دلایل خوردن شیرینی زیاد علت تمایل و هوس شدید به شیرینی

دلایل خوردن شیرینی زیاد علت تمایل شدید به شیرینی

دلایل خوردن شیرینی زیاد

?اگر تمایل شدید به خوردن شیرینی داری؟

?میتواند نشانه استرس زیاد باشد

?تمایل شدید به شیرینی میتواند به دلیل استرس و افسردگی باشد.

✨برای جلوگیری از اضافه وزن شکلات و عسل بخورید.

دلایل خوردن شیرینی زیاد, علت تمایل شدید به شیرینی ,داشتن تمایل شدید به خوردن شیرینی ,خوردن شیرینی زیاد,علت هوس شدید به شیرینی ,میل شدید به شیرینی,هوس شیرینی

بعضی ‌ها می ‌گویند گرایش به یک طعم و مزه خاص می ‌تواند علامت ابتلا به یک بیماری باشد؛ مثلا می ‌گویند کم‌ خون ‌ها بیشتر شیرینی می‌ خورند .
گرایش به یک طعم و مزه خاص نمی ‌تواند نشانه ابتلا به یک بیماری باشد ولی تغییرات فیزیولوژیک در بدن یک فرد می ‌تواند سبب این حالت شود. این دقیقا منشا همان حالتی است که در خانم ‌های باردار اتفاق می ‌افتد، زیرا در دوران بارداری حس بویایی و چشایی خانم‌ ها افزایش می یابد، لذا به یک سری غذاها تمایل بیشتر و به یک سری غذاها تمایل کمتری نشان می ‌دهند.
در مورد افرادی هم که خوراکی ‌های خاصی را هوس می ‌کنند، ممکن است این موضوع اتفاق بیفتد.
تغییرات هورمونی تا حدودی باعث می ‌شود غذاهای خاصی را هوس کنیم. به طور کلی هوس های غذایی سه وجه دارند دلایل خوردن شیرینی زیاد  : یک وجه، فیزیولوژیک است، یک وجه روانی و وجه دیگر اجتماعی.
وجه فیزیولوژیک همین است که افراد به یک بو یا مزه خاصی حساس می ‌شوند و دلیل آن هم تغییرات هورمونی است.
وجه اجتماعی معمولا تجربی است، مثلا فرد در یک موقعیت و شرایط خاص، غذایی را میل می ‌کند که برایش لذت‌بخش است. وقتی این موضوع چند بار تکرار شود و همان محیط را برای فرد تداعی کند، سبب می ‌شود فرد به مزه آن غذا متمایل ‌تر شود. عکس این موضوع هم صادق است یعنی سبب زده شدن فرد از مزه ‌ای خاص می ‌شود.
وجه روانی هم این است که وقتی فردی با دوستان خود است، ممکن است اخلاق و رفتار و علایق‌ دوستانش به او منتقل شود، یا فرد به طور ناخودآگاه بخواهد خود را با دیگران هم‌ فکر و هم‌ سلیقه نشان دهد (به عنوان مثال در دوران نامزدی دختر و پسر) و به همین دلیل به سمت طعمی خاص گرایش می یابد.دلایل خوردن شیرینی زیاد

دلایل خوردن شیرینی زیاد, علت تمایل شدید به شیرینی ,داشتن تمایل شدید به خوردن شیرینی ,خوردن شیرینی زیاد,علت هوس شدید به شیرینی ,میل شدید به شیرینی,هوس شیرینی
باورهایی که در رابطه با گرایش به شیرینی و مبتلا بودن به کم‌خونی یا افسردگی وجود دارد:
معمولا آن هایی که افسردگی دارند با خوردن غذاهای شیرین مثل بستنی و شکلات، یک حالت شعف و شادی پیدا می ‌کنند، چون هورمونی به نام بتاآندورفین پس از مصرف این غذاها در بدن ترشح می ‌شود که باعث می گردد افراد افسرده و کسل، حال‌ شان بهتر شود؛ مثلا دادن حلوا در مراسم عزاداری همین اثر را دارد. اما در رابطه با شوری و ترشی چنین چیزی نداریم و دقیقا نمی توان گفت که فردی که کم خونی یا کمبود آهن دارد حتما گرایش به شیرینی خوردن دارد.
البته نمی ‌توان در مورد هر یک از این حالت ها به طور قطع حرفی زد، ولی عادت کردن بدن به یک مزه، بیشتر به نوع ذائقه و تغییرات هورمونی مربوط است.
مصرف افراطی یک ماده غذایی خاص در درازمدت ، طبیعی و درست نیست و اثرات مُضری دارد.
مثلا هر کسی ممکن است در حالت افسردگی، ناراحتی و مشکلات زندگی ‌اش به مزه شیرین گرایش یابد تا به طور موقتی و لحظه ‌ای خود را آرام کند، اما وقتی زیاد شیرینی بخوریم، شیرینی و چربی تاثیرات مضری دارند که از آن جمله می ‌توان به چاقی، دیابت، بالا رفتن چربی خون و… اشاره کرد.

مصرف کالری کم از دلایل خوردن شیرینی زیاد

دریافت کالری به میزانی کمتر از نیاز بدن موجب می شود تا بدن در پی سوخت برای تامین خواسته های موجود باشد. نیاز به جستجو برای سوخت هوس های انسان برای قند را افزایش می دهند، زیرا مصرف آن به سرعت انرژی را در اختیار بدن قرار می دهد، اگرچه این شکل خوبی از انرژی محسوب نمی شود.

انتخاب اشتباه رژیم غذایی

خوردن غذاهای شیرین حاوی شیرین کننده های مصنوعی هوس های قندی انسان را افزایش می دهند. این غذاها به صورت لحظه ای نیاز ما به شیرینی را برطرف می کنند، اما آنها بدن را برای دریافت سوخت هرچه بیشتر نیز فریب می دهند، از این رو بدن در پی دریافت کالری های بیشتر به شکل قند خواهد بود. دلایل خوردن شیرینی زیاد
عادات بد

مردم برخی عادات خود را بدون این که متوجه باشند تا چه اندازه می توانند بر وضعیت بدن و سلامت آنها تاثیرگذار باشد، دنبال می کنند. در این میان، بدترین عادت شامل مصرف انواع نامناسب کالری به منظور رفع گرسنگی می شود که می تواند هرچه بیشتر هوس های قندی را افزایش دهد.
نشاسته بالا، چربی و پروتئین کم

مصرف نشاسته فراوان بدون هیچ گونه فیبر یا پروتئین در رژیم غذایی موجب افزایش هوس برای خوردن شیرینی می شود. کالری هایی که از این طریق کسب می شوند سریع جذب شده و موجب احساس گرسنگی زود هنگام و هوس برای خوردن غذای بیشتر می شود.
غذاهای شور بیش از حد

غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده به طور معمول از محتوای سدیمی بیشتر از آن چه فکر می کنید، برخوردار هستند. این شرایط زمانی که در رستوران غذا می خورید نیز صادق است. هرچه مقدار نمک در غذا بیشتر باشد، هوس برای خوردن غذاهای شیرین نیز بیشتر خواهد بود.

ارسال شده در تاریخ 21 ژانویه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,955
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.