خوراکیهای سم زدا و مفید برای بدن را بشناسیم دفع سموم بدن

خوراکیهای سم زدا و مفید برای بدن را بشناسیم دفع سموم بدن

خوراکیهای سم زدا , مواد غذایی مفید برای بدن , دفع سموم بدن, تغذیه درست و پاکسازی بدن , معرفی خوراکیهای سم زدا و مفید ,راههای دفع سموم بدن , بهبود عملکرد دستگاه گوارش ,بهبود عملکرد بدن ,

?خوراکیهای سم زدا بشناسیم
?فلفل دلمه قرمز:3 برابر پرتقال ویتامین C
?تخمه آفتاب گردان:سم زدایی با سلنیوم
?سیر:تحریک کبد برای ساخت آنزیم سم زدا
?گریپ فروت:مانع تشکیل سنگ کلیه

خوراکیهای سم زدا , مواد غذایی مفید برای بدن , دفع سموم بدن, تغذیه درست و پاکسازی بدن , معرفی خوراکیهای سم زدا و مفید ,راههای دفع سموم بدن , بهبود عملکرد دستگاه گوارش ,بهبود عملکرد بدن ,

از دیگر خوراکیهای سم زدا و مفید برای بدن

توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب کم تر سموم وارد شده به بدن از مواد غذایی مفید بیشتر استفاده شود. بدین منظور در این جا جندین ماده غذایی را پیشنهاد می کنیم که برای بدن مفید است: پاکسازی بدن

آب

آب مسلماً باعث شسته شدن بسیاری از سموم از دستگاه گوارش است. توصیه پزشکان بر این است که روزانه هشت لیوان آب نوشیده شود. با نوشیدن آب خیلی از سموم از بدن خارج می شود و از جذب آن ها جلوگیری می شود.

چای سبز

چای سبز به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد، یکی از نوشیدنی های مفید برای بدن انسان است. توصیه می شود روزانه یک لیوان از این دم نوش نوشیده شود و از طریق سموم وارد شده از بدن از بین برود.

سیر و پیاز

سیر و پیاز هرچه تندتر و تیزتر باشد، خاصیت آن بیشتر است. سیر و پیاز تمام باکتری های مضر را می کشد و همچنین انگل های روده، ویروس ها، قارچ های داخلی بدن و… از بین می برد. یک کارایی مهم دیگر سم زدایی کبد است. امروزه پزشکان از سیر برای پایین آوردن فشار و تنظیم قند خون استفاده می کنند و سیر داروی ضدسرطانی است. همچنین برای پاکسازی مجرای تنفسی، ریه و سینوس بسیار مفید است.

بلوبری (از خانواده زغال اخته)

این دانه های ریز و قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است. بلوبری سم ها را از بدن خارج می کند و مانند یک آسپرین طبیعی عمل می کند. بلوبری مانند آنتی بیوتیک ها وارد بدن شده و تمامی باکتری های مضر بدن را از بین می برد.

کرانبری (از خانواده زغال اخته)

کرانبری ها سرشار از آنتی بیوتیک و ضدویروس است که به کمک آن باکتری ها و ویروس های مضر از بدن خارج می شود.

کلم

کلم، ناحیه گوارشی را پاک می سازد، کلم ها با ایجاد آنزیمی در کبد به طور طبیعی عوامل سرطان زا و دیگر سم ها را از بدن خارج می کنند و احتمال خطر سرطان را پایین می آورند.

چغندر

چغندر ریشه گیاهی است که سرشار از مواد معدنی مفید که به پاکسازی کبد کمک می کند. همچنین pH خون را پایدار نگه می دارد.

بلغور جو

فیبر بالایی دارد، باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود.

میوه‌های قرمز
میوه‌های قرمز رنگ جزو میوه‌های سم زدای فوق‌العاده محسوب می‌شوند. در بین میوه‌های قرمز توت فرنگی خواص زیادی دارد. این میوه سرشار از پتاسیم است و می‌تواند به تمیز شدن کبد کمک زیادی بکند. از خواص تمشک، شاه توت و میوه‌ی قرمز دیگر غافل نشوید.

سیب

سیب حاوی فیبر موثری به نام پکتین است که به مواد سنگین و زاید می‌چسبد و حذف آن‌ها را آسان می‌کند. علاوه بر این، پکتین در فعالیت‌های زیاد شرکت دارد مثل دفع مدفوع از روده ها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش. پس تا می‌توانید سیب نوش جان کنید.

لیموترش

لیموترش خواص زیادی دارد و دستگاه گوارش را تمیز می‌کند. علاوه بر این لیموترش ادرار آور است و برای همین کلیه‌ها را فعال‌تر کرده و به این ترتیب سموم و مواد زاید بدن را دفع می‌کند. اگر قصد دارید یک دوره‌ی سم زدایی را در پیش بگیرید باید بدانید که هیچ چیز مانند آب لیموترش موثر نخواهد بود. برای این منظور آب لیموترش را صبح‌ها زمانی که ناشتا هستید بنوشید.

چغندر قند

چغندر قند نیز جز مواد غذایی سم زدا محسوب می‌شود. در واقع چغندر قند حاوی «متیونین» است که به رفع مواد زاید بدن کمک می‌کند. «بتانین» موجود در آن باعث می‌شود که اسیدهای چرب موجود در کبد زودتر تجزیه شوند. اگر یک دوره سم زدایی بىن را در پیش گرفته‌اید چغندر قند را به صورت خام با آب لیموترش و ورقه های نازک پیاز میل کنید.
ارسال شده در تاریخ 15 سپتامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,524
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.