دستور پخت سوپ زرشک بسیار مقوی و مفید برای سلامتی

دستور پخت سوپ زرشک بسیار مقوی و مفید برای سلامتی

دستور پخت سوپ زرشک

دستور پخت سوپ زرشک,سوپ زرشک بسیار مقوی و مفید برای سلامتی,طرز تهیه سوپ زرشک ,مواد لازم تهیه سوپ زرشک ,سوپ زرشک ,فواید خوردن سوپ و آش ها

مواد لازم تهیه سوپ زرشک

▫️ سینه مرغ 300 گرم
▫️ جعفری خردشده 150 گرم
▫️ قارچ خردشده 100 گرم
▫️ رب گوجه‌فرنگی دو قاشق سوپخوری
▫️ آرد گندم دو قاشق سوپخوری
▫️آبلیمو سه قاشق سوپخوری
▫️زرشک 200 گرم
▫️پیاز یک عدد
▫️هویج 100 گرم
▫️سیب‌زمینی 80 گرم
▫️روغن مایع نصف پیمانه
▫️نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

پیاز را نگینی خرد کرده و با روغن سرخ می‌‌کنیم. مرغ را ریز خرد کرده و داخل پیاز ریخته و تفت می‌‌دهیم. آرد را هم مقداری با مواد سرخ کرده داخل آن آب مرغ یا گوشت می‌ریزیم.

سپس هویج و سیب‌زمینی را نگینی خرد کرده و داخل آن ریخته و با حرارت ملایم به مدت دو ساعت می‌‌پزیم. بعد قارچ، نیمی از زرشک، نمک، فلفل و رب گوجه‌فرنگی را داخل سوپ ریخته وقتی سوپ جا افتاد آبلیمو و جعفری را اضافه کرده و با بقیه زرشک تزئین می‌کنیم.

ناهی مختصر به فواید خوردن سوپ ها:

مصرف سوپ داغ باعث رفع احتقان و گرفتگی بخش‌های تنفسی بدن و از بین رفتن عفونت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کارشناسان مصرف سوپ مرغ را بویژه در فصول سرد سال به زنان باردار، افراد سالمند، افراد دچار سیستم ایمنی ضعیف و بیماران توصیه اکید می‌کنند. براساس شواهد تاریخی اثر گذاری سوپ مرغ بر سلامت افراد ریشه در قرون قبل دارد و پزشکان سنتی نیز آن را به بیماران خود تجویز می‌کردند.

  • با مصرف سوپ، چربی کمتری به‌صورت اشباع دریافت می‌کنید.
  •  سوپ برای بیمارانی که مشکل جویدن یا هضم دارند، بسیار مفید است.
  •  سوپ یک غذای فوق‌العاده برای کاهش‌وزن در مدت زمان کوتاه است.

باید بدانید سوپ‌های سنگین، به‌خصوص آن‌هایی که حاوی سبزی، پوره و تخم‌مرغ هستند، می‌توانند به‌عنوان غذای اصلی تلقی شوند و بهترین راه برای دریافت سبزی‌ها در رژیم‌غذایی است.  درحال حاضر اغلب‌ سوپ‌ها کم چرب تهیه می‌شوند و گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند کنترل بیشتری بر محتوای تغذیه‌ای خود و رژیم غذایی‌شان داشته باشند. سوپ‌های گیاهی نیز به‌طور گسترده‌ای در دسترس هستند و می‌توانند برای آن‌هایی که نگران چربی‌های اشباع شده هستند، مناسب باشند.

ررسی‌ها نشان می‌دهند، مصرف سوپ داغ حتی موثر‌تر از بخور صورت می‌تواند التهاب ریه‌ها و مخاط بینی را کاهش دهد و به پشتیبانی از گلبول‌های سفید خون برای مقابله با عوامل بیماری زا بپردازد. پزشکان عنوان کرده‌اند پروتئین و کلسیم موجود در سوپ مرغ دارای اثر ضد التهابی در بدن است این یافته‌ها حاصل تحقیقات محققان دانشگاه هال بر روی اثرات مواد غذایی در مقابله با بیماری‌ها است.

ارسال شده در تاریخ 15 سپتامبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع غذای ایرانی
بازدید : 881
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.