دلایل شکستن ناخن ها و راهکارهایی برای تقویت و افزایش استقامت آنها

دلایل شکستن ناخن ها و راهکارهایی برای تقویت و افزایش استقامت آنها

دلایل شکستن ناخن ها , اهکارهایی برای تقویت و افزایش استقامت ناخن ها, علت شکستن ناخن ها راهکار برای تقویت ناخن , جلوگیری از شکستن ناخن ها ,روش افزایش استقامت ناخنها

?دلایل شکستن ناخن ها
1- کمبود آهن
2- تایپ زیاد
3- لاک طولانی
4-لاک پاک کن نامناسب
5- کمبود ویتامین B

دلایل شکستن ناخن ها , اهکارهایی برای تقویت و افزایش استقامت ناخن ها, علت شکستن ناخن ها راهکار برای تقویت ناخن , جلوگیری از شکستن ناخن ها ,روش افزایش استقامت ناخنها

ناخن ها یکی از عناصری هستند که در زیبایی و جذابیت خانم ها نقش بسیار مهمی ایفا میکنند اما یکی از مشکلاتی که برای اکثر خانم ها اتفاق می افتد شکستن ناخن هاست که دلایل مختلفی میتواند داشته باشد اما با انجام روش هایی میتوان از شکستن ناخن ها جلوگیری کرد.

دلایل و راه های جلوگیری از شکستن ناخن

مهمترین علت شکستن ناخن ها :گاهی به سبب خیس و خشک شدن دست ها با مواد قلیایی مثل شوینده هاست و یا ضربه های کوچک به ناخن ها در اثر برخورد با وسایل آشپزخانه ، که بسیار رخ می دهد .همچنین زمینه های ارثی ، بیماری خشکی پوست ، کم خونی ، فقر آهن و کاهش روی در بدن ، که میتواند از علل شکستن ناخن ها باشد .

این روزها ، انجام دادن کارهای زیبایی روی ناخن مانند مانیکور کردن یا استفاده از ناخن های مصنوعی یا کاشت ناخن ، سبب شکنندگی ناخن ها می شود . همچنین استفاده زیاد از لاک ها و یا استون هم ، در کنار کاهش گردش خون در ناخن ها ، موجب شکستن آنها میشود .

باور غلط در مورد شکستن ناخن ها
بسیاری از بانوان ، حسرت داشتن ناخن هایی محکم را دارند و از انواع محصولات تجاری گرفته تا تقویت کننده هایی مثل روغن زیتون و آبلیمو را به ناخنهایشان می مالند تا ماده معدنی کلسیم را در ناخن ها حفظ کنند و از شکستن ناخن جلوگیری کنند !

نکته :باید دانست که تنها حدود یک درصد از حجم ناخن را کلسیم تشکیل می دهد که آن هم در سفتی و سختی ناخن ، هیچ گونه دخالتی ندارد بنابراین هیچ وقت کمبود کلسیم باعث شکستن ناخن نمیشود.

درمان طبیعی برای شکنندگی ناخن ها

تا زمانی که علت پزشکی مانند مساله تیروئید وجود نداشته باشد ، شایع ترین روش پیشگیری و درمان ناخن های شکننده و بی دوام کاهش ارتباط با آب و عوامل شیمیایی تحریک کننده و مرطوب کردن منظم دست ها به وسیله کرم های مرطوب کننده می باشد. همچنین پوشیدن دستکش در هنگام کار با آب می تواند از ناخن های شما بسیار مراقبت کند . به عنوان مثال زمانی که شما در حال شستن ظروف هستید و این کار را در طول روز چندین بار تکرار می کنید. پوشیدن دستکش از ناخن های شما محافظت می کند.

ارسال شده در تاریخ 3 جولای 2018 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,626
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.