فواید و خواص شیره توت سفید برای سلامت و تقویت بدن

فواید و خواص شیره توت سفید برای سلامت و تقویت بدن

فواید و خواص شیره توت سفید در طب سنتی?

شیره توت سفید از حرارت‌دهی و غلیظ شدن آب این میوه به دست می‌آید. خواص شیره توت سفید شامل پیشگیری و درمان کم خونی، تقویت عمومی بدن، تامین انرژی، پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

فواید و خواص شیره توت سفید ,شیره توت مفید برای سلامت و تقویت بدن,شیره توت سفید ضد کم خونی, خواص شیره توت سفید ,طرز تهیه شیره توت

مناسب برای افراد دیابتی، پیشگیری از سرطان، رفع کم خونی و فقر آهن، درمان یبوست، کاهش اضطراب و استرس، تقویت عمومی بدن

خواص توت سفید تازه

هر یک از میوه‌ها دارای خاصیت و فواید زیادی برای بدن هستند، در واقع میوه‌ها یک روش درمان سنتی برای انواع بیماری‌ها محسوب می‌شوند. با میل کردن میوه‌ها مواد مغذی که بدن نیاز دارد را وارد بدن خود خواهید کرد. خواص توت سفید تازه نیز مانند خیلی از میوه‌های دیگر، بسیار زیاد است و در موارد مختلف کاربرد زیادی دارد. خواص توت سفید تازه بسیار فراوان است که در ادامه به چند موردِ مهم آن اشاره می‌کنیم:

پیشگری از سرطان

توت‌ها منبع خوبی از فیتونوترینتی توانا به نام رزوراترول (resveratrol) هستند که همین مورد باعث پیشگیری از سرطان می‌شود و هم توانایی مقابله و جنگ با سرطان را دارد.

تقویت کلیه‌ها با توت سفید تازه

یکی دیگر از خواص توت سفید تازه تقویت کلیه‌ها است. در طب سنتی این عقیده وجود دارد که توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه‌ها نیز می‌شود.

توت سفید و درمان یبوست

یبوست مشکلی است که برخی از افراد دچار آن می‌شوند یک راه حل برای درمان آن، میل کردن توت سفید با معده خالی، به همراه یک لیوان آب است.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا را به توت سفید بسپارید

توت سرشار از ویتامین C است که وجود این ویتامین باعث درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. پس در دوران سرماخوردگی خود از توت نیز استفاده کنید تا از خواص توت سفید تازه بهره‌مند شوید.

پاک کننده کبد

یک باور عمومی در مورد توت سفید این است که کبد را پاک و تمیز می‌کند. پس شما نیز می‌توانید از توت سفید تازه برای پاکسازی کبد خود استفاده کنید.

درمان کم خونی

توت دارای مقدار زیادی آهن است که باعث شده این میوه برای درمان کم خونی مفید باشد. کم خونی از بیماری‌های شایع در بین مردم و بخصوص ایرانی‌ها می‌باشد. می‌توان با مصرف توت سفید تازه به جمگ این بیماری نیز رفت.

درمان سفید شدن موها

در بسیاری از کشورها از توت‌ها برای درمان و علاج سفید و یا خاکستری شدن زودرس موها استفاده می‌شود.

تصفیه خون

توت‌ها به عنوان یک تصفیه‌کننده خون به شمار می‌آیند، در واقع خون را تمیز کرده و هم باعث افزایش تولید خون می‌شود. در حالت کلی باعث تقویت کل سیسم خون خواهند شد. این خاصیت را می‌توان جزو بهترین خواص توت سفید تازه دانست.

خواص توت سفید در بارداری و شیردهی

آیا می‌دانید خواص توت سفید در بارداری چیست؟ مصرف توت در بارداری ممکن است منجر به بروز حساسیت در جنین شود. ولی مصرف توت خشک در شیردهی هیچ مشکلی ندارد. مصرف توت در شیردهی باعث افزایش شیر مادر می‌شود. اما بهتر است قبل از مصرف توت سفید در دوران بارداری با پزشک خود مشورتی داشته باشید.

طبع شیره توت سفید گرم و تر است. برخی از مهترین فواید درمانی شیره توت عبارتند از:

  • مصرف توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه ها میشود و از این رو در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد.
  • شیره توت سفید نیز همانند خواص شیره انگور و خواص شیره خرما در درمان و پیشگیری از کم خونی موثر است. آهن موجود در این شیره باعث رفع کم خونی و فقر آهن میشود.
  • شیره توت سفید به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه ب در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی و اضطراب و هیجان موثر است. همچنین مصرف این شیره به رفع بی حسی و کرختی و ضعف عمومی بدن کمک میکند.
  • شیره توت سفید ملین خوبی است. فیبر موجود در این ماده غذایی به درمان و پیشگیری از یبوست کمک میکند.
  • ویتامین آ موجود در شیره توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.
  • از خواص شیره توت سفید در طب سنتی استفاده از آن برای رفع خواب رفتن دست و پا در افراد است.
  • مصرف شیره توت سفید به دلیل نوع قند موجود در آن، بر خلاف بیشتر شیره ها برای بیماران دیابتی مضر نیست و آنها میتوانند با رعایت اعتدال از این ماده غذایی استفاده کنند.
  • استفاده از شیره توت برای درمان سردرد و سرگیجه ناشی از کم خونی مفید میباشد.
  • شیره توت دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانید است. این آنتی‌اکسیدان، فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است. همچنین آنتی اکسیدانهای موجود در این شیره پرخاصیت در پیشگیری از سرطان نیز نقش مهمی دارند.
  • شیره توت در تصفیه خون موثر است و به حفظ سلامت کبد و طحال کمک می‌کند.
  • از خواص شیره توت در طب سنتی استفاده از آن برای افزایش قوای جنسی در مرادن و زنان است.
  • استفاده از شیره توت سفید برای کودکان و نوجوانان در حال رشد بسیار مفید است و به رشد بهتر، افزایش قدرت یادگیری و تامین انرژی مورد نیاز کودکان کمک میکند.
ارسال شده در تاریخ 7 جولای 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,729
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.