دستور برگر مرغ و کدو با طعم عالی و تنوع غذایی جالب

دستور برگر مرغ و کدو با طعم عالی و تنوع غذایی جالب

دستور برگر مرغ و کدو

این برگر خونگی اسلم و بی نظیر است طعم خوبی داره و علاوه بر اینکه تنوع جالبیه و به راحتی در منزل می تونید اون رو تهیه کنید

مواد لازم برگر مرغ و کدو :

یدونه سینه ی مرغ چرخکرده (خام)

دو تا کدو سبز متوسط رنده شده

تخم مرغ 1 عدد

پیازچه(کامل)   2 عدد

دو حبه سیر

دو قاشق جعفری ریز خرد شده

نمک و فلفل

دستور برگر مرغ و کدو ,برگر مرغ و کدو با طعم عالی ,تنوع غذایی ,مواد لازم تهیه برگر مرغ و کدو, طرز تهیه برگر مرغ و کدو,آموزش برگر مرغ و کدو

طرزتهیه:

یدونه سینه ی مرغ چرخکرده (خام)باه همراه دو تا کدو سبز متوسط رنده شدهکه حتما قبلا آب اضافشو بگیریدو یدونه تخم مرغ و همینطور دو تا پیازچه(کامل) خرد کنید سپس دو حبه سیر رنده کرده با دو قاشق جعفری ریز خرد شده, نمک و فلفل را آماده کنید

همه رو مخلوط و نیم ساعت داخل یخچال بذارید،اگه موادتون شل بود یکی دو ق آرد سوخاری اضافه کنید،بعد به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و توی دست فرم بدید و سرخ کنید.

فواید کدو سبز :

کدو سبز هم مانند بسیاری از سبزیجات دارای خواص بی نظیر برای سلامتی است اشاره مختصر به مهمترین خواص این سبزی می کنیم

کدو سبز؛ ضد سرطان

کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند.

خوردن سبزیجاتی با فیبر بالا از جمله کدو سبز باعث می شود سموم سرطان زا از سلولهای کولون دفع شده و فولات و بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن از این سلولها در برابر موادشیمیایی که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کند.

کدو سبز؛ ضد پیری و تقویت کننده حافظه

این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می شود.

فوایدکدو سبز در کاهش وزن

کدو سبز حاوی بیش از ۹۵ درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند.

کبد و کبد چرب

کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که مقادیر بالایی سدیم دارد. سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می کند.

بهتر است کدو سبز خام را با پوست (در صورت ارگانیک بودن) در سالاد استفاده کنید تا بهتر کبد را سم زدایی کند.

پیشگیری از سرماخوردگی

کدو سبز یک منبع عالی ویتامین C و ویتامین A است. این دو ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.

سلامت چشم

در کدو سبز مقادیر بالایی ویتامین C، منگنز، بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین وجود دارد که برای سلامت چشم ها و پیشگیری از ژنراسیون ماکولا، آب مروارید و گلوکوم مفید می باشد.

کاهش فشار خون

در کدو سبز مقادیر بالایی پتاسیم وجود دارد که باعث کاهش فشار خون بالا می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

موثر در کاهش علائم بیماری

این باور وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می‌کند؛ زیرا حاوی ویتامین C بالایی است. دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می شود؛ حتما می دانید که سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شود. مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به چشم های شما کمک می کند تا بهتر ببینید و سلامت آنها را بهتر حفظ نمایید.

کمک به سلامت زخم معده و دستگاه گوارش

همانطور که گفته شد کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب است. که آب به صورت کلی باعث بهبود هضم غذا شده، به درمان زخم معده کمک می کند، خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

 

 

 

ارسال شده در تاریخ 10 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 853
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.