روشهای سبزی خشک کردن خودتان بهترین سبزی خشک درست کنید

روشهای سبزی خشک کردن خودتان بهترین سبزی خشک درست کنید

روشهای سبزی خشک کردن, فواید سبزی خشک کردن ,سبزی خشک کردن ,روش سبزی خشک کردن ,روشهای سبزی خشک کردن

روشهای سبزی خشک کردن, فواید سبزی خشک کردن ,سبزی خشک کردن ,روش سبزی خشک کردن ,روشهای سبزی خشک کردن

چیدن سبزی: اگر خودتان سبزی کاشته اید ابتدا سبزی ها را بچینید. بهترین زمان برای انجام این کار، صبح است و قبل از اینکه خورشید بر روی آنها بتابد. قبل از شروع به چیدن، سبزی ها را انتخاب کنید.

شستشوی سبزی: گیاهان خود را بشویید و آنها را با یک حوله خشک کنید. یا اگر گیاهان شما بسیار تمیز باشند، می توانید آنها را به آرامی بتکانید تا گرد و غبار یا خاک روی آنها نماند. در این مرحله، هر برگی که زرد، خال دار و یا رنگی است، دور بریزید.

خشک کردن گیاهان دارویی
اگر می خواهید گیاهان دارویی را خشک کنید که دارای رطوبت کمتری هستند (مثل آویشن، رزماری، پونه، مریم گلی، و غیره) آنها را در پارچه ای بقچه مانند بپیچید و در یک محل گرم و خشک که هوا جریان دارد آویزان کنید.

اگر تا به حال به گردش در خانه های تاریخی و قدیمی رفته باشید، احتمالا دسته های سبزی خشک هایی را که  از تیرهای سقف در آشپزخانه آویزان شده اند را دیده اید. در قرن های گذشته، خانه ها به نوعی دارای باغچه هایی برای آشپزخانه بود، حتی اگر کوچک بود، و گیاهانی که در این این باغ ها بودند برای مصارف آشپزی و دارویی استفاده می شدند.

چرا بهتر است خودتان سبزی خشک درست کنید؟

1- کم هزینه تر است
اگر خوتان سبزی خشک کنید، بسیار ارزان تر پای شما در می آید تا از فروشگاه شیشه آماده آن را بخرید، به ویژه اگر شما سبزی ها را در باغچه خانه خود بکارید. زمانی که طول می کشد تا سبزی رشد کند و زحمت برداشت و خشک کردن آنها کم هزینه تر از رفتن به فروشگاه و پرداخت هزینه برای خرید سبزی خشک است.

اگر سبزی چند ساله را رشد دهید، فقط یکبار هزینه پرداخت می کنید، و پس از سالیان دراز، هر سال سبزی های تازه رشد می کنند. برای مثال، سبزی ریحان من هر ساله پربار تر می شود و در حال حاضر به جایی رسیده که من مجبور نیستم آن را خریداری کنم چون کارخانه حیاط خلوت من همه چیزهایی را که لازم دارم تولید می کند.

ارسال شده در تاریخ 22 آوریل 2018 توسط خدیجه ص با موضوع گوناگون
بازدید : 2,066
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.