خواص قهوه تلخ نوشیدن قهوه وکاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

خواص قهوه تلخ نوشیدن قهوه وکاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

خواص قهوه تلخ

تحقیقات نشان میدهد آنتی اکسیدانهای موجود در «قهوه تلخ»

بروز سکته را 20%
سرطان کبدرا 40 درصد
سرطان پوست را 20 درصد
ابتلا به افسردگی را 20 درصد
ابتلا به دیابت را 7% کم میکند

خواص قهوه تلخ,فواید قهوه تلخ, میزان مصرف روزانه قهوه تلخ,طریقه آماده سازی فهوه تلخ ,قهوه تلخ ضد سرطان ,قهوه تلخ ضد افسردگی,قهوه تلخ

خواص قهوه تلخ

قهوه دارای مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها است، براساس تحقیقات یک فنجان قهوه دارای گروه ویتامین های B5، B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که همگی از جمله مواد مفید برای حفظ سلامت بدن هستند.

با نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی بسیار کاهش پیدا می کند زیرا در این نوشیدنی مواد کاهنده التهاب در بدن وجود دارد و مانع از گرفتگی عروق خونی می شود.

این ماده یکی از برترین خوراکی ها برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است و کارشناسان اعلام کرده اند در قهوه موادی وجود دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به ویژه در ناحیه دور شکم می شود و به این ترتیب فرد با مصرف روزانه آن می تواند به سرعت وزن کم کند.

مصرف قهوه در زمان سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا می تواند باعث کاهش علایم بیماری، بهبود فرد و کاهش دوران نقاهت شود، به همین دلیل کارشناسان مصرف آن را هنگام بیماری به شرط نداشتن تب بالا توصیه می کنند.

کارشناسان دریافتند افرادی که روزانه 2 فنجان قهوه مصرف می کنند تا ۴۰ درصد کمتر به سرطان کبد مبتلا می شوند، این نوشیدنی دارای مواد ضد سرطانی است که از ابتلا این بیماری مرگبار تا حد زیادی جلوگیری می کند.

این نوشیدنی مانند یک دارو مانع از گسترش بیماری آلزایمر در سالمندان می شود، مصرف قهوه باعث تقویت قدرت حافظه و حفظ سلامت اعصاب مغز می شود که به این ترتیب از بروز زوال عقل به دلیل افزایش سن در افراد جلوگیری می کند.

قهوه به دلیل برخوردای از خاصیت مدر باعث دفع سموم از بدن، افزایش دفع ادرار، پاکسازی کبد و کلیه ها می شود که به این ترتیب مواد سمی و نمک اضافی از بدن خارج شده و فرد کمتر مبتلا به انواع بیماری های مزمن و چاقی می شود.

نوشیدن قهوه باعث تغییر در مرکز دوپامین مغز و ایجاد احساس سرخوشی و شادی می شود و در بهبود خلق و خو و رفع افسردگی بسیار مفید است.

با وجود این خواص مفید درمانی، کارشناسان توصیه می کنند افراد از مصرف بیش از حد قهوه اجتناب کنند زیرا می تواند باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان های بدن شود.

 

در مورد خواص قهوه تلخ، پژوهش‌هایی بسیاری انجام شده و محققان تردیدی ندارند که این دانه تیره رنگ، می‌تواند به حفظ سلامت مصرف کنندگانش کمک کند. از نظر آنها قهوه میزان زیادی از ویتامین‌های گروه B را در خود جا داده و منیزیم موجود در آن هم احتمال ابتلا به آسم و بیماری‌های استخوانی را کمتر می‌کند.

حافظه‌تان قوی می‌شود

قهوه تلخ، بر فعالیت‌های مغزی شما اثر می‌گذارد و حافظه فعالتان را تقویت می‌کند. به گفته محققان، این نوشیدنی نه تنها احتمال ابتلا به آلزایمر را تا 65 درصد کمتر می‌کند، بلکه توانایی شما برای به‌خاطر آوردن اطلاعات و عملکرد حافظه کوتاه‌مدت را هم بهتر می‌کند.

دیابتی نمی‌شوید

تنها اضافه نشدن شکر به این نوشیدنی نیست که احتمال دیابتی شدن مصرف‌کنندگانش را کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند مصرف دانه قهوه، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را 23 تا 50 درصد کمتر می‌کند. قهوه با تاثیری که بر جذب انسولین در بدن می‌گذارد، مصرف کنندگانش را دربرابر خطر ابتلا به دیابت ایمن می‌کند.

پارکینسون نمی‌گیرید

تاثیری که مصرف قهوه تلخ بر مغز می‌گذارد، تنها به بهبود حافظه محدود نمی‌شود. قهوه بر سلول‌های عصبی مغز هم اثر می‌گذارد و با تاثیری که بر انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز می‌گذارد، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل پارکینسون را هم از 23 تا 60 درصد کمتر می‌کند.

افسرده نمی‌شوید

حدس و گمانی در کار نیست. نتایج تحقیق‌ها نشان می‌دهد زنانی که هر روز بیشتر از 4 فنجان قهوه می‌نوشند، 20 درصد کمتر از دیگران افسردگی می‌گیرند. دلیل این اتفاق ساده است. مصرف کافئین بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارد و سطوح دوپامین را بالا می‌برد.

گرچه قهوه‌خورها کمتر به خودکشی فکر می‌کنند اما اگر فرد مضطربی باشید، بهتر است زیاد سراغ این نوشیدنی نروید چراکه این نوشیدنی می‌تواند تپش قلبتان را بیشتر کند. با این وجود برخی از بررسی‌ها، بهبود خلق و خو را هم به عنوان یکی از خواص قهوه تلخ معرفی کرده‌اند و می‌گویند در درازمدت، باعث بیشتر شدن اضطراب نمی‌شود.

سموم در کبدتان جمع نمی‌شوند

کبد شما، مسئولیت پاکسازی بدنتان را برعهده دارد و می‌توانید مسئولیت پاکسازی کبد را هم به قهوه بسپارید. یکی از خواص قهوه تلخ پاک کردن کبد از سموم است. به همین دلیل است که مصرف این ماده، احتمال ابتلا به سیروز کبد را کمتر می‌کند.

بعید است سرطان بگیرید

نمی‌توان حکم قطعی صادر کرد و گفت که قهوه‌خورها به سرطان دچار نمی‌شوند. اما با توجه به آنتی‌‌اکسیدان‌های فراوانی که در دانه قهوه وجود دارد، با مصرف آن می‌توان خطر رادیکال‌های آزاد بر سلول‌های بدن را کمتر کرد. به گفته محققان کسانی که هر روز 4 تا 5 فنجان قهوه می‌خورند، 15 درصد کمتر دچار سرطان روده بزرگ می‌شوند، 40 درصد کمتر از دیگران در خطر ابتلا به سرطان کبد قرار دارند و سرطان پوست هم کمتر سراغ آنها می‌رود

ارسال شده در تاریخ 7 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,148
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.