رفع دلهره و ضعف اعصاب با دمنوش و دمکرده های کاملا طبیعی

رفع دلهره و ضعف اعصاب با دمنوش و دمکرده های کاملا طبیعی

رفع دلهره و ضعف اعصاب

:شب دمکردۀ گل بهار نارنج
با عسل آویشن میل کنید.

شب قبل از خواب یک لیوان آب سیبِ طبیعیِ رسیدۀ تازۀ شیرین مخلوط با عسل آویشن.

رفع دلهره و ضعف اعصاب,دمنوش و دمکرده های کاملا طبیعی,بهبود دلهره و ضعف اعصاب,دمنوش برای اعصاب نا آرام ,دمکرده آرامبخش ,بهبود ضعف اعصاب

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

بهترین دمنوش های گیاهی برای آرامش اعصاب و روان

استرس ، اضطراب ، اعصاب نا آرام و .. واژه هایی نه چندان غریبه برای انسان های جوامع امروزی که فاکتورهای استرس زای بسیاری را اطراف خود دارند ودرک می کنند نیست ولی مشکل غیرقابل رفعی هم نیست چرا که به دلیل پیشرفت علم در طب مدرن و طب سنتی راه و روش های بسیاری به عنوان راه حل و دارو برای رفع عوارض استرس و آرام اعصاب و روان شناخته و تجویز می شود و در این دنیا پر از خط و خش اعصاب هرکسی برای رسیدن به آرامش روان راهی را انتخاب می کند.دمنوش گیاهی آرامش اعصاب

در میان روش های گوناگون تسکین اعصاب طب سنتی که در این بخش از سلامت نمناک معرفی می کنیم جایگاه خاصی دارد .نسخه های طبیعی برای رسیدن به آرامش اعصاب و روان شامل دمنوش ها و داروهای گیاهی هستند

خواص گل‌گاوزبان

گل‌گاو زبان طبع گرم وخشک دارد، این گیاه مقوی روح و اعضای رئیسه بدن (قلب، کبد و مغز) است، گل‌گاو زبان حواس پنج‌گانه انسان را تقویت می‌کند. این گیاه یبوست را رفع، کیسه صفرا را باز و اخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج می‌کند.

 دَم‌کرده گل گاو زبان برای بیماری‌هایی مانند مننژیت، مالیخولیا، جنون و حواس‌پرتی مفید است، دَم‌کرده این گیاه با سنبل‌الطیب نشاط آور است، دلهره و وحشت را از بین می‌برد و غم و غصه را کم می‌کند. افرادی که با خودشان صحبت می‌کنند می‌توانند از دَم ‌کرده گل‌ گاو زبان استفاده کنند.

گل‌ گاو زبان برای بهبود وسواس فکری، تنگی نفس و درد گلو مفید است؛ این گیاه همچنین رنگ چهره را باز می‌کند؛ افرادی که دچار بی‌خوابی و خواب‌های آشفته هستند باید دَم‌کرده گل‌ گاو زبان را میل کنند. رفع دلهره و ضعف اعصاب

رفع دلهره و ضعف اعصاب,دمنوش و دمکرده های کاملا طبیعی,بهبود دلهره و ضعف اعصاب,دمنوش برای اعصاب نا آرام ,دمکرده آرامبخش ,بهبود ضعف اعصاب

 گل‌گاو زبان باعث افزایش فشار خون می‌شود به همین علت بهتر است افراد آن را همراه با سنبل‌الطیب یا چای ترش  مصرف کنند. گل‌گاو زبان نباید جوشانده شود.

 استفاده بیش از حد و خودسرانه داروهای گیاهی آرامش‌بخش بر سیستم عصبی مرکزی اثر منفی می‌گذارد، افرادی که از داروهای شیمیایی مانند خواب‌آورها، آرامش‌بخش‌ها، ضد اضطراب‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها استفاده می‌کنند نباید همزمان با داروهای شیمیایی داروهای گیاهی آرام‌بخش را مصرف کنند، زیرا در این صورت اثر داروهای شیمیایی افزایش پیدا می‌کند، بنابراین باید بین مصرف داروهای شیمیایی با داروهای گیاهی آرام‌بخش ۲ تا سه ساعت فاصله باشد.

در پایان یک روز کاری پرفشار می توانید به روشی ساده استرس و سردرد را ازخود دور کنید. به منظور تهیه این دمنوش خانگی که می توان آن را قبل از خواب مصرف کرد، به یک قطره عصاره گل اسطوخودوس، یک فنجان عسل طبیعی، شش فنجان آب، سه عدد لیمو ترش تازه و مقداری برگ اسطوخودوس نیاز دارید.

تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و در یک تابه آن را حرارت ملایم دهید تا یک ترکیب یکدست درست شود. می توانید آن را حتی در یخچال هم نگهداری کنید.

اسطوخودوس دارای خواص درمانی فراوانی است و کارشناسان بیش از 150 ترکیب فعال را در آن شناسایی کرده اند برای سلامت بدن بسیار مفید است.

خاصیت ضد افسردگی، ضد میکروبی، التیام بخش زخم و درد، سم زدایی از بدن، آرام بخشی گرفتگی عضلات بدن، خواص ضد باکتری، ضد قارچی و برطرف کنندگی التهاب بدن از جمله مهم ترین فواید استفاده از اسطوخودوس است. رفع دلهره و ضعف اعصاب

حتی بو کردن اسطوخودوس می تواند باعث رفع استرس و اضطراب در افراد شود، کارشناسان با بررسی دانش آموزان قبل و بعد از بوییدن اسطوخودوس، دریافتند که میزان راندمان درسی دانش آموزان و نمرات درس ریاضی در آنها، پس از بو کردن رایحه اسطوخودوس بالاتر رفته است.

پزشکان حتی از عطر اسطوخودوس برای کاهش میزان استرس و نگرانی بیماران قبل از عمل جراحی استفاده می کنند، و یا بیمارانی که با روغن عصاره اسطوخودوس فیزیوتراپی شده اند نتایج درمانی بهتری کسب کرده اند.

ارسال شده در تاریخ 20 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع سلامتی
بازدید : 1,097
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.