راهکارهای رفع افتادگی سینه بعد از زایمان و یا عوامل دیگری

راهکارهای رفع افتادگی سینه بعد از زایمان و یا عوامل دیگری

راهکارهای رفع افتادگی سینه

محصولات متفاوتی به صورت کرم و لوسیون در بازار و مارکت ها برای برطرف کردن این عارضه وجود دارند که البته دارای عوارض جانبی مشخص و بعضا نامشخصی می باشند و مصرف آنها باید زیر نظر پزشک متخصص زنان صورت گیرد . ولی روشهای دیگری نیز برای رفع این عارضه وجود دارد که عوارض جانبی نداشته باشند و هزینه های بسیار کمتری را به فرد تحمیل کنند . مواد و عصاره های گیاهی به همراه ورزش کردن !

البته روشهای جراحی نیز وجود دارند ولی همیشه این راه بهترین نیست و علاوه بر اینکه میتواند بازگشت داشته باشد ، ممکن است در شرایط خاصی عوارض جانبی وجود داشته باشد که فرد را آزار دهد . در ادامه راه های ساده و تاثیرگذار بر درمان شل شدگی و افتادگی پستان را که میتوانید به تنهایی در منزل انجام دهید مرور خواهیم کرد .

تمرینات ورزشی برای بافت سینه : یکی از بهترین راه ها برای سفت نگهداشتن سینه ها ورزش است و در بین تمرینات ، شنا ( شنا در خشکی ) بیشترین تاثیر را در عین سادگی دارد و باعث تقویت عضلات سینه ای شده و چربیهای اضافی را از بین میبرد . با شکم بر روی زمین دراز بکشید و در حالی که کف دست و پنجه پا با زمین در تماس هستند ، سعی کنید بقیه نقاط بدن را از زمین جدا کنید ، سپس آرنج را خم کنید وبدون اینکه با سینه و شکم با زمین در تماس باشند آنها را تا جای ممکن به سطح زمین نزدیک کرده و دوباره آرنج را صاف کنید .

راهکارهای رفع افتادگی سینه, درمان افتادگی سینه بعد از زایمان, عوامل افتتادگی سینه ,بهترین درمان افتادگی سینه , ورزش برای رفع افتادگی سینه ,عوامل شل شدن سینه

مقصران افتادگی سینه

به جز بارداری و زایمان، عوامل دیگری از جمله، افزایش سن، یائسگی، بیماری تنفسی و سرطان، مصرف بیش‌ازحد الکل، نیکوتین و نوشیدنی‌های گازدار، کاهش و افزایش وزن، تغذیه ناسالم، ورزش خودسرانه و استفاده از لباس زیر نامناسب باعث شُلی و افتادگی سینه می‌شوند.

 

نقش رژیم غذایی در فرم سینه

یکی از اشتباهات مادران، بعد از زایمان و در دوران شیردهی، حذف چربی‌های اشباع‌شده است؛ زیرا تصور می‌کنند که این کار باعث لاغری و کاهش وزن بعد از زایمان می‌شود؛ اما لازم است بدانید که قطع مصرف چربی‌های اشباع شده موجب افتادگی سینه‌ها و آسیب پوستی به‌خصوص در اطراف سینه می‌شود.

همچنین مصرف چربی‌های اشباع‌شده به پیشگیری از ترک‌های دوران بارداری کمک می‌کند. در نتیجه حتماً در دوران شیردهی برنامه غذایی سالم و اصولی داشته باشید و از غذاهای سرشار از چربی اشباع‌شده مثل تخم‌مرغ، لبنیات و گوشت استفاده کنید.

 

درمان افتادگی سینه با تمرینات ورزشی

حرکت پرس سینه خوابیده

پرس سینه یکی از بهترین تمریناتی است که مربیان ورزشی، برای رفع افتادگی سینه پیشنهاد می‌کنند.

برای انجام این حرکت، روی زمین دراز بکشید و با هر دست، یک دمبل با وزنِ کم بگیرید. سپس دست‌هایتان را روی سینه‌ها قرار داده و به‌آرامی دست‌هایتان را رو به بالا ببرید تا کاملاً باز و کشیده شوند؛ به مدت ۱۵ ثانیه در این حالت بمانید و سپس به‌آرامی به وضعیت ابتدایی حرکت بازگردید. این حرکت مؤثر را هر روز در ۳ ست با ۱۰ تکرار انجام دهید تا به مرور سینه‌هایی خوش‌فرم و سفت داشته باشید.

حرکت شنا روی دیوار

حرکت شنا علاوه‌بر افزایش توان بدنی، در خوش‌فرم‌کردنِ کل بدن به‌خصوص تقویت  عضلات سینه‌ای و سفت‌کردنِ سینه‌ها نقش به‌سزایی دارد. راهکارهای رفع افتادگی سینه

برای انجام این حرکت مؤثر، ابتدا مقابل دیوار بایستید و سپس کف هر دو دستتان را روی آن بگذارید. به بدن خود زاویه بدهید و پاهایتان را عقبت‌تر از بدن قرار دهید.

حالا آرنج را خم کرده و (بدونِ اینکه شکم و سینه‌تان با دیوار در تماس باشند) آن‌ها را تا حد ممکن به دیوار نزدیک کرده و کف دست‌هایتان را به سطح آن فشار دهید. این حرکت را در ۳ ست ۱۵ تایی یا ۴ ست ۱۰ تایی تمرین کنید.

راهکارهای جلوگیری و درمان افتادگی سینه ها :

روغن زیتون از راهکارهای رفع افتادگی سینه

هیچگاه نقشی که روغن زیتون می تواند در مبارزه با این مشکل ایفا کند را دست کم نگیرید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی است که می توانند در پیشگیری و درمان افتادگی سینه به شما کمک کنند. خیالتان راحت باشد که از استفاده از این درمان خانگی پشیمان نخواهید شد. برای هر یک از سینه ها یک قاشق روغن زیتون را به گونه ای کف دست هایتان بمالید که حرارت را در دست های خود احساس کنید. سپس با کف دست هایتان سینه ها را از سمت پایین رو به بالا به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید. این کار را حداقل 4 بار در هفته انجام دهید.

راهکارهای رفع افتادگی سینه, درمان افتادگی سینه بعد از زایمان, عوامل افتتادگی سینه ,بهترین درمان افتادگی سینه , ورزش برای رفع افتادگی سینه ,عوامل شل شدن سینه

 زرده تخم مرغ و خیار

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنند هزینه های سرسام ور تنها راه حل این مشکل هستنداین روش درمان نظرتان را عوض خواهد کرد. شما با این روش به طور همزمان از ویتامین ها و پروتئین فراوان موجود در زرده تخم مرغ و اثرات مفیدی که خیار برای پوستتان دارید بهره مند خواهید شد.

یک خیار را در دستگاه به شکل پوره در بیاورید و سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق کره را به آن اضافه کرده و به شکل یک خمیر دربیاورید. خمیر به دست آمده را روی سینه ها مالیده و بگذارید برای 30 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس آن را با آب سرد به طور کامل بشویید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

 پیاز و تخم مرغ

این یک روش طبیعی فوق العاده دیگر برای درمان این مشکل است. پیاز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. برای دیدن نتیجه این روش مجبور نیستید خیلی صبر کنید. یک تخم مرغ را تا زمانی که شکلی کرم مانند به خود بگیرد هم زده و آن را روی قسمت پایینی سینه مالیده و به مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس آب یک پیاز را گرفته و با یک لیوان آب ترکیب کنید و سینه هایتان را با محلول به دست آمده شستشو دهید.

 

ارسال شده در تاریخ 17 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,218
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.