درمان خانگی آلرژی بهترین و ساده ترین روش های رفع آلرژی

درمان خانگی آلرژی بهترین و ساده ترین روش های رفع آلرژی

درمان خانگی آلرژی

درمان آلرژی

? روزانه ۳ تا ۴ لیوان شربت عسل و لیمو ترش تازه و یخ به مرور میل کنید
روزانه ۲ تا ۳ لیوان نکتار سیب را به مرور میل کنید. نکتار سیب بهترین آنتی هیستامین طبیعی است

درمان خانگی آلرژی , ساده ترین روش های رفع آلرژی,روش خانگی رفع آلرژی ,بهترین روش رفع آلرژی,دمنوش خانگی بهبود آلرژی , روش های رفع آلرژی,درمان قطعی آلرژی

نوشیدن دمنوش‌های گیاهی خانگی و مصرف ادویه‌ها و گیاهان دارویی نیز می‌تواند تا حد زیادی از احتمال ابتلا به آلرژی جلوگیری کند. مصرف این گیاهان باعث کاهش مخاط و خالی شدن سینوس‌ها می‌شود و برای درمان آرژی و حساسیت بسیار موثر است.

بابونه یکی از گیاهانی است که خاصیت ضد حساسیت دارد و برای دل درد، نفخ شکم و دستگاه گوارش بسیار مفید است. همچنین باعث تعادل در کارکرد کبد و مزاج می‌شود.

چای سبز نیز به دلیل وجود ویتامین ث در آن باعث تقویت و متعادل کردن سیستم ایمنی بدن می‌شود. علاوه بر این باعث تسکین علائم و درمان آلرژی می‌شود و خاصیت آرامبخشی دارد.

دارچین، زردچوبه و بادرنجوبه نیز از جمله گیاهانی هستند که به عنوان مسکن سیسم عصبی بدن عمل می‌کنند و علائم حساسیت و آلرژی را تسکین می‌دهند.

درمان خانگی آلرژی , ساده ترین روش های رفع آلرژی,روش خانگی رفع آلرژی ,بهترین روش رفع آلرژی,دمنوش خانگی بهبود آلرژی , روش های رفع آلرژی,درمان قطعی آلرژی

درمان خانگی آلرژی

عوامل ابتلا به آلرژی

عواملی که ممکن است باعث ابتلای فرد به آلرژی شوند متفاوت‌اند.

یکی از مهم‌ترین عوامل ژنتیک است. برای فرزندانی که والدینی با حساسیت‌های مختلف دارند احتمال بیشتری وجود دارد که به آلرژی مبتلا شوند.

مواد غذایی خاص نیز از جمله عوامل ابتلا به آلرژی هستند. خوردن لبنیات، آجیل، ماهی‌ها و غذاهای دریایی، تخم مرغ، میوه‌هایی مانند موز و کیوی، سویا و … ممکن است باعث بروز حساسیت‌های مختلف در بدن شوند.

علائم آلرژی

علائم معمول و خفیف آلرژی شامل خارش، التهاب، سوزش، اشک و آبریزش بینی است. این علائم به سایر نقاط بدن تسری پیدا نمی‌کنند.

در نوع متوسط آن، واکنش‌ها به سایر نقاط بدن منتقل می‌شوند. ممکن است خارش پوست یا چشم به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود.

بیش‌دفاعی یا آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی است که باعث می‌شود نشانه‌های واکنش در تمام بدن پخش شوند. التهاب پوست بدن، خارش، تنگی نفس، تهوع، درد و سوزش معده، سرگیجه و سردرد، افت شدید فشارخون و … از علائم آلرژی حاد هستند که برای درمان نیاز به مراقبت‌های بیمارستانی دارد.

درمان خانگی آلرژی

روش برای درمان خانگی آلرژی

برای درمان کامل آلرژی یا بهبود نسبی اثرات آن بر بدن می‌توان از برخی روش‌ها و خوراکی‌های خانگی بهره گرفت. با این حال برای آلرژی‌ های نوع حاد بهتر است به مراکز درمانی مراجعه شود.

در ادامه مطلب برخی از روش‌های خانگی برای درمان آلرژی ارائه شده است.

سرکه سیب :

سرکه سیب علاوه بر خاصیت ضد آلرژیکی که دارد می‌تواند برای درمان‌های دیگر مانند کاهش وزن مؤثر باشد. با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که سرکه سیب تا چه حدی می‌تواند برای بهبود علائم آلرژی مفید باشد.

سرکه سیب می‌تواند مخاط ناشی از آلرژی را کاهش دهد و سیستم لنفاوی بدن را پاک کند. برای آن که علائم آلرژی به صورت مطلوبی تسکین پیدا کند، سه بار در روز یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ترکیب کنید و سپس آن را بنوشید. این کار سبب می‌شود تا علائم آلرژی حاد مانند سرفه و حالت تهوع را بهبود بخشد.

مصرف مکمل‌های روغن ماهی

مکمل‌های روغن ماهی علاج موثری برای درمان آلرژی‌های آسمی هستند. آن‌ها به محدود کردن سطح لکوترین در بدن کمک می‌کنند، که در غیر این صورت به افزایش آلرژی منجر می‌شود.

نکته- بعضی از آدم‌ها به مکمل‌های روغن ماهی و روغن کبد ماهی حساسیت دارند. نوع آلرژی که دارید را تشخیص بدهید و قبل از به کار بستن این درمان با یک پزشک مشورت کنید.

درمان خانگی آلرژی

 از جمله داروهای خانگی برای درمان آلرژی فصلی ، کورستین می باشد که یکی از تاثیرگذار ترین داروها محسوب می شود.داروهای کورستین یکی از انواع فلاونوئیدها می باشد که بیشتر در سبزیجات ومیوه ها یافت می شوند . همچنین ، یکی از مزیت های مهم و اصلی کورستین ، این است که فلاونوئیدهای آن حاوی مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشند و بنابراین مزیت ، کورستین همچنین توانایی تقویت کردن سیستم ایمنی بدن را نیز دارد و می تواند به این بخش مهم بدن بسیار کمک کند . بنابراین با استفاده از کورستین ، می توان از آلرژی فصلی جلوگیری کرد و در نهایت این مشکل آلرژیک کاملا بهبود خواهد یافت . در ادامه برخی میوه ها و سبزیجات هستند که حاوی مقدار زیادی از کورتسین ها می باشد . این موارد عبارتند از :
 * پیاز : پیاز یکی از مواد غذایی غنی از از کورستین می باشد (پیاز همچنین غنی از آنتی اکسیدان ها است که می تواند خطر ابتلا به آلرژی فصلی را کاهش دهد) . پیاز همانند سیر ، حاوی ترکیبات آلسیین آلی می باشد که پیاز قرمز حاوی آنتوسیانین ها – آنتی اکسیدان های قدرتمند و قوی – می باشد . علاوه بر مزیت کورستین موجود در پیاز ، جنبه ی مواد غذایی بسیار زیادی نیز دارد که می تواند در جلوگیری از بیماری های قلبی ، افزایش سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون کاملا مناسب باشد .
 * چغندر قند : چغندر قند حاوی ویتامین A، C و B6 است. این همچنین منبع کورستین، فولات، فیبر، زاکسنتین، لووتیوم و انواع مختلفی از مواد معدنی که برای سلامتی بسیار تاثیرگذار هستند می باشد که همه این مزیت ها در نهایت به بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می کنند .
 * بلوبری : بلوبری از نظر ابعادی ، یکی از میوه هایی می باشد که غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ها، کورستین و کومپفرول می باشد . بلوبری همچنین نیز حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی و ویتامین K و C می باشد .
ارسال شده در تاریخ 21 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,325
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.