روشهای درمان ضرب دیدگی گیاهان دارویی یکی از موثرترین معالجه ها

روش های درمان ضرب دیدگی با گیاهان دارویی خانگی که در واقع نوعی گیاه درمانی برای دررفتگی یا ترک دست و پا یکی از موثرترین معالجه ها می‌باشد، بهترین راه درمان برای ضرب دیدن بدن چیست؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم

درمان ضرب دیدگی با گیاهان دارویی

  • دنبه گوسفند ۱۰۰ گرم
  • زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری
  • خرما ۱۰ عدد

هر سه را با هم نرم کوبیده و یا چرخ کنید تا خمیری نرم و چسبنده بدست آید

محل ضرب دیده را با آب گرم و صابون شستشو کنید سپس خمیر بدست آمده را روی محل پهن کرده یک ورق روزنامه قرار داده با باند کشی ببندید.

روشهای درمان ضرب دیدگی, درمان ضرب دیدگی, درمان خانگی ضرب دیدگی, گیاه درمانی ضرب دیدگی, گیاهان دارویی یکی از موثرترین معالجه ها

علائم و راههای درمان ضرب دیدگی و کبودی

کبودی تغییری در رنگ پوست است که به دلیل پاره شدن مویرگهای خیلی ظریف در زیر پوست و خونریزی بعد از جراحات ایجاد می شود. خون در ناحیه ی جراحت نزدیک سطح پوست جمع خواهد شد و ما یک قسمت به رنگ آبی تیره خواهیم دید این، به این دلیل است که سلول های قرمز و ترکیبات خون موجب تغییر رنگ پوست می شوند.درمان ضرب دیدگی و کبودی

گیاهان دارویی یکی از موثرترین درمان های برای ضرب دیدگی و کوفتگی است .

وارد شدن ضربه به اعضاء بدن، به طوریکه موجب ضایعه به مویرگ ها شده و سبب پاره شدن و تجمع خون زیر پوست می شود. در اثر ضربه مویرگ های خونی محل ضربه، پاره شده و همچنین ضربه باعث آسیب دیدن بافت نرم اطراف می شود. به عبارت دیگر ضرب دیدگی عبارت است از خون ریزی داخلی از رگ های آسیب دیده ای که از میان بافت ها می گذرند.ضرب دیدگی موجب کبودی زیر پوست می شود.

از علایم ضرب دیدگی می توان « درد شدید – تورم- کبودی» را نام برد. بهترین راه معالجه گذاردن کمپرس آب سرد در ناحیه ضرب خوردگی است. که علاوه بر تسکین درد تورم آن را نیز برطرف می کند.

برای جذب خون مردگی می توان از پمادهای هارین دار، از جمله لازونیل استفاده کرد.

ضرب دیدگی علاوه بر عوارضی که خود دارد ممکن است باعث کشیدگی، دررفتگی، کوفتگی، شکستگی شود.باید در درمان ضرب دیدگی مراقبت نمود که آسیب های دیگر نادیده گرفته نشود.مثلاً اگر ضرب دیدگی همراه با دررفتگی باشد و فقط به درمان ضرب دیدگی بپردازیم مشکلات جدی زیادی را به بار خواهد آورد.

نشانه ضرب دیدگی

1) درد و تورم در ناحیه تورم

2) ممکن است طرح لباس مصدوم کبودی روی پوست نقش ببندد در صورت مشاهده چنین حالتی آن را به عنوان یک حالت بالقوه خطرناک در نظر بگیرید چون به احتمال زیاد اندام های زیرین صدمه دیده اند.

3) ناحیه جراحت به رنگ آبی ارغوانی تغییر رنگ می دهد.

درمان ضرب دیدگی در طب سنتی با روش های مؤثر

درمان ضرب دیدگی استفاده از کمپرس سرد

قرار دادن کمپرس سرد مانند یخ یک نوع درمان برای ضرب دیدگی در طب سنتی و نوین است. در صورتی که این عمل را به سرعت پس از ضرب دیدن انجام دهید، می‌تواند میزان خونریزی، کبودی و ورم را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. برای این منظور یک کیسه محتوی تکه‌های یخ را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی محل ضرب دیده قرار دهید.

۱. استفاده از گیاه دم اسب

برای استفاده از گیاه دم اسب می‌توانید یک کیلوگرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و از آن روی محل ضرب دیده قرار داده شود. خاصیت این گیاه بند آوردن خونریزی به دلیل وجود سلیس در ترکیبات آن است.

۲.خوردن گیاه روناس

یک داروی موثر برای کاهش اثرات ضرب دیدگی استفاده از اگر یک گرم گیاه روناس به همراه دو گرم ریوند چینی در یک پیمانه شراب انگوری است.

۳.استفاده از ترکیب زردچوبه و زرده تخم مرغ

از روش‌های پر استفاده در درمان ضرب دیدگی در طب سنتی استفاده از ترکیب یک عدد زرده تخم مرغ و مقداری زردچوبه است. این ترکیب را باید به مدت یک شب تا صبح روی محل آسیب دیده قرار دهید. برای جلوگیری از ریختن آن با تکه‌ای باند یا پارچه روی آن را ببندید.

۴. درمان ضرب دیدگی در طب سنتی با ترکیب سرکه و عسل

برای اینکار می‌توانید مقداری سرکه را با عسل طبیعی مخلوط کرده و با آن محل ضرب دیدگی را ماساژ دهید. این ترکیب به خصوص برای ضرب دیدگی در اطراف چشم‌ها مفید فایده است.

۵. استفاده از ریشه گیاه پامچال

استفاده از ریشه گیاه گل پامچال در بهبود خون مردگی در محل ضرب دیده تأثیر زیادی دارد. برای این منظور صد گرم از این گیاه را در یک لیتر آب تا زمانی که مقدار آن به یک سوم کاهش یابد، جوشانده شود و با آن محل آسیب دیده را شستشو دهید.

۶. ضماد ریوند چینی

ریوند چینی در بهبود و درمان ضرب دیدگی در طب سنتی استفاده فراوانی دارد. برای استفاده از آن باید مقداری از آن را در حدود دو درم با مقداری شراب سیاه انگوری مخلوط کرده و در محل ضرب دیده ضماد نمایید. روشهای درمان ضرب دیدگی

۷.مصرف گیاه مومیایی

مومیایی یکی از قدیمی‌ترین گیاهان مؤثر در درمان ضرب دیدگی در طب سنتی است. برای استفاده از آن می‌توانید مقداری از مومیایی را در روغن شتر یا کوهان شتر آب کرده به قدر یک قاشق چای خوری از آن را میل نمایید. همچنین با این ترکیب می‌توانید روزی ۳ مرتبه محل ضرب دیده را چرب نمایید.

۸.استعمال روغن‌های مفید

به وسیله مقداری از روغن میخک، روغن نارگیل یا روغن بادام تلخ به مدت ۷ روز روی محل ضرب دیدگی به آرامی ماساژ دهید.

درمان های خانگی برای موهای زیر پوستی
ارسال شده در تاریخ 1 جولای 2020 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 27,772
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.