رفع خارش پوست سر بررسی خارش پوست سر و درمان آن

رفع خارش پوست سر بررسی خارش پوست سر و درمان آن

رفع خارش پوست سر

خارش_پوست_سر

?«گل بابونه شیرازی»، «گل ختمی» و «سدر» را با «آب غوره» مخلوط کنید، مثل حنا به سرتان بمالید و پس از چند ساعت بشویید

رفع خارش پوست سر, درمان خارش پوست سر, خارش پوست کف سر, از بین بردن خارش کف سر ,درمان خانگی خارش پوست کف سر, خارش سر و دلایل آن, درمان خارش کف سر با سرکه سیب

شوره سر یا درماتیت شوره‌ای

شوره مو یکی از رایج‌ترین مشکلات سر برای ایجاد خارش‌های احتمالی است. اگر دلیل خارش سر شما شوره است، باید بدانید که روش‌های مختلفی برای درمان شوره سر در پیش رویتان قرار دارد. بسیاری از محصولات درون بازار برای حل مشکل شوره موی سر تولید می‌شوند تا بتوانند علائم را از بین ببرند.

شوره سر که در واقع به نام بیماری درماتیت شوره‌ای یا سبوره‌ای شناخته می‌شود، در اثر رشد بیش از حد میکروب مالاسزیا به وجود می‌آید. پوسته سر در حالت طبیعی محل رشد این میکروب است ولی زمانی که شوره اتفاق می‌افتد، جمعیت میکروب مالاسزیا غیر قابل کنترل می‌شود. شوره سر یکی از علائم رایج در پوسته سر چرب است. پس اگر پوسته سر شما خشک ولی پوسته‌پوسته است، علت خارش سر شما شوره نخواهد بود. باید این نکته هم ذکر کرد که به این دلیل گفته می‌شود پوسته سر چرب دلیل شوره است که میکروب مالاسزیا در محیط روغنی رشد پیدا می‌کنند. شوره سر می‌تواند همه ناحیه‌های چرب پوست که دارای فولیکول مو هستند را تحت تأثیر قرار دهد. حتی ممکن است شوره ابرو یا شوره روی پوست صورت هم دیده شود. در برخی موارد شوره سر و ریزش مو جدایی‌ناپذیر هستند.رفع خارش پوست سر

رفع خارش پوست سر, درمان خارش پوست سر, خارش پوست کف سر, از بین بردن خارش کف سر ,درمان خانگی خارش پوست کف سر, خارش سر و دلایل آن, درمان خارش کف سر با سرکه سیب

 درمان خارش کف سر با سرکه سیب:

سرکه سیب مقادیر ph پوستی را کاهش داده و موجب کاهش خارش پوست سر نیز میشود.اسید استیک موجود در سرکه سیب عفونت های قارچی را نیز از بین می برد و بعنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند، که سلول های مرده پوست را از بین می برد و به ساخت سلو های جدید روی پوست کمک می کند.

  • مو و پوست سر خود را با آب بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.
  • به میزان مساوی، آب و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید و بعد درون یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سرتان اسپری کنید و با یک کلاه حمام یا حوله، سرتان را بپوشانید.
  • بعد از 15 الی 20 دقیقه ،با آب و شامپو بشویید.
  • این درمان را یک الی دو بار در هفته تکرار کنید.رفع خارش پوست سر

جوش شیرین

مواد لازم

– ۲-۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین

– آب

دستورالعمل

۱. با آب و جوش شیرین یک خمیر بسازید.

۲. این خمیر را روی کف سر بمالید و بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را آبکشی کنید.

هرچند وقت یکبار؟

در صورت نیاز پس از چند روز تکرار شود.

روغن دانه کنجد مناسب خارش کف سر:رفع خارش پوست سر

روغن کنجد حاوی خواص بسیار مغذی است و خاصیت مرطوب کنندگی آن مانع از خشک شدن پوست سر میشود.اگر خارش سر دارید میتوانید از این روغن استفاده کنید که برای درمان شپش نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

  • مقداری روغن کنجد را حرارت دهید و به مدت 10 دقیقه قبلا از خواب به آرامی روی پوست سر، ماساژ دهید.
  • سرتان را با یک حوله داغ به مدت 10 دقیقه بپوشانید و صبح روز بعد کاملا با شامپو شستشو دهید.
  • این روند را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا زمانی که خارش سر از بین برود.

ارسال شده در تاریخ 8 دسامبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع پوست و مو
بازدید : 1,478
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.