درمان طبیعی تنبلی تخمدان علائم و تشخیص بیماری تنبلی تخمدان

درمان طبیعی تنبلی تخمدان علائم و تشخیص بیماری تنبلی تخمدان

درمان طبیعی تنبلی تخمدان

✅مصرف مکمل دارچین به منظم شدن سیکل قاعدگی در تنبلی تخمدان کمک میکند و همچنین مقاومت به انسولین را بهبود میبخشد.

?روزانه 1ق.چ همراه با 1لیوان آب گرم

دمنوش های دارویی

همانطور که گفته شد مصرف بعضی خوراکی های در درمان تنبلی تخمدان موثر است. به طور مثال مصرف دمنوش گیاهانی مانند رازیانه، آویشن، نعنا، اسطوخودوس و پونه کوهی می تواند موثر باشد. توصیه می شود از این دمنوش ها در دو وعده صبح و شب مصرف شود همچنین بهتر است که با عسل و پودر بادام مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر درمان های گیاهی می توان به دمنوش طارونه و بهار نارنج اشاره کرد.

درمان تخمدان پلی کیستیک با دارچین:

محققان دریافته اند که مکمل دارچین می تواند به بهبود چرخه قاعدگی در زنان با PCOS کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشی منتشر شده نشان می دهد که این گیاه می تواند به کاهش مقاومت انسولین در زنان با PCOS کمک کند.

یک قاشق چای خوری از پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. آن را به مدت چند ماه و یا تا زمانی که از نتایج راضی شدید، بنوشید.

یا شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید. معمولاً پیشنهاد می شود که یک کپسول (1.000 میلی گرم) در روز انتخاب کنید.

همچنین می توانید این ادویه را در رژیم غذایی خود با پاشیدن پودرش در غلات، بلغور جو دو سر، پنیر، ساندویچ کره بادام زمینی و دیگر غذاهای دیگر اضافه کنید.

توجه:نیازی نیست بیش از دو قاشق چای خوری از این ادویه در روز بخورید. اگر از این گیاه برای مبارزه با مقاومت انسولین استفاده می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، چون ممکن است سطح قند خون شما را کاهش دهد.

درمان طبیعی تنبلی تخمدان, علائم و تشخیص تنبلی تخمدان,بهبود تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی,معالجه تنبلی تخمدان به روش طب سنتی,دمنوش های مفید برای تنبلی تخمدان

از جمله عواملی که در چرخه ی هیپوفیزو تخمدان و رحم تداخل ایجاد می کند :

1)اضافه وزن و چاقی میتواند باعث افزایش هورمون استروژن و هورمون های مردانه شود.

2)عوامل ژنتیکی

3)استرس و اضطراب روحی

4)مشکلات دیابت و هورمون انسولین

5) بیماری های غده تیروئید

6)مشکلات غده فوق کلیه

7) تومورهای مغزی

8)بیماریهای عفونی ومیکروبی لگن ورحم

بعضی داروها با پروژسترون ها و هورمون های با دلایل شناخته شده و غیر شناخته شده دیگر میتواند باعث تداخل در عملکرد درست تخمدان شود.

بیماری تنبلی تخمدان چگونه ظاهر می شود * درمان طبیعی تنبلی تخمدان

از جمله عوامل مهمی که ما را در تشخیص این بیماری راهنمایی می کنند:

  • نامنظم بودن عادت ماهیانه یا قاعدگی به شکل قطع قاعدگی و قاعدگی شدید و طولانی شدن قاعدگی
  • PCO یا سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • چاقی
  • افزایش موهای صورت و ضخیم شدن موها
  • کاهش موهای پیشانی
  • جوش و آکنه
  • چرب شدن پوست بدن

درمان تنبلی تخمدان با سرکه سیب:

دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید.هر روز صبح و قبل از غذا آن را بخورید. به مدت چند هفته ادامه دهید و یا تا زمانی که شاهد بهبود باشید.درمان طبیعی تنبلی تخمدان

شما می توانید به تدریج مقدار مصرف سرکه سیب را تا دو قاشق سوپ خوری در هر لیوان، دو یا سه بار در روز افزایش دهید. اگر طعم آن بیش از حد برای شما قوی است، سرکه سیب را با آب پرتقال و یا هر نوع آب میوه دیگری مخلوط کنید.

درمان طبیعی تنبلی تخمدان, علائم و تشخیص تنبلی تخمدان,بهبود تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی,معالجه تنبلی تخمدان به روش طب سنتی,دمنوش های مفید برای تنبلی تخمدان

 درمان تنبلی تخمدان با بادکش زیرشکم و کمر

بادکش نسخه درمانی قدیمی برای این مشکل زنان است ، فقط فراموش نکنید که این کار را توسط افراد با تجربه و مهارت انجام دهید.

حجامت برای درمان تنبلی تخمدان

برای رفع این مشکل باید ئر برخی از قسمت های بدن حجامت انجام شود *** توسط فردی متخصص و تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی***

  • حجامت عام یعنی در قسمت مهره‎ های پشت یا میان دو شانه
  • حجامت زیر شکم هر دو هفته یک ‎بار
  • حجامت ساکرال که در ناحیه ساکرال کمی پایین ‎تر از مهره ‎های کمری کاملا بین دو باسن انجام می شود

درمان تنبلی تخمدان با عرق رازیانه

درمان تنبلی تخمدان با عسل و سیاه دانه

برای درمان راحت درمان تنبلی تخمدان عسل و سیاه دانه ای که نیم‎ کوب شده به خوبی مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

درمان طبیعی تنبلی تخمدان با زاج و روغن زیتون

برای تهیه این داروی ترکیبی مخصوص و عالی درمان تنبلی تخمدان باید:

زاج به اندازه یک نخود و یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده را به خوبی ترکیب کنید و در روزهای پاکی از پریود در 14 مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

درمان طبیعی تنبلی تخمدان

شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی برای درمان تنبلی تخمدان میل کنید.درمان طبیعی تنبلی تخمدان

خوراکی های ممنوع

دوره درمان این بیماری طولانی بوده و لازم است که زنان علاوه بر رعایت موارد گفته شده رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنند. مصرف بعضی خوراکی ها و میوه ها باعث اختلال در روند درمان قطعی تنبلی تخمدان می شود. از خوراکی هایی که مصرف آنها در افراد مبتلا به این بیماری ممنوع است می توان به گوشت گاو، ماست و خیار، قارچ، املت، آب سرد، روغن نباتی، قند و شکر، عدس، گشنیز، بادمجان، ماهی، بستنی و میوه های کال را نام برد.

ارسال شده در تاریخ 5 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 2,512
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.