درمان سنگ صفرا درمان طبیعی و بدون جراحی سنگ کیسه صفرا

درمان سنگ صفرا درمان طبیعی و بدون جراحی سنگ کیسه صفرا

درمان سنگ صفرا

#درمان_سنگ_صفرا

✅قویترین مایع در رقیق کردن غلظت صفراوی

?تمبرهندی بی نمک:⑤الی⑦خوشه را در لیوان آب بگذرید چند دقیقه صبر و هسته‌ها را جدا و آب و لپ تمبرهندی را با هم بخورید

درمان سنگ صفرا ,درمان طبیعی و بدون جراحی سنگ کیسه صفرا,علائم سنگ کیسه صفرا,علت و دلایل بروز سنگ کیسه صفرا,دفع سنگ صفرا ,روشهای خانگی دفع سنگ صفرا

درمان سنگ صفرا

سنگ کیسه صفرا ،سنگ ها یا توده هایی هستند که در صفرا یا مجرای صفراوی تولید می شوند برخی از مواد سخت می شوند ؛ کیسه صفرا یک کیسه کوچک واقع در سمت راست بدن، در زیر کبد است. برخی از مواد شیمیایی موجود در کیسه صفرا می توانند به یک سنگ بزرگ یا چندین ذره کوچک تبدیل شوند. در این بخش برخی از نکات کلیدی در مورد سنگهای صفراوی را آورده ایم. جزئیات بیشتر و اسناد اطلاعات در مقاله و بندهای اصلی اش موجود است. کیسه صفرا یک اندام کوچک واقع در زیر کبد است و سنگ ها می توانند زمانی درست شوند که تعادل خوبی از مواد شیمیایی در کیسه صفرا وجود نداشته باشد. افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی بیشتر احتمال دارد که سنگهای صفراوی تولید کنند. کارشناسان معتقدند که رژیم کم چربی و دارای فیبر بالا ممکن است به جلوگیری از تشکیل سنگهای صفراوی کمک کند.

علائم سنگ کیسه صفرا

اکثر افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا هیچ علامت و نشانه ای ندارند به این دلیل است که سنگ ها در کیسه صفرا باقی می ماند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند با این حال، گاهی اوقات سنگهای صفراوی ممکن است باعث کولسیستیت یا یک کیسه صفرا ملتهب، شوند.علائم اولیه درد است به طوری که ناگهانی رخ می دهند و به سرعت بدتر می شوند. این درد می تواند در سمت راست بدن، درست زیر دنده ها، بین استخوان شانه یا درست در خود شانه راست رخ دهد. علائم دیگر عبارتند از:
  • درد در سمت راست بدن، درست زیر دنده
  • درد پشت بین استخوان های شانه
  • درد در شانه سمت راستی
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • عرق کردن
  • بی قراری

علت و دلایل بروز سنگ کیسه صفرا

سنگ های صفراوی ممکن است هنگامی تولید شوند که مواد شیمیایی موجود در کیسه صفرا در تعادل نباشد، موادی مانند مانند کلسترول، بیلیروبینیت کلسیم و کربنات کلسیم.

درمان طبیعی و بدون جراحی سنگ کیسه صفرا یا سنگ های صفراوی

 آب سیب و سرکه سیب درمان سنگ صفرا

این سخن طلایی که خوردن یک سیب در روز دکتر را از شما دور نگه می‌دارد، بیخودی معروف نشده‌است. سیب با خواص درمانی زیادی که دارد، می‌تواند سنگ صفرا را از بین ببرد. برای این منظور می‌توانید آب سیب یا سرکه سیب بخورید. اسید مالیک موجود در سیب به نرم شدن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند و سرکه جلوی تولید کلسترول را توسط کبد می‌گیرد. کلسترول مسئول تشکیل سنگ در کیسه صفرا است. این میوه نه تنها سنگ صفرا را از بین می‌برد بلکه از شکل‌گیری مجدد آنجلوگیری می‌کند؛ همچنین از درد در زمان عود بیماری می‌کاهد.

مواد لازم:

– ۱ لیوان آب سیب
– ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه:

– سرکه سیب را به آب سیب اضافه کنید.
– خوب این دو را مخلوط کنید.
– این نوشیدنی را یک بار در روز بنوشید.

در واقع، این یک درمان طبیعی بسیار خوب است برای این‌که به سرعت از دردی که در طول حمله‌ی سنگ صفرا دارید، رها شوید. همچنین، هنگامی که از سنگ صفرا خلاص شدید، باید به خوردن سیب ادامه بدهید. شما در واقع می‌توانید به صورت دائمی سس سیب تازه‌ی نپخته مخلوط با چغندر خام خرد شده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی آب لیمو‌ی تازه بخورید.

 آب گلابی درمان سنگ صفرا

کیسه صفرای گلابی شکل می‌تواند با میوه‌ای به شکل خودش تمیز شود- بله خودِ گلابی! انجمن پزشکی امریکا (AMA) می‌گوید که حدود ۸۰ درصد از سنگ‌های صفراوی توسط کلسترول سخت تشکیل می‌شوند.

اعتقاد بر این است که پکتین موجود در گلابی به سنگ‌های پر از کلسترول کیسه صفرا متصل می‌شود و به این شکل آنها از بدن خارج می‌شوند. هرچند، با توجه به مجله‌ی انگلیسی تغذیه، پکتین از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری نمی‌کند و اثر قابل توجهی بر سوخت‌وساز کلسترول ندارد. اما از قدیم باور بر این است که آب گلابی سنگ صفرا را از بین می‌برد. به توجه به مزایای این میوه، می‌توان گفت که هیچ ضرری در مصرف آب گلابی وجود ندارد. می‌توانید آن را با دیگر داروهای خانگی برای سنگ کیسه صفرای‌تان ترکیب کنید. اگر مایل هستید این روش را امتحان کنید، دستورالعمل را در ادامه می‌بینید، چگونه آب گلابی را برای از بین بردن سنگ‌های صفراوی بخورید.

مواد لازم:

– نصف لیوان آب داغ
– نصف لیوان آب گلابی
– عسل- ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

– آب گلابی را با آب گرم مخلوط کنید.
– عسل را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید.
– این ترکیب را سه بار در روز بنوشید.

 آب ریشه‌ی چغندر، خیار و هویج

درمان سنگ صفرا استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات عمدتا توسط درمان‌های طبیعی سنتی برای سنگ کیسه صفرا توصیه می‌شوند. یکی از این نوشیدنی‌ها که از ترکیب ریشه‌ی چغندر، خیار و هویج تهیه می‌شود برای کیسه صفرا بسیار مفید است. چغندر نه تنها کیسه صفرا و کبدتان را تقویت و پاکسازی می‌کند، بلکه به پاک‌سازی روده بزرگ و خون‌تان نیز کمک می‌کند. خیار، به دلیل میزان آب بالایی که دارد، برای زدودن سموم کبد و همچنین کیسه صفرا عالی است؛ آب هویج که سرشار از ویتامین ث و دیگر مواد مغذی است نیز چنین تاثیری روی کبد و کیسه صفرا دارد.

مواد لازم:

یک عدد چغندر

یک عدد خیار

۴ عدد هویج (متوسط)

به یاد داشته باشید، شما باید مقدار مساوی از آب خیار، هویج و ریشه‌ی چغندر داشته باشید. بنابراین، در صورت نیاز، مقدار هر یک از سبزیجات افزایش یا کاهش بدهید. به‌عنوان مثال، شما می‌بایست یک سوم لیوان از آب ریشه‌ی چغندر، آب هویج و آب خیار را با هم مخلوط کنید تا یک لیوان آب‌میوه‌ی مخلوط داشته باشید

طرز تهیه:

آب هر سه را (خیار و هویج و چغندر) بگیرید.
آنها را با هم ترکیب کنید.
این ترکیب را روزی دو بار بنوشید.

حتی می‌توانید سیب، کرفس و زنجبیل به این ترکیب اضافه کنید تا بر فواید آن بیفزایید.

 قاصدک

گیاه دارویی قاصدک از کبد شما حمایت می‌کند و به عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند. برگ قاصدک به افزایش دفع صفرا از کبد و در نتیجه زدودن سموم از آن و سوخت و ساز چربی کمک می‌کند. این گیاه همچنین برای تحریک کیسه صفرای تنبل موثر است. بنابراین، استفاده از قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا منطقی به نظر می‌رسد. شما همیشه می‌توانید برگ‌های سبزرنگ و ظریف قاصدک را به سالادتان اضافه کنید یا آنها را بخارپزکنید و بخورید. همچنین می‌توانید چای قاصدک بنوشید. در اینجا دستورالعمل تهیه‌ی چای قاصدک را می‌بینید:

مواد لازم:

آب داغ- ۱ فنجان
برگ خشک قاصدک- ۱ قاشق چایخوری
عسل (اختیاری) – طبق سلیقه

طرز تهیه:

برگ‌های قاصدک را در یک ظرف یا فنجان بریزید.
روی آن آب داغ بریزید.
در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه خیس بخورند.
اگر دوست دارید کمی عسل به این چای اضافه کنید.
این چای را دو یا سه بار در روز بنوشید.

اگر مبتلا به دیابت هستید، باید قبل از مصرف گیاه قادصک، با پزشک‌تان مشورت کنید.

نعناع

معروف است که روغن نعناع برای هضم غذا مفید است، زیرا جریان صفرا و دیگر مایعات گوارشی را تحریک می‌کند. این گیاه همچنین شامل ترپن است، ترکیبی طبیعی که گفته می‌شود به از بین رفتن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند. چه چیزی بهتر از خوردن چای نعناع تهیه شده با برگ نعناع است. با این حال، اگر نمی‌خواهید این چای را درست کنید، می‌توانید از کپسول‌های روغن نعناع – کپسول‌های دارای پوشش روده‌ای – استفاده کنید، زیرا آنها روغن را در روده‌ی کوچک و بزرگ آزاد می‌کنند، نه در معده. اگر شما دچار حمله‌ی سنگ صفرا شده‌اید، چای نعناع بسیار مفید است. این گیاه کمک‌تان می‌کند اسپاسم‌ها آرام شوند و درد شدیدتان کمی تسکین بیابد.

مواد لازم:

برگ‌های تازه یا خشک نعناع- ۱ قاشق چایخوری
آب- یک فنجان
عسل (اختیاری) – طبق سلیقه

طرز تهیه:

آب را بجوشانید.
برگ نعناع را اضافه کنید. (در صورت که برگ‌ها تازه هستند، ابتدا خردشان کنید).
شعله را خاموش کنید، در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید نعناع به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آب بماند.
ترکیب را صاف کنید و در صورت تمایل به آن عسل اضافه کنید.

مهم‌ترین خواص شربت سرکه انگبین

 درباره مهمترین خواص شربت سرکه انگبین اظهار کرد: این شربت خون را تصفیه و غلظت خون را هم برطرف می‌کند؛ شربت سرکه انگبین تاثیر چشمگیری در پاکسازی معده، کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا و کلیه دارد.

 گیاه خارمریم

خار مریم گیاهی دارویی از منطقه‌ی مدیترانه است. این گیاه به عنوان یک درمان طبیعی سنتی برای سنگ‌های صفراوی و همچنین سم‌زدایی کبد به طور گسترد‌ه‌ای استفاده می‌شود. خارمریم به کوچک شدن سنگ کیسه صفرا و از بین بردن درد مثانه کمک می‌کند. با اضافه کردن این گیاه به برنامه‌ی غذایی‌تان از شر سنگ کیسه صفرا خلاص شوید. حالا چه‌طور باید از خارمریم استفاده کنیم؟ شما می‌توانید پودر دانه‌ی خارمریم را به چای، آب‌میوه، سالاد، سبزیجات، همبرگر و خوراکی‌های‌ دیگری اضافه کنید. در این‌جا دستور تهیه‌ی چای خارمریم را می‌بینید.

مواد لازم:

برگ و دانه‌های خارمریم (حتی می‌توانید از چای بسته‌بندی شده استفاده کنید) – ۱ قاشق چایخوری
۱ عدد کیسه‌ی پارچه‌‌ای
۱ فنجان آب داغ
عسل (اختیاری) – طبق سلیقه

طرز تهیه:

برگ‌های خرد شده و دانه‌های خارمریم را داخل کیسه‌ی پارچه‌ای بریزید.
کیسه را در آب گرم قرار دهید.
اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه در آب خیس بخورد.
اگر دوست دارید، عسل اصافه کنید.

ارسال شده در تاریخ 25 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,573
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.