترک دست و پا از ترکیب برگه زردآلو که در روغن بادام زمینی خیسانده استفاده شود.

برای رفع چروک صورت آب زردآلوی تازه را با کمی شیر و عسل مخلوط نموده ابتدا پوست را با صابون گیاهی شسته سپس با این محلول ماساژ دهید.

ماسک زردآلو لطیف کننده پوست صورت و گردن می باشد.

برای خرد کردن سنگ مثانه 5 گرم از روغن مغز تلخ زردآلو با احتیاط مصرف شود. سپس هر 4 ساعت یک لیوان عرق خارشتری.

شکوفه های خشک شده زردآلو خونریزی داخلی و بیرونی را بند می آورد.

 زردآلو ضد سرطان است (مخصوصاً سرطان ریه و لوزالمعده).

زردآلوی رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه B برای درمان بیماری های عصبی و روحی ،

بی خوابی، خستگی شدید، گیجی، فراموشی و … مفید است.

کسانی که کارهای فکری زیاد دارند خوردن زردآلو را فراموش نکنند.

برای کسانی که لاغر هستند خوردن زردآلو در فواصل غذا مفید است.

زردآلو برای خانمهای حامله به عنوان عصرانه بسیار مفید است.

 زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رشد اطفال کمک کرده و باعث تقویت بینایی در آنها می شود.

در بین سبزیجات، هویج و در بین میوه ها ، زردآلو بیشترین مقدار بتاکاروتن را دارند و هیچ میوه دیگری به این اندازه دارای بتاکاروتن نیست. بتاکارتوتن از پوست در برابر اشعه ماواری بنفش محافظت می کند.

بتاکاروتن موجود در زرد آلو مانع پینه بستن و خشک شدن پوست می شود. وقتی پوست بدن پوسته پوسته شده و سفید یا خاکستری رنگ می شود، نشانه کمبود بتاکاروتن است.

ارسال شده در تاریخ 4 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,172
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.