درمان معده درد شدید در ماه رمضان راهکار های کاهش درد معده

درمان معده درد شدید در ماه رمضان راهکار های کاهش درد معده

درمان معده درد شدید در ماه رمضان

فاصلۀ افطار تا سحر یک قاشق غ شِوید خشک آسیاب شده را با2لیوان آب روی شعله ملایم بجوشانند تا یک لیوان بماند صاف کنند و با عسل خوب شیرین کرده بخورند

درمان معده درد شدید روزه داران ,کاهش معده درد در ماه رمضان ,راهکار های کاهش درد معده روزه داران , کاهش عطش و معده درد روزه داران

در خصوص توصیه های تغذیه‌ای در جهت کاهش درد معده در ایام ماه مبارک رمضان : یکی از روش های نادرست تغذیه ای که موجب معده درد در ماه رمضان می شود با عجله غذا خوردن است.

 به ویژه در وعده سحری گاهی اوقات به دلیل فرصت کم تا زمان اذان، افراد با عجله زیادی غذا می خوردند که در این شرایط معده درد شدیدی را در طول روز تجربه خواهند کرد. بهتر است با مدیریت بهتری فرصت بیشتری را به وعده سحری اختصاص دهیم.

 خوردن غذاهای داغ نیز به ویژه در هنگام سحر موجب معده درد می‌شود. همچنین در هنگام افطار نیز وقتی با چای داغ و یا آب جوش روزه خود را می گشاییم معده درد شدیدی در انتظار ماست.

 نخوردن وعده سحری را یکی از عوامل مهم در ایجاد معده درد دانست برخی تصور می کنند اگر وعده سحری را نخورند در طول روز با معده درد کمتری مواجه هستند در حالی که نخوردن سحری خود زیان های زیادی را به معده وارد می سازد.

 خوابیدن بعد از تمام شدن سحری یکی دیگر از عوامل معده درد می باشد و بهتر است یک ساعت بعد از میل کردن سحری از خوابیدن اجتناب کرد تا معده آرامش بهتری داشته باشد. غذاهای سنگین نیز زمینه معده درد را فراهم می سازد. در وعده سحری و افطار نباید از غذاهای سنگین استفاده کرد و یا بیشتر از حد نیاز بدن غذا خورد. همچنین افراد روزه دار برای جلوگیری از ضعف بدن و معده درد بهتر است در طول روز استحمام نکنند.

در وعده سحری از خاکشیر و در افطار از عرق نعناء استفاده کنید چرا که علاوه بر کاهش عطش می توان تسکین دهنده درد معده باشد. نوشیدن آب زیاد، خوردن شیرینی جات فراوان و خوردن ماست در وعده سحری می تواند معده درد را تشدید کند. با بکارگیری روش های صحیح در تغذیه می توان در ماه مبارک رمضان از معده درد جلوگیری کرد.

استحمام در طول روز برای روزه داران ضعف می‌آورد و شب‌ها تا سحر بلامانع و مفید است؛ بهتر است برای شستشوی بدن از آبزن حمام استفاده کنند و کسانی که از ضعف حافظه رنج می برند همراه با سحری 21 عدد مویز سیاه بدون هسته یا هسته در آورده میل کنند.

ارسال شده در تاریخ 11 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,134
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.