خواص شگفت انگیز جعفری زنان وکودکان حتما جعفری مصرف کنند

خواص شگفت انگیز جعفری زنان وکودکان حتما جعفری مصرف کنند

خواص شگفت انگیز جعفری ,زنان وکودکان حتما جعفری مصرف کنند,فواید و خواص شگفت انگیز جعفری,خواص سبزی جعفری ,فواید جعفری , جعفری غنی از آهن ,,فواید و خواص حعفری,فواید و خواص شگفت انگیز جعفری,خواص سبزی جعفری ,فواید جعفری ,

? جعفری سه برابرپرتقال ویتامین ث و 2 برابر اسفناج آهن داردبه همین دلیل مانع ریزش مو میشود.

??جعفری آهن بدن راتامین میکندوبرای زنان وکودکان واجب است

خواص شگفت انگیز جعفری ,زنان وکودکان حتما جعفری مصرف کنند,فواید و خواص شگفت انگیز جعفری,خواص سبزی جعفری ,فواید جعفری , جعفری غنی از آهن ,,فواید و خواص حعفری,فواید و خواص شگفت انگیز جعفری,خواص سبزی جعفری ,فواید جعفری ,

ارزش غذایی جعفری

جعفری یک منبع بسیار خوب ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین B12، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، روی و مس. همچنین برگ جعفری حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد.به علاوه جعفری منبع غذایی خوبی از آهن و اسیدفولیک است.

خواص و مضرات جعفری

اجزاء تشکیل دهنده  جعفری

1)روغن های فرار در جعفری:

روغن های فرار موجود در جعفری مخصوصا میریستیسین، از شکل گیری و تشکیل تومورها(مخصوصا تومورهای ریه) جلوگیری می کنند. در تحقیقات دیگری مشخص شده است که فعالیت آنزیم گلوتاتیون S ترانسفراز را که مسئول پیشگیری از تخریب سلولی می باشد، تحریک می کند.
از دیگر فعالیت این روغن ها این است که به خنثی کردن انواع مواد سرطان زا مانند بنزوپیرن های موجود در دود سیگار و دود ناشی از ذغال چوب کمک می کند.

2)فلاوونوئیدها در جعفری

فلاوونوئیدهای موچود در جعفری مخصوصا لوتئولین(luteolin) از تخریب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد اکسیژن جلوگیری می کنند. از این رو در مطالعات انسانی از عصاره غلیظ جعفری به عنوان یک ماده غذایی که ظرفیت آنتی اکسیدان بدن را بالا می برد، استفاده می شود.

فواید درمانی جعفری

طبع جعفری گرم و خشک است.

جعفری؛ آنتی اکسیدانی قوی

ویتامین ها (A، C، K، فولات و نیاسین)، مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در جعفری در تقویت ایمنی بدن نقش به سزایی دارند. ویتامین A به طور مستقیم بر روی لنفوسیت ها یا سلول های سفید خون تاثیر می گذارد و عملکرد آن ها را افزایش می دهد. کلروفیل موجود در جعفری، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. مطالعات نشان داده اند که جعفری دارای خواص آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتری است و منبع خوبی برای داروهای خانگی می باشد.

جعفری؛موثر در درمان بیماری‌های گوارشی

جعفری از بیماری های گوارشی از قبیل سوء هاضمه، گرفتگی معده، نفخ، سوزش و ترش کردن معده،تهوع جلوگیری کرده و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد.
برای رفع دل درد، سوزش و ترش کردن معده و سایر مشکلات گوارشی که اصولا بعد از صرف غذا و به دلیل هضم نشدن خوب آن رخ می‌دهد، هیچ‌چیز به اندازه‌ی جعفری راه گشا نیست. روش استفاده برای این مشکل به این صورت است که یک قاشق غذاخوری جعفری را در ۲۵ میلی‌لیتر آب ریخته و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰دقیقه بجوشد. محلول را صاف کرده و بعد از غذا بنوشید. اگر علایمتان رفع نشد به پزشک مراجعه کنید.

ارسال شده در تاریخ 29 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,278
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.