راهکار تقویت تخمدان رحم روشهای تضمین سلامت تخمدان و تخمک

راهکار تقویت تخمدان رحم روشهای تضمین سلامت تخمدان و تخمک

راهکار تقویت تخمدان رحم

#تقویت_تخمدان_رحم

? منع استحمام در زمان پریود

??گرم نگه داشتن شکم و زیر شکم

??روغن مالی شکم و زیر شکم با روغن گرم مثل سیاهدانه یا کنجد
(اگر پوست حساس نباشد)

??در غذا ها از روغن زیتون طبیعی استفاده گردد.

??در زمان پریودی از نزدیکی
جدا پرهیز شود.

راهکار تقویت تخمدان رحم,توصیه های تقویت تخمدان رحم,تقویت تخمک گذاری,تقویت تخمک گذاری با تغذیه, تقویت تخمک گذاری برای بارداری,مواد غذایی مفید برای سلامت تخمک

??نزدیکی در زمان پریود می تواند باعث نازک شدن رحم و ریختن دیواره رحم شود.
و…راهکار تقویت تخمدان رحم

??در صورت نداشتن خشکی واژن ✍از دود عنبرنسارا و کندر بهره ببرید.

??تزریق واژینال عسل
در صورت مجرد بودن عسل را به خود بمالد ویا اینکه در تشت آب و عسل بنیشیند 7 تا 14 روز

??بادکش گرم ران وکمر راهکار تقویت تخمدان رحم

??بستن کمر با شال پشمی

??استفاده از آبزن پنیرک و آویشن و عسل و سرکه

چرا کیفیت تخمک ها مهم است؟

سنگ بنای باروری سالم، سلامت تخمک های شماست که بر احتمال بارور سازی آن ها تاثیر می گذارد و همچنین احتمال حامله شدن را تعیین می کند.در سال های گذشته گفته می شد که سلول های تخمک ها در طی سالهای زندگی اصلا تولید نمی شوند و در زمان جنینی همه آنها تولید نمی شدند بلکه فقط بارور و رها سازی می شوند.تقویت تخمدان

با این حال الان ثابت شده که سلول های تخمدان این توانایی را دارند که خودشان در طی سال ها تخمک های بیشتری را تولید کنند.سن تاثیری بر کیفیت تخمک ها دارد. تخمدان تخم را می گیرد، همانطور که بزرگ تر می شوید، تخمدان فضای قابل دوام و بهینه ای برای تخمک گذاری فراهم می کند تا آنها را حفظ کنند.شما می توانید یک تخمدان سالم با رژیم غذایی، خوردن مکمل ها و گردش خون افزایش یافته در سیستم تولید مثل خود داشته باشید.

یک چرخه 90 روزه برای یک تخمک طول می کشد تا برای تخمک گذاری آماده شود ؛ قبل از اینکه به بلوغ کامل برسد عوامل مفسد و عوامل ناسالم نیز آن را تحت تاثیر قرار می دهند ؛ توضیحاتی ارائه شد تا در ادامه این بخش از سلامت  به روش ها و مواد غذایی اشاره کنیم که برای تقویت تخمک گذاری توصیه می شود.

لبنیات کم چرب مصرف کنید!
وقتی صحبت از غذاهایی می‌شود که برای سلامت مفید هستند، کمتر کسی به فکر پنیر، شیر و ماست پرچرب می‌افتد اما زمانی که صحبت از باروری به میان می‌آید، لبنیات پرچرب نقش پررنگی پیدا می‌کنند. براساس تحقیقات اخیر در دانشگاه هاروارد، زنانی که کمتر از یک بار در هفته از این لبنیات استفاده می‌کنند، نسبت به زنانی که روزانه بیشتر از 2 وعده لبنیات کم‌چرب مصرف می‌کنند، 85 درصد بیشتر در خطر ناباروری بر اثر اختلالات تخمک‌گذاری هستند. این موضوع خیلی پیچیده نیست.
چربی‌های غیراشباع و اسیدهای چرب امگا3 برخلاف چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع‌شده برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند. آووکادو، آجیل، تخمه و ماهی‌های روغنی از جمله سالمون و ماهی تن، منابع خوبی برای چربی‌های مفید به حساب می‌آیند. البته اگر باردار هستید یا تصمیم به بارداری گرفته‌اید، نباید بیشتر از 2 وعده در هفته از ماهی‌های روغنی استفاده کنید.

فقط گوشت مرغ‌های محلی و ارگانیک را انتخاب کنید
مرغ‌های ماشینی معمولا در سوله‌های بسته، متراکم و کثیف پرورش داده می‌شوند و از غذای غیرارگانیک و دارای دستکاری ژنتیکی، تغذیه می‌شوند. هنگام خرید گوشت مرغ به برچسب «ارگانیک» یا «آزاد» یا «محلی» بر روی محصولات دقت کنید. بهتر است گوشت مرغ را از مزارع محلی که مرغ‌ها در طول روز چند ساعتی را در محوطه و فضای باز سپری می‌کنند، بخرید.

راهکار تقویت تخمدان رحم به مقدار زیاد میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک بخورید
محصولات مرسوم دارای سموم شیمیایی و آفت‌کش‌هایی هستند که بر باروری هم در زنان و هم در مردان اثر منفی دارند. مطالعات نشان داده است که میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک دارای مواد مغذی باارزش‌تر و بیشتری هستند.

مغزها و آجیلها مناسب برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک
همه ما می دانیم که مغزها سرشار از پروتئین و چربی های خوب هستند و از اثرات مفید آنها در بیماری های مختلف آگاه هستیم. اما جالب است بدانید که مغزها در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز موثر هستند. بر طبق جدیدترین مقاله منتشر شده در مجله تغذیه اروپا زنانی که به مدت 6 هفته از مغزهایی نظیر گردو و بادام استفاده می کردند سطح کلسترول بد خونشان به طور معناداری کاهش پیدا کرد. همچنین سطح قند خونشان پایین آمد و حساسیت سلولهای آنها نسبت به انسولین افزایش پیدا کرد. از دیگر فواید مغزها ایجاد تعادل در سطح هورمونی بدن زنان مبتلا به این نوع سندروم می باشد.

ارسال شده در تاریخ 12 فوریه 2019 توسط خدیجه ص با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,319
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.