درمان بی اشتهایی اطفال راههای مقابله با بی اشتهایی کودک

درمان بی اشتهایی اطفال راههای مقابله با بی اشتهایی کودک

درمان بی اشتهایی اطفال

#درمان_بی_اشتهایی اطفال

✅روغن مالی ناف و شکم نوزادان با روغن کرچک و یا روغن سیاه دانه .

?اینکار همچنین باعث رفع نفخ #دلپیچه و #قولنج نوزادان نیز می شود

درمان بی اشتهایی اطفال

اگر فرزند شما علاوه بر بی میل بودن نسبت به غذا در حال وزن کم کردن است و یا طی سه تا شش ماه گذشته اصلا چیزی به وزنش اضافه نشده، اگر علائمی مانند اسهال، استفراغ، یبوست و… هم با بی اشتهایی همراه است و یا وقتی فرزند شما حاضر نیست غذای تو دهانش را قورت بدهد باید بایک متخصص مشورت کنید.

غذای کودک از چه زمانی کم می شود؟
دختر یا پسر کوچولوی شما از روزی که متولد می شود تا پایان سال اول تولد اشتهای فراوانی دارد چون قرار است به سرعت رشد کند اما بعد از آن سرعت رشد و به تبع آن اشتهای کودک هم کمتر می شود چون به جای سالی 12 کیلو قرار است فقط دو یا سه کیلو چاق شود پس دلیلی برای زیاد خوردن وجود ندارد.

از کی نگران شویم؟
درست است که کاهش نیاز کودک به کالری و انرژی از دو سالگی به بعد خود به خود اشتهای کودک را کم می کند اما نگرانی های والدین همیشه هم پربیراه نیست و گاهی وقت ها کاهش میل کودک به غذا یک نشانه هشدار است. خب، حالا سوال این جاست که چه زمانی این وضعیت را جدی بگیریم؟

تغذیه سالم

عادات غذایی کودکان از هشت ماهگی شکل می گیرد و پس از آن غذاخوردن با خلق و خو، روابط و رفتارهای کودک پیوند می خورد. به این معنا که از آنها تاثیر می پذیرد و برای مثال ممکن است به دلیل لجبازی یک غذا یا خوراکی خاص را نخورد.درمان بی اشتهایی اطفال درمان بی اشتهایی اطفال

بالطبع رفتارهای والدین بویژه مادران در اوایل دوره شکل گیری عادات تغذیه ای کودک در نحوه تغذیه وی در سال های بعد موثر است.

روش های خانگی درمان کاهش اشتهای کودکان

1- لیموترش لیموترش یک درمان خانگی ارزان برای درمان بی اشتهایی کودکان است. هنگامی که همراه با سایر میوه ها و به علاوه با زنجبیل خورده شود، اشتها برگردانده می شود. می توانید آب لیموترش را گرفته و روی غذای کودک بریزید یا این که برایش شربت درست کنید. 2- سیر سیرعلاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی ، در بهبود عملکرد سیستم گوارش و بهبود اشتها نیز موثر است. هنگامی که سوپ درست می کنید، سعی کنید مقداری سیر به آن اضافه کنید، سیر یک ماده مفید برای درمان بی اشتهایی است. 3-آلوئه ورا آلوئه ورا یک روش اثبات شده برای تحریک اشتهاست، همچنین در درمان مشکلات روده و مشکلات موکوس (مخاط) موثر است. شربت، مربا، میوه یا هر نوع چیز دیگری که با آلوئه ورا تهیه شده باشد اشتهای کودک را باز می کند. 4-زنجبیل همانطور که در بخش بالا ذکر شد، زنجبیل برای تحریک اشتهای کودکان بسیار موثر می باشد. با مصرف زنجبیل اشتها برگردانده می شود. مقداری زنجبیل پودر کنید و با دو فنجان آب مخلوط کنید و زنجبیل را جوشانده و چای زنجبیل درست کنید. برای بهتر شدن طعم آن مقداری شکر به آن اضافه کنید. این چای را چند بار در روز بنوشیدو یا مقداری زنجبیل تازه را ریز ریز کنید.مقداری نمک به آن اضافه کنید و آن را بجوید.

درمان بی اشتهایی اطفال  مهم ترین توصیه های متخصصان علوم تربیتی به والدین برای مقابله با بی اشتهایی و عادات تغذیه ای نادرست کودکان عبارتند از:

ـ ماست کم چرب، سبزیجات تازه، میوه ها و انواع سالاد به افزایش اشتهای کودک کمک می کند. در مقابل انواع سس ها، نوشابه های گازدار، خوراکی های چرب و تنقلات از اشتهای کودک می کاهد.

ـ از خوراندن انواع تنقلات به کودکان حداقل یک ساعت پیش از وعده غذایی اصلی خودداری کنید.

ـ کودک را عادت ندهید​ یک نوع غذای مخصوص به خود را در وعده اصلی بخورد. از همان غذایی که برای اعضای خانواده پخته اید به او بخورانید مگر این که از غذایی واقعا بدش بیاید.

درمان بی اشتهایی اطفال ,راههای مقابله با بی اشتهایی کودک,عادات غذایی کودکان, غذا نخوردن کودک ,مقابله با بی اشتهایی کودک, درمان خانگی کاهش اشتهای کودکان

ـ اجازه ندهید کودکان انواع فست فودها را به عنوان وعده غذایی اصلی بخورند. مصرف ساندویچ، پیتزا، همبرگر و… باید به یک یا دو وعده در هفته محدود شود.

ـ به سلیقه کودک در غذا خوردن توجه کنید. اگر غذایی را دوست دارد و با لذت می خورد در وعده های بیشتری برایش بپزید. قاشق، چنگال، بشقاب و حتی وسایل مرتبط با سفره یا میز غذا را با سلیقه وی تهیه کنید.

ـ اگر بی دلیل از خوردن غذا امتناع می کند یا لج کرده است زیاد اصرار نکنید که غذایش را بخورد. فقط کافی است به او بگویید هر وقت گرسنه شد می تواند غذایش را بخورد.

ـ کودکان بهانه گیر را در تهیه مواد اولیه غذا و پخت آن مشارکت دهید. اگر کودک در پخت غذا مشارکت داشته باشد برای خوردن آن انگیزه و تمایل بیشتری خواهد داشت. چیدن میز یا سفره نیز گزینه خوبی است.

ـ طوری رفتار نکنید که انگار غذا خوردن یا نخوردن کودک برای شما امری حیاتی است.

ـ هنگام غذا خوردن محیط آرامی فراهم کنید که عاری از تنش، دعوا و بدگویی باشد.

ـ آداب غذا خوردن برای مثال شستن دست ها، نشستن کنار سایر اعضای خانواده و… را به کودک ​ تذکر بدهید تا بداند​ موظف است این آداب را رعایت کند. کودکان از این آداب استقبال می کنند و آن را به مثابه یک بازی محبت آمیز با اعضای خانواده و نشانه صمیمیت و همبستگی با کسانی تلقی می کنند که دوستشان دارند.

ارسال شده در تاریخ 16 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,291
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.