خواص هل سبز فواید هل سبز برای سلامت ، زیبایی و درمان بیماری ها

خواص هل سبز فواید هل سبز برای سلامت ، زیبایی و درمان بیماری ها

خواص هل سبز

✅زمانی که گلویتان درد می‌گیرد ویا سینه‌تان خشک می‌شود به جای استفاده زیر زبانتان هل بگذارید

✅دمنوش هل به همراه عسل برای رفع گلودرد فوق‌العاده است

هل سبز

این نوع هل که بیش‌تر در جنوب هند رشد می‌کند، پوسته‌های سبز چاقی دارد و بهترین کیفیت را دارد می‌توانید. این ونوع هل را هم در پوسته و هم به صورت پودر تهیه کنید. اگر با پوسته آن را تهیه کنید عمر خوبی دارد و عطر دانه های آن حفظ می‌شود.

  • برای خوش طعم کردن غذاهای اصلی و شیرینی‌ها استفاده می‌شود.
  • این ادویه‌ی معطر برای تقویت مزه‌ی خورش‌ها و خوراکی‌هایی استفاده می‌شود که بر پایه‌ی شیر هستند.
  • چای و قهوه نیز با هل معطر می‌شوند.
  • حتی در پخت کیک و نان نیز استفاده می‌شود.

خواص هل سبز, فواید هل سبز برای سلامت ,هل برای زیبایی و درمان بیماری ها,فواید هل برای فشارخون ,هل پر از خاصیت ,بهبود سلامت گوارشی با هل , سلامتی با گیاه هل

خواص و فواید هل سبز برای سلامت ، زیبایی و درمان بیماری ها

هل سبز گیاهی متعلق به جنوب شرق آسیا و دارای خواص ویژه ای در طب سنتی است و میتوان بسیاری از بیماری ها را با آن درمان کرد. تاریخ استفاده از هل به حداقل 4000 سال پیش برمی گردد و هل سبز یکی از قدیمی ترین ادویه جات در جهان است و در مصر باستان برای خواص دارویی اش استفاده می شد و رومی ها و یونانی ها از این ادویه برای عطر و بوی آن استفاده می کردند ؛ وایکینگ ها آن را در طی سفرهایشان کشف کردند و به اسکاندیناویا آورند.خواص هل

مزایای سلامتی هل چیست؟

هل به بهبود سلامت گوارشی کمک می کند و مانع برخی بیماری های جدی مانند سرطان می شود ، همچنین به درمان دیابت و درمان افسردگی نیز کمک می کند اما این تنها خواص هل سبز نیست و فواید قابل توجهی در این ریز خوش عطر وجود دارد

سم‌زدایی

هل بدن را سم‌زدایی می‌کند. آن‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند آ، ب، سی، نیاسین، ریبوفلاوین و غیره است. این ادویه برای تصفیه‌ی خون عالی است و اوره، کلسیم، و دیگر سموم اضافی را از کلیه دفع می‌کند. هم‌چنین به عنوان یک درمان خانگی پس از زایمان استفاده می‌شود.

 آنتی‌اکسیدان

بسیاری از گیامغذی‌ها، ویتامین‌ها و روغن‌های معطری که در هل وجود دارند به عنوان انتی اکسیدان عمل می‌کنند. این ادویه‌ی جادویی به پاکسازی رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

 افسردگی و خواص هل سبز

اگرچه خواص ضدافسردگی هل هنوز به صورت علمی بررسی نشده است، استادان طب آیورودیک به شدت معتقدند چای هل راه فوق العاده ای برای درمان افسردگی است. هل ماده‌ای طبیعی دارد که بدن را سم زدایی کرده و سلول‌های بدن را جوان‌سازی می‌کنند. به این ترتیب با افسردگی مبارزه می‌کند.

خواص هل سبز, فواید هل سبز برای سلامت ,هل برای زیبایی و درمان بیماری ها,فواید هل برای فشارخون ,هل پر از خاصیت ,بهبود سلامت گوارشی با هل , سلامتی با گیاه هل

 سرماخوردگی و انفلوآنزا

هل ادویه‌ی تندی است که به جلوگیری از سرماخورگی و آنفلوآنزا و بهبود علائم آن کمک می‌کند. هل درمان خانگی خوبی برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا محسوب می‌شود. فقط کافی است چای هل دم کنید و بنوشید تا  سردرد و سرماخوردگی‌تان را تسکین دهید.خواص هل سبز

 پاتوژن‌‌ها

توصیه می‌شود افرادی که عفونت دارند هل مصرف کنند، زیرا به خاطر خواص درمانی که دارد از عفونت جلوگیری می‌کند. روغن‌های گوناگونی که در هل وجود دارد از رشد باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کنند.

 بوی بد دهان/ بهداشت دهان

هل درمان بوی بد دهان است. به جز تاثیر آن در بوی بد دهان، برای آفت دهان و عفونت‌های دهانی نیز استفاده می‌شود. مقداری دانه‌ی هل بجوید تا مشکل بوی بد دهان‌تان رفع شود.

 آسم

هل به شدت برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. هم‌چنین به عنوان درمان طبیعی سیاه سرفه و برونشیت عمل می‌کند.

 بهبود اشتها

مقداری هل آسیاب شده را به خورش اضافه کنید تعدادی دانه‌ی آن را بجوید تا اشتهای‌تان بهبود یابد.

 تسکین مشکلات گوارشی بهبود سلامت گوارشی با هل

می توان از هل در آشپزی ها علاوه بر عطر و طعمش، برای افزایش هضم نیز استفاده کرد. هل نیز متابولیسم را تحریک می کند، و خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد.هل باعث تحریک ترشح اسید صفراوی در معده می شود که به هضم کمک می کند و همچنین از بیماری های دستگاه گوارش مانند رفلکس اسید، سوزش سر دل، اسهال، و غیره جلوگیری می کند.

دانه های هل بهترین راه‌حل سوءهاضمه، آروغ زدن و مشکل نفخ هستند. هل به بهبود گوارش غذا کمک می کند.

 فشار خون بالا تقویت سلامت قلب از خواص هل:

خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند سلامت قلبی را تقویت کند. هل همچنین حاوی فیبر است، مواد مغذی که می تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند و می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و این برای قلب مفید است ، در این مورد هل سیاه مفید تر از هل سبز است.

کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، باید به طور منظم هل مصرف کنند زیرا قادر است گردش خون را در ریه‌ها افزایش دهد. این کار به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

ارسال شده در تاریخ 26 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,452
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.