راههای مقابله با گرد و خاک چگونه از گرد و خاک هوا جان سالم به در ببریم

راههای مقابله با گرد و خاک چگونه از گرد و خاک هوا جان سالم به در ببریم

راههای مقابله با گرد و خاک, چگونه از گرد و خاک هوا جان سالم به در ببریم, راههای مقابله با گرد و خاک هوا ,گرد و خاک هوا ,مقابله با گرد و خاک , روش و راههای مقابله با گرد و خاک ,راههای مقابله با ریزگردها

? #مقابله_با_گرد_و_خاک

?کمی وازلین به قسمت داخلی بینی بمالید تا از ورود گرد و خاک به بینی خود جلوگیری کنید.

راههای مقابله با گرد و خاک, چگونه از گرد و خاک هوا جان سالم به در ببریم, راههای مقابله با گرد و خاک هوا ,گرد و خاک هوا ,مقابله با گرد و خاک , روش و راههای مقابله با گرد و خاک ,

راهکارهای مقابله با گرد وغبار
لازم به ذکر است پدیده گردوغبار هم مشابه دیگر مخاطرات زیست محیطی، طبیعی بوده و مقابله و مدیریت آن مانند سایر مخاطرات شامل مدیریت ریسک و مدیریت بحران می‌باشد. در چرخه مدیریت بحران‌ساز بروز حادثه، راهکارهای امداد و نجات، بازسازی و جبران خسارات صورت گرفته و به عبارت دیگر تلاشی برای کاهش میزان آسیب‌پذیری و درجه خطرپذیری مردم انجام نمی‌گیرد. در صورتی که در چرخه مدیریت ریسک توجه و تاکید اصلی بر اقداماتی است که قبل از رخداد می‌توان انجام داد و در نتیجه آن، میزان آمادگی مردم افزایش‌یافته، ضریب آسیب‌پذیری کاهش و در نتیجه درجه خطرپذیری کم خواهد شد. البته به هیچ عنوان نمی‌توان مانع بروز رخداد شد ولی در چرخه مدیریت ریسک اگر حادثه‌ای رخ دهد، اتلاف سرمایه انسانی و مالی بسیار کمتر خواهد بود و در صورت لزوم اقدامات موردنیاز برای بازسازی و کمک به مردم نیز اجرا خواهد شد. پس اصول کار مثل سایر مخاطرات طبیعی است. کمبودها و فرصت‌ها باید شناسایی شود و راه کار مناسب ارایه گردد. استراتژی اصلی در این راه کمک به مردم و کاهش میزان آسیب‌پذیری آن‌ها می‌باشد.
راهکارهای مقابله با گرد وغبار:

مهمتر از همه، وسیله‌ای برای محافظت از تنفس خود بیابید. اگر شما نتوانستید داخل شوید، قبل از شدید شدن طوفان، وسیله‌ای برای حفاظت از تنفس خود پیدا کنید که این در حالت ایده آل می‌تواند یک ماسک فیلتردار باشد. اما هر ماسکی یا پارچه‌ی ضخیمی می‌تواند کافی باشد و از ورود گردو غبار به داخل دهان و بینی شما جلوگیری کند.

پارچه نمی‌تواند از ورود ذرات به سیستم‌ تنفسی شما جلوگیری کند، اما بهتر از هیچ چیز است. این به شما کمک خواهد کرد که حداقل میزان کمتری از ذرات وارد سیستم تنفسی شما شود تا اکسیژن مورد نیاز برای نفس کشیدن و زنده ماندن را داشته باشید.

سعی کنید در زمان وقوع طوفان گرد و غبار از خانه خارج نشوید. اگر برای خروج مصمم هستید باید از یک ماسک فیلتردار مخصوص و یک عینک محافظ استفاده کنید تا از دهان، بینی و چشم شما در مقابل گرد و غبار محافظت کند. این وسایل به شما کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار وارد چشم، بینی و دهان شما نمی‌شود، چرا که گرد و غبار برای سلامتی شما بسیار خطرناک است و می‌تواند برای شما مشکلات جدی تنفسی ایجاد کند و یا حتی موجب مرگ شود.

اگر در زمان وقوع طوفان گرد و غبار در حال رانندگی هستید رانندگی را متوقف کنید، چرا که رانندگی در این زمان کاری خطرناک است. در نزدیکترین مکان، ماشین خود را پارک کنید. توجه کنید که این مکان تا حد امکان محافظت شده باشد. تا جایی که امکان دارد از جاده خارج شوید، ماشین را خاموش کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام پنجره‌ها بسته هستند.

تا رسیدن به یک مکان امن و حفاظت شده، حتما مطمئن شوید که چراغ‌هایتان روشن است. از خط سفید در مرکز جاده به عنوان راهنما استفاده کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که بتوانید جایی را برای پناه گرفتن پیدا کنید.

ارسال شده در تاریخ 20 آگوست 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,596
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.