درمان غیردارویی عفونت دندان معرفی گیاهان دارویی موثر

درمان غیردارویی عفونت دندان معرفی گیاهان دارویی موثر

درمان غیردارویی عفونت دندان

عفونت دندان که غالباً می‌تواند به دلیل پوسیدگی دندان باشد به شکل تورم پر از مایعات چرکی در ریشه دندان یا سطح لثه ظاهر می‌شود. این عارضه در اثر پوسیدگی شدید دندان یا بیماری‌های لثه به وجود می‌آید. علاوه بر این، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی سرشار از شکر، کربوهیدرات و مواد غذایی چسبناک احتمال بروز این مشکل را افزایش می‌دهد. درصورتی‌که آبسه و عفونت دندان‌ها یا لثه درمان نشوند، وضعیت بیماری وخیم‌تر شده و استخوان‌های اطراف ناحیه عفونی‌شده تخریب می‌شوند
?روغن نعناع
روغن نعناع دارای خاصیت ضدالتهابی است که این مسئله در از بین بردن تورم دردناک مؤثر است. برای تسکین علائم و درمان عفونت دندان توصیه می‌شود پنبه‌ای را به این روغن آغشته کنید و توسط آن به‌آرامی ناحیه عفونی‌شده دندان را ماساژ دهید.

درمان غیردارویی عفونت دندان,بهبود عفونت دندان, گیاهان مفید رفع عفونت دندان ,ازبین بردن چرک و عفونت دندان در خانه,گیاهان دارویی مفید دندان

زردچوبه موثر در درمان آبسه دندان

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

بعد از مسواک زدن دندان ها، این خمیر را مستقیماً روی ناحیه مورد نظر قرار دهید.

15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید، سپس دهان خود را با آب ولرم بشویید.

?سرکه سیب
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به مدت چند دقیقه داخل دهانتان بچرخانید. سرکه را قورت ندهید. بعد دهان خود را با آب ولرم بشویید.
?میخک
یک‌ تکه پنبه را به عصاره میخک آغشته کنید و آن را چند دقیقه روی محل موردنظر قرار دهید. میخک علاوه بر کاهش تورم عفونت دندان برای تسکین دندان درد در مواقع دیگر هم بسیار موثر می‌باشد.
امیدواریم توانسته باشید با استفاده از این روش‌های طبیعی تورم ناشی از آبسه دندان را کاهش داده و به تسکین درد دندان خود کمک کرده باشید.

درمان آبسه دندان با عسل:

برای استفاده از این درمان، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

دندان هایتان را به صورت معمول مسواک کنید.

سپس مقداری عسل را در ناحیه آبسه دندان قرار دهید.

10 دقیقه صبر کنید و دهان خود را با آب بشورید.

این درمان کمک می کند تا باکتری ها از بین بروند و با التهاب مبارزه می کند.

با این حال، شما باید توجه داشته باشید که فقط عسل در لثه قرار گیرد. عسل نباید به دندانها زده شود.

?آب‌نمک
این محلول از قدیم به‌عنوان یک شستشوگر طبیعی مورداستفاده افراد بوده است. استفاده از آب‌نمک گرم از گسترش عفونت دندان به سایر قسمت‌های دهان جلوگیری می‌کند. برای این منظور توصیه می‌شود یک قاشق چای‌خوری نمک (هر نوع نمک تصفیه‌شده دریا، سولفات منیزیم و یا نمک معمولی) را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و دهان خود را با این محلول شستشو دهید.

آب گریپ فروت موثر در درمان آبسه دندان:

آب گریپ فروت یکی از راه های موثر برای کمک به درمان آبسه دندان است. آب گریپ فروت حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و سایر مواد معدنی است که به بدن ما کمک می کند تا با باکتری ها مبارزه کند. بنابراین، گریپ فروت نیز یکی از موثرترین درمان های خانگی برای آبسه دندان است.

?سیر
اگر به دنبال یک آنتی‌بیوتیک طبیعی قوی می‌گردید این ماده معجزه‌آسا را فراموش نکنید. سیر حاوی ترکیبات سولفوریک ازجمله آلیسین است که می‌تواند با عفونت‌ها و التهابات مقابله کند. برای درمان خانگی عفونت دندان توصیه می‌شود آب سیر را به ناحیه عفونی‌شده اعمال کنید. برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌شود این کار را به‌طور منظم انجام دهید.

ارسال شده در تاریخ 20 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,185
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.