خواص پیاز ضد سرطان پیاز در ممانعت از تکثیر سلول های سرطانی

خواص پیاز در ممانعت از تکثیر سلول های سرطانی

خواص پیاز ضد سرطان ,پیاز در ممانعت از تکثیر سلول های سرطانی ,مصرف سیر و پیاز می‌تواند از سرطان پیشگیری کند ,معجزه خواص پیاز ضد سرطان ,پیاز ضد سرطان , پیازدر پیشگیری از سرطان

معجزه خواص پیاز ضد سرطان پیشگیری از سرطان

?خانمها بیشتر پیاز بخورند

?مطالعات جدید ترکیباتی را در پیاز نشان داده که می‌تواند مانع از تکثیر سلول‌ های سرطانی شود این ترکیبات بویژه برای زنها مفیداست زیرا ضد سرطان تخمدان است

خواص پیاز ضد سرطان ,پیاز در ممانعت از تکثیر سلول های سرطانی ,مصرف سیر و پیاز می‌تواند از سرطان پیشگیری کند ,معجزه خواص پیاز ضد سرطان ,پیاز ضد سرطان , پیازدر پیشگیری از سرطان

در طول دهه‌ی گذشته، مطالعات تحقیقاتی متعددی نشان دادند که نه تنها این‌ سبزی‌های تند در کل خوشمزه و سالم هستند، بلکه حاوی مواد شیمیایی نیز هستند که – در صورت درست تهیه شدن – می‌توانند از سرطان پیشگیری کنند.

مصرف سیر و پیاز می‌تواند از سرطان پیشگیری کند

در مطالعات آزمایشگاهی دریافته‌اند که پیاز و سیر حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند و از آسیب آنها به دی.‌ان.ای سلولی که موجب شروع فرآیند ابتلاء به سرطان می‌شود جلوگیری می‌کنند.

دریافته‌اند که ترکیب‌های موجود در پیاز و سیر می‌تواند مقدار آنزیم‌هایی که عناصر سرطانزا را در بدن از کار می‌اندازند افزایش دهد، و در نتیجه توانایی از بین بردن مواد سرطانزا پیش از آن که به بدن آسیب بزنند را افزایش دهد. این ترکیب‌ها می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهند و روند خودانهدامی‌شان را بهبود ببخشند.

از جمله سرطان‌هایی که مصرف روزانه‌ی متوسط تا زیاد پیاز و سیر(نصف فنجان پیاز خرد شده در روز یا بیشتر) می‌تواند خطر ابتلا به آنها را کاهش دهد سرطان روده بزرگ، سرطان کبد، سرطان تخمدان، سرطان دهان و مری، سرطان پستان، پروستات، کلیه و معده هستند.

تحقیقات درباره‌ی سیر و پیاز

طبق تحقیقات مصرف زیاد پیاز، در مقایسه با عدم مصرف آن، با ۵۶% خطر پایین‌تر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ و ۲۵% خطر پایین‌تر ابتلا به سرطان پستان مرتبط بوده است.

آن طور که معلوم شده است سیر در مبارزه با بسیاری از انواع سرطان موثر است، به استثنای سرطان پستان و سرطان پروستات، که اساسا توسط مکانیسم‌های هورمونی کنترل می‌شوند که ممکن است خارج از دسترس آنزیم‌هایی باشند که توسط سیر تولید می‌شوند.

در یک مطالعه‌ی گسترده‌ی امریکایی، شرکت کنندگانی که در هفته یک حبه سیر مصرف می‌کردند خطر ابتلای‌شان به سرطان روده بزرگ ۳۲ درصد کمتر از کسانی بود که یک بار در ماه یا کمتر سیر مصرف می‌کردند. در بررسی صورت گرفته از چند مطالعه‌ی جهانی نشان داده شده است که با مصرف حدودا ۴-۵ حبه سیر در هفته خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ تا ۳۱% کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش مدیکال ساینس،بررسی مدل های حیوانی نشان می دهد ترکیبات پیاز علاوه بر کاهش نرخ رشد سلول های سرطانی، از تکثیر آنان نیز جلوگیری کرده و ویتامین C موجود در آن، با تشکیل رادیکال های آزاد عامل سرطان مبارزه می کند. سرکوب سلول های سرطان تخمدان با ترکیبات موجود در پیاز، هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد.

سرطان تخمدان به رشد سلول های بدخیم و غیر طبیعی در تخمدان گفته می شود. سرطان تخمدان بعد از سرطان های ریه، سینه، روده و لوزالمعده پنجمین سرطان کشنده در زنان است.

مطالعات دیگر، بیشتر در کشور چین، که سرطان معده در آن شایع است، نشان دادند در کسانی که هر هفته ۵ حبه سیر مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان معده نصف کسانی است که سیر مصرف نمی‌کنند.

اخیرا مطلبی درباره‌ی یکی از مطالعات نوشته‌ام که نشان می‌دهد در کسانی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی‌شان حداقل دو بار در هفته سیر تازه مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان ریه ۴۴% کمتر است.

خواص پیاز ضد سرطان ,پیاز در ممانعت از تکثیر سلول های سرطانی ,مصرف سیر و پیاز می‌تواند از سرطان پیشگیری کند ,معجزه خواص پیاز ضد سرطان ,پیاز ضد سرطان , پیازدر پیشگیری از سرطان

ارسال شده در تاریخ 7 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,477
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.