درمان خلط و خونریزی سینه روشهای پاکسازی مخاط و خلط

درمان خلط و خونریزی سینه روشهای پاکسازی مخاط و خلط

درمان خلط و خونریزی سینه

خلط ،خونریری سینه

✅آرد گندم با مقداری عسل و بادام به صورت حریره ،چنانکه کم کم خورده شود درمان خونریزی سینه است.

درمان خلط و خونریزی سینه ,خلط و خونریزی سینه,سرفه های شدید, بهبود سرفه خلط دار,رقیق شدن مخاط بینی و خلط سینه, پاکسازی مخاط و خلط,دمنوش برای خلط خونریزی سینه

وجود خون در خلط دفع شده، معمولاً نشانه یک خونریزی خفیف در مسیر تنفسی بین بینی و انتهای ریه است، مثلا یک خون دماغ خفیف باعث چکیدن کمی خون از حفره پشت بینی به داخل ریه شده و با سرفه دفع می شود.

اما خونریزی از جایی دیگر غیر از بینی ممکن است مشکل آفرین باشد، مثلا سرفه های شدید ممکن است رگی را در ریه پاره کند. در عفونت های ویروسی هم خلط خونی زیاد دیده می شود.

برونشیت و بعضی انواع ذات الریه هم می توانند باعث خونریزی ریه شوند.

برونشیت یا التهاب راه‌های تنفسی می‌تواند در اثر عوامل مختلف از میکروب‌ها تا تنفس گازهای مسموم بروز کرده باشد. اما چون واکنش طبیعی بدن به عوامل محرک است، قابل درمان بوده و بر خلاف بیماری‌هایی مانند سل، ذات‌الریه و سرطان سریع تر درمان می‌شود.

لخته های خونی و ورم بافت ریه در اثر بیماری های قلبی نیز ممکن است علت خلط خونی باشند و بدتر از همه، سرطان ریه هم خلط خونی ایجاد می کند.

بروز خلط خونی در افراد سیگاری به مراتب خطرناک‌تر از دیگران بوده و باید سریعا به پزشک مراجعه کرد، زیرا این نوع خلط‌های خونی را “هموپتیز” می گویند که نشانه بیماری‌های حاد تنفسی و حتی سرطان است و باید فورا به درمان آن پرداخت

البته منبع این خون همیشه مسیر تنفسی نیست. ممکن است خونریزی در معده باشد و با سرفه خارج شود.درمان خلط و خونریزی سینه

اگر خون قرمز روشن باشد، خونریزی هنوز ادامه دارد و اگر قرمز تیره، قهوه ای یا مایل به سیاه باشد، خون خشک و یا لخته شده است.

در موارد کم اهمیت، خون به صورت نقاط کوچک قرمز است و در موارد شدید رگه ها یا لکه های خون در خلط یا وجود خون در دهان است.

خلط خونی بر حسب مقدار خون دفع شده به سه دسته‌ی حجیم، غیرحجیم و نامشخص قابل تقسیم است.

شایع‌ترین علت خلط خونی حجیم شامل سل ریوی، برونشکتازی و آبسه‌ی ریه است.

درمان خلط و خونریزی سینه ,خلط و خونریزی سینه,سرفه های شدید, بهبود سرفه خلط دار,رقیق شدن مخاط بینی و خلط سینه, پاکسازی مخاط و خلط,دمنوش برای خلط خونریزی سینه

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

روغن های ضروری:

با عطرهای قوی و خواص ضد میکروبی، روغن های ضروری می توانند در هنگام پاکسازی مخاط و خلط، یک ابزار درمانی قوی باشند. برخی از روغن های مبارزه با مخاط عبارتند از:

  •  اکالیپتوس – ضدعفونی کننده، ضد ویروسی و ضد گرفتگی
  •  درخت چای – یک ضد میکروبی، دفع کننده و ضد عفونی کننده موثر است.
  •  نعناع – به باز کردن بینی ها کمک می کند.
  • آویشن – ضد عفونی کننده قوی و عالی برای سرماخوردگی، آنفولانزا و لرز.
  •  ریحان – ضد عفونی کننده ای که به باز کردن بینی ها کمک می کند.
  •  رزماری – ضد عفونی کننده ای که به باز کردن بینی ها کمک می کند.
  •  کاج – ضد گرفتگی و ضد میکروبی.
  •  اسطوخدوس – آنتی هیستامین، ضدعفونی کننده و ضد میکروبی.
  •  بابونه – گرفتگی را از بین می برد.درمان خلط و خونریزی سینه

خواص بابونه+طرز تهیه چای بابونه

چند قطره از یکی از روغن ها یا مخلوط روغن های فوق را در اتاق اسپری کنید. همچنین می توانید مقداری از روغن را داخل آب حمام بریزید و یا چند قطره را در دستمال بریزید و در مقابل بینی خود نگه دارید، مراقب باشید از تماس با پوست جلوگیری کنید. در هنگام شب، بالش خود را با روغن معطر کنید تا مخاط در هنگام خواب خارج شود – اسطوخدوس مخصوصا موثر است زیرا باعث خواب آرام نیز می شود.

هنگام استفاده از روغنهای ضروری، اطمینان حاصل کنید که روغنهای 100٪ خالص، بدون مواد مخدر و مواد افزودنی را انتخاب کنید.

زردچوبه درمان سرفه خلط دار

زردچوبه خواص ضدعفونی‌کننده قوی دارد که خلط شما را به‌وسیله از بین بردن باکتری‌هایی که خلط آور هستند، کاهش می‌دهد. همچنین زردچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

سوپ مرغ گرم برای درمان خلط مفید است. سوپ مرغ گرم مسیرهای تنفسی را مرطوب کرده و مخاط جمع شده در گلوی شما را نازک می‌کند. سوپ مرغ همچنین باعث نرم شدن گلوی تحریک شده می‌شود و گلو را آرام می‌کنددرمان خلط و خونریزی سینه

روش استفاده:

– یک قاشق چای‌خوری زردچوبه به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. این نوشیدنی را یک بار در روز به هنگام صبح و قبل از خواب بنوشید.

– یک و نیم قاشق چای‌خوری زردچوبه را با یک یا دو لیوان آب روزانه ۲ الی ۳ بار بخورید.

– یک قاشق غذاخوری زردچوبه و به مقدار لازم نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید. این محلول را روزانه چند بار غرغره کنید.

رطوبت را افزایش دهید:

افزایش رطوبت هوای خانه به رقیق شدن مخاط بینی و خلط سینه کمک میکند. این کار را می توان با استفاده از یک دستگاه تهویه گرم و یا سرد انجام داد. البته دستگاه تهویه سرد بهتر است زیرا اول از همه این دستگاه امن است مخصوصا اگر بچه یا حیوان خانگی داشته باشید؛ و مقرون به صرفه تر است زیرا انرژی کمتری مصرف می کند.

تمیز نگه داشتن دستگاه بسیار مهم است، گرچه رشد باکتری ها و قارچ ها فقط موجب تشدید وضعیت شما می شود و به تشکیل بیشتر مخاط کمک می کند. هر روز دستگاه را با محلول سرکه، آب و روغن درخت چای تمیز کنید.

 

ارسال شده در تاریخ 5 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,204
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.