روشهای دفع حشرات و خلاص شدن از دست آنها به هنگام شب

روشهای دفع حشرات و خلاص شدن از دست آنها به هنگام شب

روشهای دفع حشرات

برای خلاص شدن از دست حشرات هنگام شب باید برگ‌های نعنا را نزدیک تخت و بالش و در اطراف اتاق خود قرار دهید.

ثابت شده که اسانس آن حشرات بالغ را دفع و حشرات نوزاد را می کشد.

روشهای دفع حشرات ,روشهای رهایی از حشرات , خلاص شدن از دست حشرات به هنگام شب, گیاهان دفع کننده حشرات,از شر پشه ها چطور خلاص شیم

از بین بردن پشه با روش‌های خانگی

بوی پیاز و پرتقال منجر به فراری دادن پشه‌ها خواهد شد. از این دو ماده در گوشه‌های خانه خود قرار داده و سعی کنید دمای خانه را خنک نگهدارید، چراکه پشه‌ها به هوای گرم علاقه‌ای بیشتر نشان خواهند داد.

از بین بردن مورچه با روش‌های خانگی

مورچه‌ها به موادی همچون دارچین، سرکه سفید، لیمو، نعناع، پوست خیار، نمک، فلفل، دانه‌های قهوه، صابون جامد قالبی، هسته سیب و بذرهای میخک آلرژی دارند و در اثر تماس با آن‌ها فراری خواهند شد! می‌توانید در خانه آن‌ها از این مواد استفاده کنید. یا می‌توانید با یافتن لانه آن‌ها با گچ و یا پودر تالک خطی به دور لانه کشیده و از این راه سبب شوید تا آن‌ها دیگر پای به خانه خود نگذارند.

از بین بردن مگس با روش‌های خانگی

تنها چیزی که منجر به وجود مگس در خانه می‌شود، پسماندهای زباله‌ها و بوی بد آن‌هاست، ازاین‌رو پس از هر بار که سطل آشغال را خالی می‌کنید آن را با آب و صابون بشویید تا این موجودات موذی دیگر سراغ شما نیایند. روشهای دفع حشرات

روغن چریش

روغن چریش، عصاره‌ی درخت چریش است که بومی هند است، و به عنوان یک ضد آفت طبیعی استفاده می‌شود تا حشرات مضر را از درختان دور نگه‌دارد. این روغن برای انسان‌ها نیز موثر است و بدون هیچ‌گونه اثرات مضر یک دفع‌کننده‌ی پشه‌ی فوق‌العاده برای داخل خانه است. یک پژوهش نشان داده‌است ترکیب روغن نارگیل و روغن چریش به نسبت یک به یک محلولی موثر به‌دست می‌دهد که پشه‌ها را حداقل ۸ ساعت دور نگه می‌دارد. کافی است این ترکیب را روی پوست بدن‌تان بمالید.

از شر آب راکد خلاص شوید

پشه‌ها در آب راکد تولید مثل می‌کنند، بنابراین هروقت ممکن است از شر آب راکد خلاص شوید. ناودان، زیر گلدان‌ها، یا هر جایی را که آب جمع می‌شود، خالی کنید.

سیر

سیر عطر تند به‌خصوصی دارد که برای دور نگه داشتن پشه‌ها موثر است. چند حبه سیر را له کنید، در آب بجوشانید، سپس این آب را اطراف خانه یا روی پوست‌تان اسپری کنید تا از پشه‌ها در امان باشید. با این حال توجه داشته‌باشید که اسپری کردن آن روی پوست شما باعث می‌شود بوی سیر با شما بماند، که ممکن است آدم‌های دیگر را آزرده کند. روشهای دفع حشرات

 رزماری روی زغال

وقتی بیرون از خانه مشغول کباب درست کردن هستید، ممکن است پشه‌ها به شما حمله کنند. به عنوان یک راه‌حل، چند ساقه رزماری را روی زغال‌های داغ بیندازید تا بویی متساعد کند که به‌طور موثر پشه‌ها را دفع می‌کند و در عین حال به غذایتان طعمی لذیذ می‌دهد. بنابراین این بار که در حال برنامه‌ریزی برای کباب درست کردن به همراه خانواده و دوستان بودید، کمی رزماری با خودتان ببرید.

 کافور

برای خلاص شدن از شر پشه‌ها در خانه، استفاده از کافور روشی آسان، موثر، و سازگار با محیط زیست است. هم‌چنین مشخص شده‌است نسبت به دیگر راهکارهای طبیعی دفع پشه، این روشی ماندگار‌تر است. برای شروع تمام درها و پنجره‌ها را ببندید تا از متساعد شدن بو جلوگیری کنید. سپس کافور را آتش بزنید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. شما باید به یک اتاق عاری از پشه برشد.

روغن یاس خوشه‌ای و روغن نارگیل

یاس خوشه‌ای دارای خواص بسیار زیادی است. این گیاه ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است و همچنین خواص ضد انگل دارد. برای خلاص شدن از شر پشه‌ها، روغن یاس خوشه‌ای و روغن نارگیل را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و آن را در سراسر بدن خود استعمال کنید. این کار سبب می‌شود که به مدت دست کم هشت ساعت پشه‌ها دور از شما بمانند.

 روغن اوکالیپتوس و روغن لیمو

این دو روغن را با هم مخلوط کنید و آن را روی بدن‌تان استعمال کنید تا پشه‌ها را از خودتان دور نگه دارید.

 ریحان

اگر ریحان را در باغچه‌تان بکارید یا چند گلدان ریحان را در اطراف خانه قرار دهید، پشه‌ها به شما نزدیک نخواهند شد.

 نعناع

اگرچه ما بوی نعناع را دوست داریم، اما پشه‌ها از آن نفرت دارند. شما می‌توانید عصاره‌ی نعناع یا روغن نعناع را خریداری کنید و آن را در ترکیب با آب داخل یک بطری اسپری بریزید. سپس مخلوط را هر کجا که می‌خواهید پشه‌ها را از بین ببرید اسپری کنید.

از بین بردن مورچه با روش‌های خانگی

مورچه‌ها به موادی همچون دارچین، سرکه سفید، لیمو، نعناع، پوست خیار، نمک، فلفل، دانه‌های قهوه، صابون جامد قالبی، هسته سیب و بذرهای میخک آلرژی دارند و در اثر تماس با آن‌ها فراری خواهند شد! می‌توانید در خانه آن‌ها از این مواد استفاده کنید. یا می‌توانید با یافتن لانه آن‌ها با گچ و یا پودر تالک خطی به دور لانه کشیده و از این راه سبب شوید تا آن‌ها دیگر پای به خانه خود نگذارند

ارسال شده در تاریخ 4 می 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع گوناگون
بازدید : 1,314
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.