درمان قارچ ناخن بررسی دلایل و علت ابتلا به بیماری قارچ ناخن

درمان قارچ ناخن بررسی دلایل و علت ابتلا به بیماری قارچ ناخن

درمان قارچ ناخن

#درمان_قارچ_ناخن

✅روغن درخت چای خالص را با مقداری روغن زیتون و روغن ویتامینE رقیق کنید

✅یک توپ پنبه‌ای کوچک را به این ترکیب آغشته کرده وروی ناخن‌هایی که دچار قارچ شده‌اند قرار دهید

علائم عفونت قارچ ناخن

اگر یکی از علامت های زیر و یا بیشتر را در ناخن های خود داشته باشید، مبتلا به قارچ ناخن هستید:

– ضخیم شدن غیر طبیعی ناخن ها

– شکنندگی ناخن ها

– تغییر شکل و ظاهر ناخن

– تیرگی و از بین رفتن درخشندگی ناخن

علت ابتلا به بیماری قارچ ناخن

همانطور که می دانید قارچ ها، اورگانیسم های میکروسکوپی هستند که برای زنده ماندن به نور خورشید نیازی ندارند. برخی از این قارچ ها برای انسان دارای مصارف سودمندند و در صنعت نیز به کار گرفته می شوند. اما برخی دیگر می توانند عامل عفونت و بیماری باشند.

درمان قارچ ناخن, بهبود قارچ ناخن,از بین بردن قارچ ناخن, روشهای خانگی رفع قارچ ناخن, دلایل ایجاد قارچ ناخن ,درمان خانگی قارچ ناخن ,قارچ ناخن,علائم قارچ ناخن

در آغاز، زیر نوک ناخن‌های‌تان یک نوع رنگ باختگی مشاهده می‌کنید بعد کل ناخن‌تان بی‌رنگ می‌شود و از لبه‌ها می‌شکند.در عین اینکه مجبور هستید قارچ ناخن را تحمل کنید، ناخن‌تان زرد رنگ خواهد شد و باعث می‌شود علائم آزاردهنده‌ای مانند کلفت شدن، ورم، التهاب، درد یا چند تکه شدن ناخن را تجربه کنید. دلایل اصلی بروز این علائم قرار گرفتن طولانی مدت در محیط خیس، سیستم ایمنی ضعیف، بهداشت ناکافی و… هستند.

انجام درمان‌های زیر برای تقویت ناخن و جلوگیری از سرایت قارچ ناخن به سایر قسمت‌های بدن واقعا کارساز هستند و به محافظت از ناخن‌تان و نواحی اطراف آن کمک می‌کنند.

این توصیه ها می تواند در پیشگیری از عارضه عفونت قارچ پا مفید باشد:

– بعد از بیرون آمدن از استخر، سونا و مکان هایی مانند آن، پاهای خود را به طور کامل خشک کنید.

– اگر از حمام یا استخرهای عمومی استفاده می کنید، با پای برهنه راه نروید.

– از کفش های ساخته شده از مواد طبیعی (مثل چرم طبیعی) استفاده کنید. همچنین به دنبال کفش هایی باشید که اجازه هواخوردن به پاهای تان را بدهند.

– حداقل روزی یک بار جوراب های خود را عوض کنید.

– اگر ورزشکار هستید و یا به هر دلیلی از کفش کتانی استفاده می کنید و مشاغل پر تحرکی دارید، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچ ناخن، از پودرهای ضد قارچ در کفش یا جوراب تان استفاده کنید.

جوش شیرین برای درمان قارچ ناخن

نام جوش شیرین در بیشتر درمان‌های طبیعی برای ناراحتی‌ها و علائم بیماری‌ها به چشم می‌خورد. این ماده، که در بین بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای قارچ ناخن قرار می‌گیرد، در بین بیماران مبتلا به ناراحتی‌های ناخن بسیار شناخته شده است. دلیل محبوبیت بسیار جوش شیرین آن است که از ترکیبی تشکیل شده است که کارش کشتن و از بین بردن قارچ‌ها نیست بلکه بهبود وضعیت ناخن‌ها و جلوگیری از رشد و گسترش قارچ ناخن است. از طرف دیگر، این ماده جنبه‌ی دیگری مخالف جنبه‌ی اسیدی – به نام قلیایی – نیز دارد که ممکن است در صورت اسیدی شدن محیط رشد کند.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان درمان قارچ ناخن

روغن نارگیل، به خاطر کارکرد عالی در معالجه‌ی بعضی از مشکلات مربوط به مو، پوست یا استفاده به عنوان ابزار زیبایی، روغن معروفی است. می‌توانید در فرآیند درمان مو و پوست از روغن نارگیل استفاده کنید؛ قطعا تجربه‌ی بی‌نظیری خواهید داشت. یکی دیگر از کاربردهای روغن نارگیل ممکن است عجیب به نظر برسد اما بسیار موثر است و آن مبارزه با قارچ ناخن است. چون روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است، که به عنوان قارچ‌کش‌های طبیعی در لایه‌ی چربی غشاء قارچ فرو می‌روند و باعث ضعیف شدن سیستم‌شان و موجب از هم گسیختگی سلول‌ها و نابودی قارچ می‌شوند.

سرکه‌ سفید برای درمان قارچ ناخن

این ماده جزء لاینفک هر خانه‌ای است چون در بسیاری از امور و همچنین ناراحتی‌های مربوط به سلامتی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، و قارچ ناخن از این قاعده مستثنا نیست. در سرکه‌ی سفید، ترکیب‌های ضد قارچی وجود دارد که می‌تواند عملکرد قارچ بر روی ناخن را بدون ایجاد هیچ عارضه‌ی جانبی خنثی کند. همچنین به متعادل شدن pH کمک می‌کند تا از این طریق مشکلات مربوط به قارچ را به طور کامل از میان بردارد. علاوه بر ترکیب با جوش شیرین، می‌توان سرکه‌ی سفید را به تنهایی نیز استفاده کرد که همین امر آن را به یکی از شاخص‌ترین درمان‌های خانگی برای قارچ ناخن تبدیل می‌کند.

درمان قارچ ناخن, بهبود قارچ ناخن,از بین بردن قارچ ناخن, روشهای خانگی رفع قارچ ناخن, دلایل ایجاد قارچ ناخن ,درمان خانگی قارچ ناخن ,قارچ ناخن,علائم قارچ ناخن

استفاده از سرکه سیب

سرکه‌ی سیب نوع دیگری از سرکه است که حاوی ماهیتی نسبتا اسیدی است که قادر است با قارچ‌ها به نحو موثری مبارزه کند. این ماده می‌تواند با باکتری‌ها بجنگد و از پخش شدن قارچ در سایر قسمت‌های بدن جلوگیری کند. انواع مختلفی از سرکه‌ی سیب وجود دارد که می‌توانید از آنها برای برطرف کردن قارچ ناخن استفاده کنید.

یکی از روش‌ها آن است که یک اسپری درست کنید: ۱ قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید و داخل یک قوطی اسپری بریزید. شب‌ها، قبل از خوابیدن، این مخلوط را زیر ناخن دچار عفونت اسپری کنید و آن وقت خواهید دید که ظرف مدت کوتاهی ظاهر طبیعی خود را دوباره باز خواهد یافت.

ارسال شده در تاریخ 12 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,591
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.