خواص میوه موز دارای ماده معدنی معجزه آسا برای افزایش انرژی

خواص میوه موز دارای ماده معدنی معجزه آسا برای افزایش انرژی

خواص میوه موز دارای ماده معدنی معجزه آسا برای افزایش انرژی

موز به عنوان یک میان وعده بهترین دشمن خستگی و بی حالی ست

✅علاوه بر منیزیم دارای مقدار زیادی پتاسیم است که یک ماده معدنی معجزه آسا برای افزایش انرژی در طول روز به حساب می آید.

 موز به طور مسلم یک عامل شفابخش نیرومندی وجود دارد که برای بهبود سلول های فرسوده زخم ها و همچنین جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.

به دلیل کم بودن مقدار سدیم و زیاد بودن مقدار پتاسیم موز، این میوه برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار ایده آل است. پتاسیم موز به طرق مختلف به کاهش فشار خون کمک می کند

یکی از سریعترین روشهای رفع خماری و خمودگی، خوردن یک لیوان مخلوط شیر، موز و عسل است. موز معده را آرامش می بخشد و با کمک عسل، سطح قند خون را بالا می آورد و در همان حال، شیر نیز به تنظیم آب بدن کمک می کند.

خواص میوه موز,موز دارای ماده معدنی معجزه آسا,فواید موز,موز و افزایش انرژی,تاثیر بینظیر موز بر چشم ,خواص بی نظیر موز,فواید موز و افزایش قدرت مغز,موز ضد سرطان

از خواص بی نظیر موز چه می دانید؟

خواص میوه موز دلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد.

موز به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون می گردد و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر است

موز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.

موز دارای اثر آنتی اسید طبیعی در بدن است. بنابراین، خوردن موز باعث آرامش فعالیت معده می گردد

موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان 11 درصد تأمین می کند

 موز می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.

میوه نارس و گل های پخته موز برای درمان بیماری قند مفید است. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی استفاده می شود و ساقه و ریشه آن برای رفع اختلالات خونی مفید است.

غنی بودنش از پتاسیم در واقع یک شانس بزرگ برای ورزشکاران است. و فیبر فراوانش برای رودۀ کم کار بسیار مفید و کاراست.

  خواص میوه موز خشک شده مطمئناً سرشار از کربوهیدرات هاست. کربوهیدارت ها در موز خشک شده به دو شکل کربوهیدرات ساده (خصوصاً فروکتُز) و کربوهیدرات پیچیده (آمیدون) موجودند.

خواص میوه موز,موز دارای ماده معدنی معجزه آسا,فواید موز,موز و افزایش انرژی,تاثیر بینظیر موز بر چشم ,خواص بی نظیر موز,فواید موز و افزایش قدرت مغز,موز ضد سرطان

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

تاثیر بینظیر موز بر چشم

موز حاوی مقدار اندک اما مورد نیاز ویتامین «آ» برای بدن است که این میزان برای حفاظت از چشم ها، حفظ بینایی و همینطور بهبود بینایی در شب حیاتی است.

موز خشک شده عصرانه ای بسیار مناسب برای بچه هاست. این ماده غذایی انرژی مورد نیازشان را تأمین می کند نه چربی را، بر خلاف یک نان شکلاتی که سرشار از چربی و فاقد املاح معدنی است.

موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است.

هنگامی که با استرس مواجه می شویم، سوخت و ساز بدنمان افزایش می یابد و در نتیجه، سطح پتاسیم بدنمان کاهش پیدا می کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می تواند این تعادل را دوباره برقرار سازد.

موز درمان زخم معده و روده می باشد

جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد

خواص موز و افزایش قدرت مغز

موزعلاوه بر داشتن ویتامین ب همچنین یک خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی از پتاسیم نیزمی باشد پتاسیم یک مایه حیاتی برای قلب، کلیه و سایر ارگانهای بدن می باشد علاوه بر اینها سلولهای مغز نیاز زیادی به پتاسیم دارندو کمبود ان می تواند به اسیب های مغزی و ایجاد مشکلات شناختی منجر شود بر اساس گذارشات منتشر شده ثابت شده است که پتاسیم در تقویت حافظه نیز نقش دارد. بر طبق آزمایش های انجام شده محققان دریافتند که مصرف ۲۰ روزه مکملهای پتاسیم سطح رادیکال های ازاد مضر را به میزان قابل توجی کاهش دهدو همچنین مانع اسیبهای اکسداتیو شود. آسیبهای اکسیداتیو باعث کاهش عملکرد مغز می شوند که پتاسیم به عنوان یک سد در مقابلاین اسیبها عمل می کند.

ارسال شده در تاریخ 9 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,258
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.