درمان نفخ معده با آب لیموی طبیعی و روش های ساده خانگی

درمان نفخ معده با آب لیموی طبیعی و روش های ساده خانگی

درمان نفخ معده

نفخ معده

✅اگر دچار نفخ معده هستید ‌، آب لیموی طبیعی را نیم ساعت قبل صبحانه در آب ولرم حل کنید و میل کنید به سرعت نفخ شما برطرف میشه !

درمان نفخ معده با روش های آسان

برخی از مواد غذایی علی رقم خواص زیادی که دارند ایجاد نفخ میکنند و ما نمی توانیم به دلیل ایجاد نفخ خواص بسیار آنها را نادیده بگیریم و از خیرشان بگذریم چرا که این مواد مغزی برای بدن ما بسیار لازم و ضروری است پس بهتر است راه حلی برای از بین بردن نفخ داشته باشیم.hydrating face maskبرای از بین بردن نفخ داروهایی ساخته شده اند که شاید بهتر باشد زیاد خودمان را درگیر مصرف داروهای شیمیایی نکنیم و از روش های بدون عوارض سنتی استفاده کنیم.

درمان نفخ معده ,رفع نفخ معده با آب لیموی طبیعی ,از بین بردن نفخ معده با روش های ساده ,فوری ترین درمان نفخ معده ,درمانهای خانگی نفخ معده , آروغ زدن بیش از حد

راه های درمان فوری نفخ معدهدر این راه گیاهان دارویی بسیاری وجود دارد که گلپر موثرترین آنهاست و دمنوش آن به خلاصی از نفخ کمک میکند.برای تهیه دمنوش گلپر کافیست مانند دم کردن چای عمل کنید 2-3 قاشق گلپر خشک را در قوری ریخته و اب جوش به آن اضافه کنید واجازه دهید تا 10-15 دقیقه روی حرارت بماند و بعداز آن میل کنید.

توصیه ساده درمان نفخ معده بدون دارو

خوردن غذا پشت میز:
از این به بعد غذا را آهسته بخورید و کامل بجوید اگر شما بعد از غذا خوردن بلافاصله دراز بکشید،اجازه میدهید تا گاز هوا به درون شکم شما برود و این کاملا مضر میباشد.در حالت ایده آل ،شما باید مستقیم و صاف ترجیحا پای میز بنشینید.و وسط غذایتان نوشیدنی مصرف نکنید.که اگر این اتفاق بیفتد باعث افزایش مصرف هوا میشود و خطر ابتلا به گاز را نیز افزایش میدهد.و در صورتی که هوای بیش از حد را فرو ببرید،گاز درون بدن شما افزایش می یابد و به سمت پایین ،یعنی شکم شما میرود و باعث نفخ معده و شکم می شود.

پیاده روی:

فعالیت فیزیکی می‌تواند به حرکت مرتب روده‌ها و در نهایت خروج گاز اضافی و مدفوع کمک کند. در صورتی که فرد به یبوست دچار باشد، پیاده روی می‌تواند نقش مهمی در رهایی از مدفوع و گاز تجمع یافته در روده‌ها داشته باشد.

 حالات مختلف یوگا:

برخی از حالات مختلف یوگا می‌تواند عضلات شکم را به گونه‌ای تنظیم کند که باعث خروج گاز اضافی از روده و کاهش نفخ شوند. از جمله این حالات می‌توان به حالت بچه، کودک خوشحال و چمباتمه اشاره کرد.

ماساژ شکمی:

ماساژ شکم می‌تواند به حرکت روده‌ها کمک کند. این ماساژ به ویژه در صورتی که در مسیر روده بزرگ باشد مفیدتر است. می‌توانید از طریق راه‌های زیر ماساژ شکمی را انجام دهید:

– دست‌ها را دقیقا بالای استخوان خاصره راست قرار دهید.

– با یک حرکت دایره‌ای با فشار کم به طرف راست قفسه سینه ناحیه شکمی را ماساژ دهید.

– ماساژ را به طور مستقیم از ناحیه بالای شکمی به سمت چپ قفسه سینه ادامه دهید.

– به طور آهسته به سمت پائین به طرف استخوان خاصره چپ ماساژ دهید.

– در صورت لزوم این حرکت‌ها را تکرار کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که ماساژ باعث درد شد آن را بلافاصله قطع کنید.

ارسال شده در تاریخ 16 نوامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,247
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.