دستور پخت خورشت هویج آلو غذای سنتی ترکی بسیار مقوی

دستور پخت خورشت هویج آلو غذای سنتی ترکی بسیار مقوی

دستور پخت خورشت هویج آلو

این خورش را با گوشت گوساله و گوسفند هم درست میکنند که لذیذ تر هم می شود که در این صورت حتما لوبیا چیتی پخته هم باید اضافه شود.

دستور پخت خورشت هویج آلو, مواد لازم تهیه خورشت هویج آلو, پخت خورشت هویج آلو,طرز تهیه خورش هویج , تهیه خورش هویج غذای سنتی ,غذای محلی ,خورش محلی

مواد لازم  خورش هویج آلو:

?سینه مرغ……2عدد
?آلو خورشتی….. 1 لیوان
?هویج……. 5 عدد
?پیاز…… 2 عدد
?آبلیمو یا آبغوره…… 4 قاشق غذاخوی
?زعفران دم کرده …..1 قاشق غذاخوری
?شکر….. 2 قاشق غذاخوری
?رب گوجه فرنگی…… 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه: خورشت هویج آلو غذای سنتی ترکی بسیار مقوی

پیاز را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. گوشت خورشتی یا سینه نرغ خرد شده ،را اضافه میکنیم.و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس نمک ، فلفل و 4 لیوان آب اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و بگذارید گوشت بپزد . پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید تا نرم شود. هویج ها را پوست بکنید و خلالی برش بزنید.بهتر خلال ها باریک و نازک باشد.بهترین روش استفاده از رنده آلمانی هاست. سپس تمام این مواد را به گوشت پخته اضافه کنید.رب گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن تفت دهید. سپس 1 لیوان آب ، زعفران دم کرده و آلوهای خورشتی را به آن اضافه کنید و پس از اینکه به جوش آمد این سس را به گوشت و بقیه مواد داخل قابلمه اضافه نمایید. در قابلمه را بگذارید و 30 – 40 دقیقه اجازه دهید خورش با حرارت کم جا بیفتد و غلیظ شود. پس از غلیظ شدن خورشت آبلیمو را اضافه کنید و خورشت را در ظرف بکشید و به همراه برنج سرو کنید.نوش جان

نکته :

این خورش را با گوشت گوساله و گوسفند هم درست میکنند که لذیذ تر هم می شود که در این صورت حتما لوبیا چیتی پخته هم باید اضافه شود.

همچنین با مرغ هم میتوانید لوبیا پخته و اضافه کنید که خورشت رو بسیار خوشمزه میکند.

چاشنی های اصلی این غذا نیز آبلیمو یا آبغوره و یا مخلوط این دو را می توانید استفاده کنید.

ارسال شده در تاریخ 3 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 1,134
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.