دوربینی و نزدیک بینی نتایج آزمایشات دانشمندان برای درمان اختلالات بینایی

دوربینی و نزدیک بینی نتایج آزمایشات دانشمندان برای درمان دوربینی و نزدیک بینی

دوربینی و نزدیک بینی نتایج شگفت انگیز آزمایشات دانشمندان برای درمان اختلالات بینایی چشم به روش خاص را در مطلب زیر بخوانید

به زودی دیگر نیاز به عینک نیست
قطره های اشکی که قرنیه چشم را بازیابی میکند

گروهی از چشم پزشکان روی این قطره‌ها کار میکنند.
این دانشمندان قطره‌ها را روی خوک آزمایش کرده و به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافته اند. این قطره‌ها در دوربینی و نزدیک بینی را درمان کرده اند و به گفته دانشمندان، میتوانند کاملا جایگزین عینک شوند

این روش با جراحی‌های لیزر رایج تفاوت دارد. در جراحی‌های رایج معمولاً بخشی از قرنیه برداشته می‌شود، ولی در این روش تنها بخش کوچکی از قرنیه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. مزیت این راهبرد در این است که بسیار ساده و ایمن بوده و در منزل نیز قابل استفاده است. این روش به شکلی است که به مرور زمان چشم نیز در بهبود خود خواهد کوشید. البته نیاز به تکرار این روش هر یک یا دو ماه یکبار وجود دارد تا چشم به مرحله عملکرد ایده‌آل برسد.

این گروه این فناوری را روی خوک‌ها آزمایش کرده و نتایج قابل توجهی به‌دست آورده‌اند. محققان این پروژه به دنبال تجاری‌سازی این فناوری هستند و موفق به جذب حمایت مالی برای این کار شده‌اند. آن‌ها قصد دارند تا دو آزمایش در محیط زنده در مدت یک سال آینده انجام دهند و امیدوارند که طی دو سال آتی بتوانند آن را وارد بازار کنند.

دوربینی و نزدیک بینی , نتایج آزمایشات چشم ,درمان دوربینی و نزدیک بینی , نتایج دانشمندان برای درمان چشم , درمان دوربینی و نزدیک بینی ب قطره نانو

در سال‌های اخیر مدت زمان پشت میز نشینی افراد و خیره شدنشان به صفحه‌ی نمایشگر افزایش یافته است، در همین راستا محققان دانشگاه اوهایو نتایج جالبی را پس از ۲۰ سال تحقیق و مطالعه منتشر کرده‌اند.

هیچ‌کس با اطمینان نمی‌تواند بگوید که آیا استفاده طولانی مدت از دستگاه‌های دیجیتال می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های مزمن چشمی شود از  جمله دوربینی و نزدیک بینی یا خیر؛ خستگی دیجیتالی چشم «Digital Eye Strain» که گاهی اوقات تحت عنوان سندروم بینایی کامپیوتری «computer vision syndrome» از آن یاد می‌شود، باعث آزردگی بسیاری می‌شود. اگر تاکنون مواردی نظیر خشکی چشم، تاری دید، خستگی چشم، یا درد در نواحی سر، گردن و کمر را پس از کار کردن با رایانه یا تلفن همراه خود تجربه کرده‌اید باید بگوییم که شما نیز با این پدیده آشنایید. نمایشگر دستگاه‌های الکترونیکی معمولا نورهای پر انرژی از خود متصاعد می‌کنند، نورهای پر انرژی بخشی از طیف نوری قابل رؤیت هستند که کوتاه‌ترین طول موج را دارند.

دوربینی و نزدیک بینی , نتایج آزمایشات چشم ,درمان دوربینی و نزدیک بینی , نتایج دانشمندان برای درمان چشم , درمان دوربینی و نزدیک بینی ب قطره نانو

کارلا زدنیکاستاد و رئیس دانشکده بیناسنجی از دانشگاه اوهایو و نویسنده‌ی این مطالعات، درباره‌ی تحقیقات اخیر گفته است:

تا به حال و بیش از ۱۰۰ سال تصور می‌شد خیره شدن و تماشا کردن باعث نزدیک بینی چشم می‌شود، یا عامل خطر شمرده می‌شد. در این مجموعه مطالعات اخیر نتایج مهمی که به دست آوردیم مشخص شد که هیچ ارتباطی بین خیره شدن و نزدیک بینی چشم وجود ندارد.

  •  کشف ژن نزدیک بینی چشم می‌تواند عینک را از بین برده و دیگر نیازی به استفاده آن نباشد.
  •  بازی کودکان در فضای باز احتمال نزدیک بینی چشم را به نصف کاهش می‌دهد.

محققان تعداد ۱۳ خطر بالقوه‌ای که باعث نزدیک بینی چشم می‌شود را مورد مطالعه قرار داده‌اند و از بین آن‌ها به دنبال عامل مهمی هستند که باعث می‌شود در کودکان خطر نزدیک بینی رخ دهد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیش بینی مربوط به سطح عیوب انکساری چشم در کودکان شش ساله است.

در افرادی که دید طبیعی دارند، کره‌ی چشم متناسب با دیگر اعضای بدن رشد می‌کند، و به این صورت برنامه‌ریزی شده است: زمانی که چشم به سطحی از بینایی می‌رسد که کاملا قادر است اشیا را واضح ببیند، در این نقطه رشد آن متوقف می‌شود. اما در افرادی که مبتلا به نزدیک بینی چشم هستند، کره‌ی چشم به طور غیرطبیعی و به شکلی نامتوازن کروی و دراز می‌شود؛ مانند انگور یا زیتون.

ارسال شده در تاریخ 27 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع تکنولوژی , دسته‌بندی نشده
بازدید : 1,405
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.