خواص لوبیا سبز پخته فواید درمانی لوبیا سبز برای سلامتی

خواص لوبیا سبز پخته فواید درمانی لوبیا سبز برای سلامتی

خواص لوبیا سبز پخته

لوبیا سبز پخته شما را لاغر می کند

از ریزش مو و چروک شدن پوست در هنگام لاغری می کاهد

لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص لوبیا سبز پخته ,فواید درمانی لوبیا سبز برای سلامتی,فواید لوبیا سبز پخته ,خاصیت درمانی لوبیا سبز ,لوبیا سبز پخته ,فواید داروییلوبیا سبز,لوبیا سبز و خواص

فواید دارویی و درمانی لوبیا سبز برای سلامتی

 جنین و زنان باردار

لوبیا سبز یک منبع عالی اسید فولیک است که در دوران بارداری برای سلامتی زنان باردار و برای رشد طبیعی و سالم جنین در رحم و جلوگیری از نقص لوله عصبی جنین ضروری است.

مقادیر بالای آهن و فولات موجود در لوبیا سبز می تواند باروری را در زنان افزایش دهد.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.خواص لوبیا سبز پخته

 نوزادان و کودکان

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی ضروری، پروتئین، فیبر، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 می باشد و به عنوان یکی از حبوبات مفید برای بهبود رشد نوزادان و کودکان محسوب می شود.

توجه داشته باشید که لوبیا سبز خام را به نوزادان و کودکان ندهید چون لکتین موجود در آن باعث خونریزی معده می شود.

 بدنسازی و بدنسازان

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی حاوی مقادیر بالای پروتئین و فیبر و کالری پایین است که متابولیسم بدن‌ را افزایش داده و به روند ساخت عضله در بدنسازان سرعت می‌بخشد.

 لاغری و کاهش وزن

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی و کالری پایینی است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. بهترین روش استفاده از لوبیا سبز برای کاهش وزن این است که آن را به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید.خواص لوبیا سبز پخته

 دیابت و قند خون

مطالعات نشان داده که حبوباتی مانند لوبیا سبز که شاخص گلیسمی پایینی دارند برای پیشگیری و درمان دیابت و تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی مفید می باشند.

 نقرس

مقادیر بالای اسید فولیک موجود در لوبیا سبز به طور طبیعی اسید اوریک خون را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان بیماری نقرس مفید می باشد.

خواص لوبیا سبز پخته ,فواید درمانی لوبیا سبز برای سلامتی,فواید لوبیا سبز پخته ,خاصیت درمانی لوبیا سبز ,لوبیا سبز پخته ,فواید دارویی لوبیا سبز,لوبیا سبز و خواص

نفخ معده و دستگاه گوارش

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی فیبر است که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ معده، یبوست، هموروئید یا بواسیر، بیماری ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

 سرطان

مطالعات نشان داده که مقادیر بالای فیبر و کلروفیل موجود در لوبیا سبز برای پیشگیری و درمان سرطان کولون مفید می باشد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های کاروتنوئید موجود در لوبیا سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، پروستات و لوسمی می شوند.

خواص لوبیا سبز پخته درمان ناباروری

لوبیا سبز و سایر حبوبات منبع عالی تغذیه ای برای افرادی هستند که در معرض ناباروری قرار دارند زیرا این مواد غذایی دارای شاخص گلیسمی پایین بوده و مقادیر فراوانی فولات و آهن دارند که هر سه از عوامل موثر در درمان ناباروری می باشد.

تقویت استخوان ها

ویتامین K فراوان در لوبیا سبز به حفظ و تقویت استخوان ها کمک کرده و به ویژه برای افراد مستعد پوکی استخوان و ورزشکاران بسیار مفید است زیرا تراکم استخوانی را افزایش داده، از شکستگی های استخوانی جلوگیری و آن را سریع تر درمان می کند.

 انرژی بخش

لوبیا سبز دو برابر اسفناج آهن دارد، آهن برای انتقال اکسیژن به سلول های اندام های مختلف بدن ضروری می باشد. اگر از کم خونی، کمبود انرژی یا کاهش سوخت و ساز بدن رنج می برید توصیه می شود حتما لوبیا سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 10 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,316
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.