خواص میوه نسترن به خصوص در درمان نرمی استخوان

خواص میوه نسترن به خصوص در درمان نرمی استخوان

خواص میوه نسترن در طب سنتی همواره مورد توجه بوده و است به خصوص در درمان نرمی استخوانو دیگر بیماری ها .

#درمان_نرمی_استخوان

✅یک کیلو میوه نسترن را با ۳۰۰ گرم نبات کوبیده و ۲ لیتر آب مخلوط کنید

✅سپس به مدت۱۵روز در یک محل گرم گذاشته و بعد صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشید

خواص میوه نسترن ,میوه نسترن و درمان بیماری ها,فواید میوه نسترن ,میوه گل نسترن و خواص بی نظیرآن ,خواص و فواید میوه نسترن,میوه نسترن و درمان تپش قلب ,گل نسترن

میوه تازه گل نسترن (هیپس) حاوی ۵/۰ تا ۷/۱ درصد ویتامین C می‌باشد که ترکیبی از آسکوربیک اسید و هیدرو اسکوربیک اسید است.

میزان ویتامین C میوه خشک موجود در بازار، ممکن است مختلف باشد. در آزمایشی که با روش رنگ‌ سنجی و تین لایه کروماتوگرافی انجام گرفت، مشخص شد کاهش ویتامین C بستگی به مقدار خرد کردن و ذرات این میوه دارد؛ به عنوان مثال در صورتی که میوه فقط نصف شود، میزان ویتامین C موجود در آن پس از یک سال و نیم نصف می‌شود، در حالی که اگر خرد شود، پس از شش ماه صددرصد ویتامین C آن از بین می‌رود.

با وجودی که در بعضی منابع از میوه گل سرخ به عنوان غنی‌ترین منبع ویتامین C یاد شده، ولی منابع طبیعی غنی‌تری نیز گزارش شده‌اند. مرکبات ۵۰ میلی‌گرم، کلم بروکلی خام و کیوی حدود ۱۰۰ میلی‌گرم، بعضی سبزیجات مناطق گرمسیری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم، میوه گل‌سرخ ۱۲۵۰ میلی‌گرم، آسرولا ۱۰۰۰ تا ۲۳۳۰ میلی‌گرم و مارجون ۳۱۵۰ میلی‌گرم در هر صد گرم ویتامین C دارند.

خواص میوه نسترن ,میوه نسترن و درمان بیماری ها,فواید میوه نسترن ,میوه گل نسترن و خواص بی نظیرآن ,خواص و فواید میوه نسترن,میوه نسترن و درمان تپش قلب ,گل نسترن

مهم‌ترین اثرات  گزارش‌شده میوه نسترن :

خواص میوه نسترن

۱.ضد درد، ضد اسهال، ضد اکسیدان، ملین، ادرارآور، کاهش‌دهنده قند خون، مسهل، مهارکننده لیپواکسیژناز ، مقوی اعصاب و ضد کرم و طبع آن گرم و خشک است.

۲. سرشار از ویتامین ث می‌باشد.

۳. میوه خشک آن را بیش از یک سال نمی‌توان نگه‌داری کرد.

۴. در دوران نقاهت از دمکرده میوه این گیاه استفاده شود.

۵. برای جوشانده میوه این گیاه را نباید زیاد جوشاند.

۶. جهت ناراحتی‌های لثه و درد دندان از جوشانده این گیاه مزمزه شود.

۷. جهت رفع حالت سستی در بدن از جوشانده میوه این گیاه بنوشند.

۸. جهت درمان التهاب کلیه از جوشانده میوه این گیاه استفاده می‌شود.

۹. جهت درمان یبوست از مربای گل نسترن استفاده شود.

۱۰. از خواص میوه نسترن جهت درمان ورم مثانه از دمکرده میوه این گیاه استفاده می‌شود.

۱۱. میوه این گیاه سرشار از کلسیم است.

۱۲. دمکرده میوه این گیاه تصفیه کننده خون است.

۱۳. جهت برطرف کردن غم و اندوه ۱۰ گرم میوه این گیاه را در ۳۰۰ سی‌سی آب سرد به مدت ۳ ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید ۱۵ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

۱۴. جهت درمان اسهال و اسهال خونی ۲۰ گرم میوه این گیاه را در ۵۰۰ سی‌سی آب‌سرد به مدت ۳ ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید ۱۵ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

۱۵. برای درمان تپش قلب ۱۰ گرم میوه نسترن را به مدت ۳ ساعت در ۳۰۰ سی‌سی آب‌سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده ۵ دقیقه جوشانده ۱۵ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

۱۶. جهت درمان حبس‌البول ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۱۵ دقیقه دم‌کرده قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.

۱۷. جهت درمان نرمی استخوان و کمبود ویتامین ث یک کیلو میوه نسترن را با ۳۰۰ گرم نبات کوبیده سپس با ۲ لیتر آب مخلوط نموده به مدت ۱۵ روز در یک محل گرم گذاشته سپس صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.

۱۸. جهت درمان ورم چرکی کلیه از جوشانده و دمکرده میوه نسترن استفاده شود.

۱۹. جهت درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا از دمکرده میوه نسترن استفاده شود.

۲۰. جهت دفع سنگ کلیه ۱۵ گرم میوه نسترن را ابتدا خرد نموده در ۳۰۰ سی‌سی آب سرد جوشانده ۱۵ دقیقه دم‌کرده قبل از غذا یک لیوان بنوشند.

۲۱. جهت درمان سنگ کیسه صفرا از جوشانده یا دمکرده میوه نسترن میل شود.

۲۲. جوشانده میوه نسترن دفع کننده کرم معده است.

۲۳. ضماد گل نسترن التیام دهنده زخم است.

۲۴.خواص میوه نسترن بوی بد بدن رادفع می کند آنهائی که عرق زیادمی کنندوبوی بد می گیرندبایدتن خودرابعدازحمام کردن بادم کرده گل وبرگ نسترن آبکشی کنند.

۲۵.خونریزی ازسینه رابندمی آورد

سمیت و عوارض جانبی:

مصرف خوراکی میوه گل سرخ هیچ‌گونه مسمومیتی ایجاد نمی‌کند و ۱۰۰ گرم از آن حاوی بیش از ۱۲۰۰ میلی‌گرم ویتامین C می‌باشد. مصرف مقادیر کم آن هیچ‌ عارضه‌ای در بر ندارد و در مورد مصرف مقدار زیاد و طولانی‌ آن هم گزارشی ارائه نشده است. در کتب اروپایی، مانند کمیسیون E، عوارض مصرف مقدار زیاد این میوه ناشناخته گزارش شده است.

البته کارگرانی که به طور مداوم در معرض میوه‌های گل‌سرخ هستند، ممکن است دچار حساسیت و مشکلات تنفسی شوند. بعضی از این عوارض در واقع، حساسیت نیستند، بلکه پرزهای ریز میوه گل‌سرخ هستند که مانند پشم ‌شیشه بر روی پوست تحریکات مکانیکی پوستی ایجاد می‌کنند.

ارسال شده در تاریخ 2 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,886
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.