دستگاه هایی برای تنظیم دمای بدن انسان پیشرفته ترین ترموستات

دستگاه هایی برای تنظیم دمای بدن انسان پیشرفته ترین ترموستات

دستگاه هایی برای تنظیم دمای بدن

ساخت ترموستاتی برای تنظیم دمای بدن انسان !

محققان دانشگاه کالیفرنیا بازوبندی را به عنوان «ترموستات شخصی» ساخته اند که شخص را در دمای ثابتی نگه میدارد و از سرما و گرمای زیاد محافظت میکند.

با این بازوبند به جای تغییر دمای کل اتاق یا ساختمان به خاطر یک فرد، دمای بدن فرد تنظیم شده و سایرین با درجه حرارت مطلوب زندگی میکنند.

این بازوبند ۸ ساعت کار کردن و دمای فرد را تا ۱۰ درجه سانتی گراد به صورت ثابت نگه میدارد.

دستگاه هایی برای تنظیم دمای بدن

با ساختن دستگاه گرم‌کننده و یا سردکننده‌ی شخصی، گروه رستیفای امید دارند که بتوانند انرژی‌ای که برای سرد یا گرم کردن آپارتمان‌ها استفاده می‌شود را کاهش دهند.

آن‌ها در حال حاضر در حال کار بر روی نمونه‌ی اولیه‌ای هستند که شبیه به سینک حرارتی دست‌سازی با آلیاژ مس می‌باشد. این دستگاه به یک سیستم خودکار مرکزی متصل است که زمان و میزان پالس حرارتی را کنترل می‌کند. این پالس‌ها که توسط سینک حرارتی انتقال داده می‌شوند بر اساس میزان حرارت محیط و بدن از یک دماسنج گرفته می‌شود. با کمک گرفتن از باتری پلیمر لیتیم این دستگاه می‌تواند هشت ساعت مداوم کار کند.

وقتی‌که گروه در حال کار بر رستیفای بود متوجه شد که تغییر سریع دما در یک نقطه از بدن، بر روی کل بدن تأثیر می‌گذارد. آن‌ها کشف کردند که تغییر ۰٫۱ درجه‌ی سانتی‌گراد در یک ثانیه، حداقل میزانی است که برای تغییر چند درجه‌ای دمای بدن لازم می‌باشد. نسخه‌ی آزمایشی فعلی، که پانزدهمین نسخه‌ی آزمایشی است، می‌تواند حدود ۰٫۴ درجه سانتی‌گراد تغییر ایجاد کند. دستگاه هایی برای تنظیم دمای بدن

گروه معتقد است که با ایجاد دستگاه گرم‌کننده و سردکننده‌ی شخصی، رستیفای می‌تواند میزان فعلی انرژی مصرفی برای گرم یا سرد گردن فضای داخلی ساختمان‌ها را کاهش دهد. آن‌ها می‌گویند که با تغییر دادن یک‌درجه‌ای یک ساختمان می‌توان ۱۰۰ کیلووات بر ساعت در ماه صرفه‌جویی کرد. بااینکه این دستگاه نمی‌تواند جایگزین سیستم سرماشی-گرمایشی ساختمان‌ها شود، اما می‌تواند باعث صرفه‌جویی چشمگیری شود.

این گروه تحقیقاتی در طول تحقیقاتشان دریافتند تغییرات سریع دمای یک قسمت از بدن می‌تواند در درجه حرارت کل بدن تاثیر گذار باشد. آنها همچنین کشف کردند هنگامی که یک قسمت از بدن دچار تغییرات دمایی به میزان یک درجه سلسیوس در ثانیه شود، کل بدن چندین درجه بیشتر احساس خنکی یا گرما می‌کند. این میزان تغییرات دمایی حداقل مقدار ممکن برای انجام این فرآیند است. نمونه اولیه این دستبند توانسته این میزان را به چهار درجه سلسیوس در ثانیه برساند.

ارسال شده در تاریخ 7 ژوئن 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع تکنولوژی
بازدید : 1,300
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.