درمان سکته مغزی با زهر عنکبوت استرالیایی خبر درمان سکته مغزی

درمان سکته مغزی با زهر عنکبوت استرالیایی خبر درمان سکته مغزی

درمان سکته مغزی با زهر عنکبوت استرالیایی !

زهر این عنکبوت می‌تواند در 15 دقیقه انسان را بکشد ، اما جالب بدونید شامل ماده‌ای است که می‌تواند سلول‌های مغزی را از آسیب‌ ناشی از سکته مغزی حفظ کند

درمان سکته مغزی,معالجه سکته مغزی,آسیب های سکته مغزی ,بهبود کته مغزی با زهر عنکبوت,سکته مغزی ,زهر عنکبوت استرالیایی ,عنکبوت ,زهر عنکبوت

دانشمندان طی تحقیقات علمی، کشف کردند که زهر موجود در ساختار بدن عنکبوت استرالیایی عامل مؤثری در پیشگیری از آسیب‌‌‌های ناشی از سکته مغزی به سلول‌های مغز انسان است.
رسانه‌های استرالیایی در این راستا اعلام کردند گروهی از دانشمندان پس از تحقیقات وسیع به این نتیجه رسیدند که پروتئین موجود در زهر عنکبوت استرالیایی قادر است که سلول‌های مغز انسان را در برابر آسیب‌های حاصل از سکته مغزی محافظت کند.
دانشمندان دانشگاه‌های «کوئینزلند»، و «موناچ»، طی آزمایشات خود توانستند نمونه‌ای از یک پروتئینی به نام «Hi ۱» را در بدن عنکبوت‌های سمی استرالیایی کشف کنند.
قابل ذکر است این رسته، خطرناکترین عنکبوت در جهان شناخته شده که در شمال استرالیا زندگی می‌کند و زهر آن تنها در ۱۵ دقیقه موجب مرگ انسان می‌شود.
دانشمندان پس از آزمایشات مکرر بر موش‌ها دریافتند که که این پروتئین به بستن کانال‌های یونی مغز که دریافت کننده اسید هستند کمک می‌کند، و مانع از صدمه دیدن سلول‌‌های مغزی می‌شوند.
«گلن کینگ»، پژوهشگر دانشگاه کوئینزلند در این راستا گفت: برای نخستین بار توانستیم راهی برای کاهش آسیب به سلول‌های مغزی دست پیدا کنیم.
نتایج این تحقیق در مجله یکی از پژوهشگاه‌های آمریکایی منتشر شده است.
این پروتئین ذکر شده می‌تواند با بستن کانال‌های یونی مغز که دریچه دریافت اسید هستند، تا حد زیادی از آسیب رسیدن به سلول‌های مغز جلوگیری کند. شایان ذکر است که تزریق این پروتئین به بدن موش طی دو ساعت پس از وقوع سکته مغزی، آسیب وارد شده به مغز را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد. در صورتی که تزریق ظرف مدت ۸ ساعت پس از وقوع سکته انجام شود، آسیب وارده به مغز تا ۶۵ درصد کاهش می‌یابد.
ارسال شده در تاریخ 26 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع تکنولوژی
بازدید : 1,059
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.