رفع یبوست بارداری روشهای تغذیه مناسب جهت از بین بردن یبوست

رفع یبوست بارداری روشهای تغذیه مناسب جهت از بین بردن یبوست

رفع یبوست بارداری از مهمترین دغدغه های طول بارداری برا خانم های حامله بوده است و همیشه به دنبال درمان خانی بی ضرر و درعین حال کارا هستند در زیر چندینروش برای شما بیان شده است.

?یبوست بارداری

✅شبی7 عدد انجیرخشک رادرگلاب خیس،بعد از1 ساعت قبل ازخواب انجیرهامیل،گلاب مانده راصبح ناشتانیم ساعت قبل ازصبحانه میل شود

?حداقل40روز تکرار شود .

تخم کتان

تخم کتان یکی دیگر از داروهای محبوب برای رفع مشکل یبوست بارداری است. این دانه‌های کوچک سرشار از فیبر غذایی هستند که کمک می‌کند فیبر مورد نیاز بدن‌تان را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. تخم کتان همچنین مقدار زیادی امگا ۳ دارد. هرچند همان‌طور که در مورد سایر داروهای خانگی صادق است، شما باید به ازای هر قاشق از تخم کتان ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشید. از روغن کتان نیز می‌توانید استفاده کنید.

رفع یبوست بارداری, روشهای تغذیه مناسب جهت از بین بردن یبوست ,درمان خانگی یبوست بارداری ,یبوست در حاملگی, روشهای رفع یبوست , مشکل یبوست ناشی از بارداری

– مواد غذایی کمک کنده به درمان و رفع یبوست بارداری:

– میوه های خام مانند موز، انگور فرنگی سیاه، نارنگی، گریپ فروت و پرتقال.
– میوه های خشک مثل برگه زردآلو و آلو.
– سبزیجات فیبردار مانند هویج، کلم، اسفناج، شاهی، کرفس و کنگر فرنگی.
– غلات سبوس دار کامل مانند حبوبات، لوبیا و عدس.

رفع یبوست بارداری, روشهای تغذیه مناسب جهت از بین بردن یبوست ,درمان خانگی یبوست بارداری ,یبوست در حاملگی, روشهای رفع یبوست , مشکل یبوست ناشی از بارداری

نوشیدن مقدار زیادی آب برای درمان یبوست در بارداری و رفع یبوست بارداری :

همانطور که می دانید هیدراته نگه داشتن بدن انسان می تواند راه حل دیگری برای رفع مشکل یبوست در بارداری باشد. در واقع، تعداد قابل توجهی از زنان بارداری که از مشکل یبوست در بدن خود رنج می برند، به احتمال زیاد آب و مایعات دیگر را در این دوران حساس از زندگی خود، به مقدار ناکافی استفاده می کنند!
منطق حکم می کند از آن جایی که در بدن زنان حامله، فشار وارده بر مثانه به دلیل بزرگ شدن رحم آن ها با پیشرفت دوران بارداری افزایش می یابد، به همین علت این افراد به خاطر درد معده و کم شدن فضای آن تمایل زیادی به مصرف مایعات و مواد غذایی ندارند. در نتیجه، بدن این اشخاص در گذر زمان با کمبود آب و مایعات دیگر مواجه شده و سبب بروز مشکل یبوست در بارداری این افراد می شود. در واقع، عدم وجود مایعات به اندازه کافی، باعث سفت شدن مدفوع در بدن زنان باردار گردیده و اجابت مزاج آن ها را با مشکل مواجه خواهد نمود. بنابراین، زنان باردار مخصوصا اگر در فصل های گرم حامله شده اند، باید اطمینان حاصل کنند که مقدار آب مصرفی آن ها در طول روز به اندازه کافی بوده است.

چرا یبوست در بارداری رخ می دهد؟
به یاد داشته باشید که نامنظم شدن حرکات روده که به ندرت در بدن زنان معمولی اتفاق می افتد، عامل اصلی به وجود آورنده مشکل یبوست در بارداری خواهد بود، همانطور که می دانید در حالت عادی، عوامل زیادی مانند رژیم غذایی روزانه، عوارض جانبی داروها، مسمومیت با فلزات سنگین، کم کاری غده تیروئید و اختلالات هورمونی می توانند به وجود آورنده مشکل یبوست در بارداری باشند، با این حال، تجربه کردن مشکل یبوست در بارداری توسط زنان حامله با بروز یبوست در بدن افراد معمولی کاملا متفاوت است.
به عنوان یک خانم یادتان باشد که اکثر زنان باردار ممکن است در دوران بارداری خود از مشکل یبوست ناشی از بارداری رنج ببرند. در واقع، ایجاد شدن تغییرات هورمونی در دوران بارداری خانم ها، دستگاه گوارش زنان باردار را تنبل کرده و در نتیجه، باعث کم شدن دفعات اجابت مزاج در بدن آن ها خواهد شد، که در حالت کلی، با پیشرفت این روند، مشکل یبوست در بارداری در بدن این افراد به وجود خواهد آمد. علاوه بر این زمانی که جنین در داخل رحم مادر باردار خود رشد می کند، ممکن است فشار وارده بر ناحیه لگن مادرش را افزایش دهد که این حالت هم به نوبه خود منجر به بروز مشکل یبوست در بدن آن ها خواهد شد.
با شروع دوران بارداری در بدن زنان هر زنی ممکن است مصرف برخی مواد غذایی را که باعث سخت شدن اجابت مزاج در بدن او می شود، را بیشتر از قبل در برنامه روزانه خود قرار دهد که همین عامل به تنهایی می تواند حالت یبوست شدیدی را در بدن یک زن باردار به وجود آورد. همچنین، بروز کم خونی در دوران بارداری زنان هم ممکن است باعث سفت شدن مدفوع و به وجود آمدن یبوست در بارداری گردد.
به عنوان یک خانم باردار جوان و کم تجربه این نکته مهم را هم به خاطر بسپارید که مصرف مکمل های آهن برای مبارزه با کم خونی در دوران بارداری زنان و یا استفاده از سایر داروهای مخصوص دوران بارداری که توسط دکتر متخصص زنان و زایمان برای زن حامله تجویز می شود، هم ممکن است حرکات روده در بدن آن ها نامناسب کرده و منجر به بروز مشکل یبوست در بدن این مادران شود. در بیشتر موارد، ممکن است زن حامله به دلیل بزرگ شدن اندازه شکم خود، ورزش کردن منظم خود را کنار بگذارد و یا در برخی شرایط، هم ممکن است دکتر متخصص زنان و زایمان به مادر باردار، استراحت کردن مطلق در بستر را توصیه نماید. در چنین مواقعی، امکان دارد که کنار گذاشتن ورزش و نداشتن تحرک در مادر باردار باعث ایجاد مشکل یبوست در بارداری گردد.

ارسال شده در تاریخ 30 اکتبر 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 1,469
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.