خواص شگفت انگیز نوشیدن گلاب حتما از فواید آن بهره ببرید

خواص شگفت انگیز نوشیدن گلاب حتما از فواید آن بهره ببرید

خواص شگفت انگیز نوشیدن گلاب

?ضد پیری
?کاهش چین و چروک های پوست
?روشن کردن لکه های تیره
?کاهنده قند خون
?بهبود دهنده بیماری های دستگاه گوارش

 

مهم ترین خاصیت گلاب  آرام بخش بودن آن است و همین علتی بر استفاده‌اش در مراسم های سوگواری به شمار می‌رود.

استرستان زیاد است و علاقه ای به داروهای شیمیایی ندارید؟

اگر می‌خواهید شاهد کاهش استرس باشید گلاب را به عنوان یک نوشیدنی ضد استرس در اولویت قرار دهید.  علاوه بر این از فوق‌العاده‌ترین خواص این نوشیدنی سحرآمیز تقویت سیستم عصبی است که شما می‌توانید با مصرف و بوئیدن آن سردردهای خود را درمان کنید.

شب ها نمی‌خوابید و بی خوابی امانتان را بریده است؟

پس اگر خوابتان دچار اختلال شده است، شب هنگام جهت رفع مشکل بی‌خوابی‌تان گلاب مصرف کنید، هم چنین جالب است بدانید که این نوشیدنی سنتی خوش بو در رفع خستگی نیز موثر و کاربردی است.

نوشیدن گلاب چه فوایدی دارد؟

 مصرف گلاب به صورت خوراکی باعث آب‌رسانی به پوست از درون می شود. درنتیجه ظاهر پوست را سالم و شفاف نشان می‌دهد.
 گلاب دارای اثرات ضد پیری است و مصرف مداوم آن باعث کاهش چین و چروک‌های پوست، روشن کردن لکه‌های تیره و بستن منافذ باز پوست می‌شود. خواص شگفت انگیز نوشیدن گلاب
خواص شگفت انگیز نوشیدن گلاب, حتما از فواید گلاب بهره ببرید,گلاب ,خواص گلاب , فواید خوردن گلاب ,نوشیدن گلاب و تاثیر آن بر پوست ,گلاب در دوران بارداری
استفاده از گلاب به صورت خوراکی و نیز بوییدن آن، باعث بهبود خلق و خو می شود و حالت های اضطراب و افسردگی را تسکین می‌دهد.

 برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد و سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی گلاب کاربرد دارد. همچنین می‌توان از آن به عنوان شربت سرفه و نیز برای درمان رفلاکس استفاده نمود.گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. گفته می شود که گلاب یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

 مصرف مداوم گلاب باعث بهبود بیماری های دستگاه گوارش مانند بهبود هضم معدی، کاهش نفخ، دردهای شکمی و یبوست می‌شود و می‌توان از آن به عنوان ملین استفاده کرد. گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ، معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.
 گلاب در درمان التهاب‌های پوستی، آلرژی و بهبود زخم‌ها مؤثر است. خواص شگفت انگیز نوشیدن گلاب
 گلاب همچنین باعث کاهش قند خون می‌شود.
 دم کرده گلاب برای آبرسانی به بدن مفید است، طبع معتدلی دارد و در فصل تابستان باعث خنکی می‌شود.

کاهش استرس، افسردگی و آلزایمر

بخور گلاب باعث احساس آرامش می شود و از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند. یک پروتئین به نام آمیلوئید بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث آلزایمر می شود، خوشبختانه گلاب بازدارنده عملکرد آمیلوئید می باشد.

تحقیقات نشان داده است که گلاب دارای خواص ضد استرس و ضد افسردگی است و می تواند در بدن شرایطی  مشابه دیازپام ایجاد کند.

بهترین خواص گلاب برای پوست، مو و بدن

برای پاک‌کنندگی پوست و شادابی آن از گلاب استفاده کنید، هم چنین با کمک گلاب قرمزی پوست را کاهش دهید. از جمله خواص دیگر گلاب برای پوست می‌تواند رفع خشکی پوست،  رفع آکنه، روشن شدن پوست، بازسازی و پاکسازی پوست و آبرسانی به آن باشد.

در این مقاله سعی شد بر مهم‌ترین خواص گلاب برای بدن اشاره شود. لازم به ذکر است که گلاب خاصیت‌هایی دیگر نیز برای بدن می‌تواند داشته باشد.

تأثیر گلاب بر پوست

گل محمدی و گلاب دارای ترکیباتی است که برای محافظت از پوست مناسب می‌باشند. پوست را نرم می‌کند و درخششی سالم و طبیعی را برایتان به ارمغان می‌آورد. ترکیبات آنتی اکسیدانی گلاب باعث قوی شدن سلول‌های پوست و القای تولید مثل در سلول‌های بافت پوستی می‌شود.
گلاب دارای ویتامین های A,C,E,B است. در زیر تأثیرات گلاب بر روی پوست را فهرست وار عنوان می‌کنیم.
 به جای بسیاری از پاک کننده های شیمیایی می توانید از گلاب استفاده کنید.
 گلاب باعث متعادل کردن PH پوست می‌شود.
 برای درمان اگزما، التهاب پوستی و آکنه و نیز اسکار، بریدگی ها و زخم ها می توان از گلاب به صورت موضعی استفاده نمود.
 گلاب مرطوب کننده، نرم کننده، خنک کننده، هیدراته کننده و بازسازی کننده پوست است.
 برای رنگ دهی طبیعی به لب ها می توان از گلبرگ‌های گل محمدی استفاده نمود.
 از گلاب به عنوان تونر در درمان آفتاب سوختگی می توان کمک گرفت.
 اثرات ضدباکتریال و ضد قارچی گلاب بر روی پوست به اثبات رسیده است.
 اثرات تغذیه کننده و مرطوب کننده گلاب باعث افزایش کیفیت موها می شود.

مصرف گلاب در ایام امتحانات موجب تقویت قوای عمومی و تجدید انرژی در بدن می‌شود، به همین خاطر می‌توان یا از طریق بوییدن و یا خوردن از این نوشیدنی بهره برد.

اثرات گلاب بر چشم

گلاب تازه را می توانید به عنوان قطره چشمی استفاده کنید. زیرا باعث پیشگیری و درمان لکه های تیره در چشم و پف کردگی چشم می شود. همچنین برای تمیز کردن و خنک کردن چشم، ترکیبات طبیعی بی نظیری دارد.

گلاب برای شستشوی چشم عالیه. گلاب مخصوصا فشار و خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر و تلویزیون رو کاهش میده. چند قطره گلاب رو به مقداری آب اضافه کنین و و با یه پد پنبه چشم هاتون رو بشویین.

این ماده اغلب به عنوان یک روش درمان عالی برای سیاهی زیر چشم در نظر گرفته می‌شود. مخلوط شیر سرد و گلاب را روی توپ پنبه اسپری کنید. حداقل روزانه ۱۰ دقیقه آن را بر روی چشمان خود قرار دهید. در عرض ۳ تا ۴ هفته تغییرات قابل ملاحظه‌ای رو مشاهده خواهید کرد.

خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده ی موجود در گلاب به روش های مختلفی برای چشم مفیده. از چشمامون در برابر گرد و غبار، آلودگی ها، قرمزی، التهاب چشم و مواد مضر لوازم آرایشی و زیبایی مراقبت میکنه.

تاثیر گلاب در دوران بارداری و زایمان

گلاب در دوران بارداری باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و افسردگی زنان باردار می شود.

گلاب برای درمان سردرد و میگرن در زنان باردار مفید می باشد.

در دوران بارداری پوست ممکن است چرب یا خشک شود و جوش بزند استفاده از گلاب علاوه بر درمان پوست خشک و چرب می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

مصرف نوشیدنی گلاب در دوران بارداری به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان معده درد، یبوست و بواسیر یا هموروئید در زنان باردار مفید می باشد.

گلاب باعث کاهش درد و بهبود خلق و خو و آرامش پس از زایمان می شود.

ارسال شده در تاریخ 8 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 992
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.