درمان معده درد به روش های خانگی و دمنوش های گیاهی

درمان معده درد به روش های خانگی و دمنوش های گیاهی

درمان معده درد به روش های خانگی و دمنوش های گیاهی

معده درد و راههای ساده رفع آن

✅برای درمان معده و هضم غذا به نسبت مساوی زنیان و آویشن را آسیاب کنید و سیاه دانه را (آسیاب نشود) اضافه کنید. روزانه یک نوبت بعد از غذا یک قاشق مرباخوری میل کنید.

درمان درد معده با روش های خانگی

 انواع دمنوش های خانگی

  • دمنوش لیمو: یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بفشارید. بهتر است کمی عسل نیز به آن اضافه کنید تا تاثیر آن بیشتر باشد.
  • دمنوش زنجبیل: برای درمان درد معده ناشی از سوء هاضمه بهترین گزینه است. زنجبیل را می توان به صورت مربای آن، یا میوه خشک نیز مصرف کرد. اگر از زخم معده رنج می برید بهتر است یک رژیم حاوی زنجبیل در شکل دمنوش یا مربا داشته باشید.
  • دمنوش بابونه: بابونه ضد اسپاسم و ضد التهاب است. دمنوش بابونه به آرام شدن دردهای عصبی معده و سوزش سر دل و کاهش تهوع کمک زیادی می کند.
  • دمنوش نعنا: منتول موجود در نعنا و برگ های آن یک مسکن طبیعی درد است.

نکته!

نعنا به صورت قرص های جویدنی نیز در داروخانه ها موجود می باشد. اگر میل چندانی به نوشیدن دمنوش ندارید قرص نعنا به عنوان آرام بخش برای شما توصیه می شود.

  • مخلوط آب نعنا و آب زنجبیل، چای دارچین

نکته!

از خوردن چای پرهیز کنید! اگر از ورم معده شکایت دارید وعده های چای خود را به حداقل برسانید.

درمان معده درد,معده درد و رفع آن به روش های خانگی, دمنوش های گیاهی برای معده درد ,درمان معده دردبه روش سنتی , دمنوش های گیاهی برای تقویت معده, بابونه و معده

علت و علائم درد معده   شامل چه مواردی می شود؟

درمان درد معده یکی از مهمترین دردهایی است که هر فردی در زندگی پر استرس امروزی می تواند تجربه کند. دلیل درد معده می تواند اضطراب، استرس، اعدم مصرف غذا در زمان گرسنگی و طولانی بودن زمان گرسنگی باشد.

علت های دیگری نیز برای درد معده در فهرست زیر آمده است:

افزایش اسیدیته معده، سوء هاضمه، مسمویت غذایی، حساسیت غذایی، زخم معده، دردهای عصبی ناشی از استرس، عفونت معده، رفلاکس معده به مری

معده درد اغلب با علائم زیر می تواند همراه باشد: تب، استفراغ، کاهش اشتها، ناتوانی در خوردن غذا، دل پیچه و …

درمان معده درد,معده درد و رفع آن به روش های خانگی, دمنوش های گیاهی برای معده درد ,درمان معده دردبه روش سنتی , دمنوش های گیاهی برای تقویت معده, بابونه و معده

میوه درمانی کنید

سیب رسیده شیرین یک میوه بسیار مفید برای افرادی است که مشکل معدوی دارند. بعد از وعده غذایی توصیه می شود سیب میل کنید. یکی دیگر از میوه هایی که برای این مشکل مفید است میوه به است. البته توصیه می شود میوه به را به 4 قسمت تقسیم کنید و روی حرارت قرار دهید تا به صورت کبابی شود؛ بعد از اینکه غذای تان را میل کردید یک تکه از این میوه را هم بخورید. انار هم جزء میوه های مفیدی است که توصیه می شود کسانی که از این مشکل رنج می برند، میل کنند. میوه زالزالک هم برای افرادی که مشکل هضم دارند، بسیار مفید است.

با دمنوش دردها را تسکین دهید

بابونه شیرازی یکی از موثرترین دمنوش های گیاهی است که برای دردهای عصبی معده می تواند مفید باشد. فقط کافی است 4قاشق مرباخوری بابونه شیرازی را با یک لیوان آب دم کنید. این دمنوش را باید صبح ها ناشتا بنوشید. نیم ساعت بعد از نوشیدن این دمنوش توصیه می شود حتما صبحانه بخورید.

ارسال شده در تاریخ 3 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,544
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.