رشد موی شیرخوار بررسی و راههای پرپشت بودن موی کودک

رشد موی شیرخوار بررسی و راههای پرپشت بودن موی کودک

رشد موی شیرخوار

✅رشد موی شیرخوار بستگی به تغذیه مادرهنگام شیردادن وتغذیه تکمیلی داردکه معمولا بایدحاوی روی وآهن باشدکه رشدمو رازیاد می‌کندتراشیدن موی سرکودک،آنرا پرپشت نمی کند

رشد موی شیرخوار, بررسی و راههای پرپشت بودن موی کودک,پرپشت شدن موی شیرخوار, پرپشت بودن موی کودک,موی شیرخوار,تراشیدن موی کودک,

مقدار موی نوزاد در زمان تولد، نوع و مقدار مو در آینده را پیش بینی نمی‌کند، زیرا اغلب موها می‌ریزند و موی جدید جایگزین آن می‌شود. باید توجه کرد همان طور که پوست لطیف نوزاد نیاز به مراقبت دارد موهای نوزاد نیز نیاز به مراقبت دارد. با اصلاح به موقع و استفاده از شامپوهایی که کودک به آن ها حساسیت ندارد می توان از موهای کودک مراقبت کرد.

1- بهترین سن برای نخستین اصلاح موهای کودک اگر کودک دلبند شما موهای بلند و پرپشتی داشته باشد، 18 ماهگی و بهترین زمان اولین اصلاح موهای کودک است و اگر موهای کم پشت و کوتاهی دارد 2 سالگی است. از اولین اصلاح به بعد هر 2 یا 3 ماه، 1 تا 2 سانتی متر سر موهای بچه را کوتاه کنید.

2- عده‌ای از مادران به اشتباه فکر می‌کنند «هرچه بیشترموهای بچه را کوتاه کنند، موهایش پرپشت‌تر و زیباتر می‌شود»، اما حجم موها به وضعیت ژنتیکی هر فرد بستگی دارد و موها با گذشت زمان و افزایش سن بلند می‌شود. با کوتاه کردن موها فقط می‌توان از خراب شدن سر موها پیشگیری کرد.

3- بعضی از خانواده‌ها به دلیل اینکه فرزندانشان موهای پرپشتی داشته باشند سر کودکان خود را با تیغ می‌زنند. حال اینکه این کار بسیار خطرناک است و ارزش علمی ندارد. وقتی از سمت ریشه به سمت نوک مو می‌رویم، مو نازک‌تر می‌شود، در نتیجه وقتی شما مو را تیغ می‌زنید قسمت نازک مو می‌افتد ولی سطح مقطع و ریشه مو که ضخیم‌تر است باقی می‌ماند، در نتیجه فکر می‌کنید با تیغ زدن مو ضخیم‌تر شده است. در حالی که وقتی مو رشد کند و به سمت بالا برود دوباره نازک می‌شود. در واقع همه ما با یک تعداد پیاز موی مشخص به دنیا می‌آییم که نمی‌توان این تعداد را بیشتر کرد.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

باز کردن گره‌های مو

نوزادان مدت زیادی، به پشت می‌خوابند. به همین دلیل موهایشان غالبا حالت خیس و چسبنده و گره خورده پیدا می‌کند. اگر این گره‌ها باز نشود، مجبور می‌شوید با قیچی آن‌ها را کوتاه کنید. برای پیشگیری از این کار بهتر است:
  • گره مو‌ها را پیش از آنکه غیرقابل باز شدن شوند، رفع کنید.
  • مو‌های نوزاد را خیلی نشویید! هنگام شستشوی مو‌ها آن را زیاد صابونی نکنید! زیرا باعث خشک شدن بیشتر مو‌ها و گره خوردن آن‌ها می‌شود.
  • از یک برس نرم نوزاد برای شانه کردن آرام مو‌های نوزاد استفاده کنید. اگر نوزاد هنگام شانه کردن مو‌ها بی قراری می‌کند، با خواندن شعر و قصه با او همراهی کنید. شانه کردن مو‌ها باعث جریان یافتن خون در پوسته سر شده که به تقویت فولیکول‌های مو و در نتیجه پرپشت شدن موی نوزاد کمک می‌کند.

عدم استفاده از سشوار

هرگز از سشوار برای خشک کردن مو‌های نوزادتان استفاده نکنید. استفاده از هوای گرم برای خشک کردن مو، حتی برای بزرگسالان نیز مضر است.

نکات دیگر

با بکار بستن نکات زیر، به پرپشت شدن موی نوزاد خود کمک کنید:

  • مو‌های کودک را شل ببندید. بستن کش مو‌های سفت و بافتن مو‌های کودک موجب آسیب رساندن به ریشه مو و آمدن فشار به ساقه مو‌ها می‌شود.
  • رژیم غذایی کودک را به یکباره تغییر ندهید. به آرامی مواد مغذی را وارد رژیم غذایی کودک کنید و منتظر مشاهده نتیجه آن باشید.
  • ماست را فراموش نکنید. لبنیات به خصوص ماست، سرشار از کلسیم هستند، در مصرف آن‌ها صرفه جویی نکنید.
  • آب بنوشید. بدن کودک را با نوشیدن روزی ۵ لیوان آب هیدراته نگاه دارید و خوردن آب میوه را به یک بار در روز محدود کنید.

بدانید که هر کودکی با کودک دیگر متفاوت است. قرار نیست یک شبه مو‌های نوزاد شما پرپشت و انبوه شود. با آرامش و صبر، راه‌حل‌های گفته شده را پی بگیرید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

ارسال شده در تاریخ 18 مارس 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 1,289
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.