دستور خوراک پیاز شکم پر پیش غذای بسیار خوشمزه و مقوی

دستور خوراک پیاز شکم پر پیش غذای بسیار خوشمزه و مقوی

 

دستور خوراک پیاز شکم پر

دستور خوراک پیاز شکم پر ,پیش غذای بسیار خوشمزه و مقوی,طرز تهیه خوراک پیاز شکم پر ,پیش غذای مجلسی ,مواد لازم تهیه خوراک پیاز شکم پر ,خوراک پیاز شکم پر

مواد لازم تهیه پیاز شکم پر:

1.5 کیلو گرم پیاز کوچک
1 کیلوگرم گوشت گوساله چرخ شده
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
1 فنجان کوچک رب انار
و نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک پیاز شکم پر:

اول، پیاز ها رو پوست بگیرید و از وسط یک قاچ بزنید..نمک و فلفل رو به گوشت اضافه کنید و با دست اون رو ورز بدید‌
درون پیازها رو با گوشت پر کنید و در ظرف فر قرار بدید. حدود نیم لیتر آب جوش را با رب گوجه فرنگی مخلوط کنید و بر روی مواد بریزید. فر را در حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید..سپس کاغذ روغنی و فویل رو رپی ظرف بکشید و برای حدود ۴۰ دقیقه در فر قرار بدید.. بعد از پخت اولیه رب انار رو با حدود یک لیوان آب مخلوط کنید و روی مواد بریزید، ظرف را مجدد بدون روکش در فر قرار بدید و تا زمانی که روی پیازها کاراملی رنگ بشه اون رو بپزید.
این خوراک رو میتونید با نان سرو کنید و نوش جان کنید.

بی ضرر نیست اگرفواید پیاز پخته روبدانید و همیشه در لیت غذاهاتون قرار بدید.

پیاز پخته، شیرینی و تندی کمتری دارد. پیاز پخته برطرف کننده ناراحتی سینه است.

پیاز پخته، شیرینی و تندی کمتری دارد. پیاز پخته برطرف کننده ناراحتی سینه است. دم کرده پیاز همراه با عسل برای درمان سرفه و همراه با عسل و آویشن برای درمان برونشیت مفید است. با پختن ورقه نازک پیاز در شیر، می توان از آن برای رفع دردها و به طور کلی احساس ناراحتی در شکم استفاده کرد.جوشانده پیاز در عسل برای رفع عارضه عدم دفع ادرار توصیه شده است.

در طب سنتی از جوشانده پیاز برای رفع جوش های صورت و پانسمان زخم های چرکین استفاده می شود.پیاز نیمه پخته مسکن التهابات است. قرار دادن پیاز نیمه پخته در محل سوختگی و بواسیر، اثر آرام کننده دارد و اگر به حالت گرم در اطراف گردن گذاشته شود، درد گلو از بین می رود.ضماد پیاز پخته به تنهایی یا با داروهای مناسب برای نرم کردن ورم های سرد و با زرده تخم مرغ و یا روغن تازه یاپیه برای رفع دردهای مقعد، خارش و تحلیل ورم مقعد سودمند است. با پختن پیاز اثرگذاری آن در کنترل کلسترول خون کاهش می یابد.

پیاز پخته، شیرینی و تندی کمتری دارد. پیاز پخته برطرف کننده ناراحتی سینه است.

به خصوص در فصل سرما بسیار مفید است.

ارسال شده در تاریخ 5 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع آشپزی
بازدید : 986
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.