روشهای سم زدایی بدن نقش تغذیه در تسریع و بهبود روند سم زدایی

روشهای سم زدایی بدن نقش تغذیه در تسریع و بهبود روند سم زدایی

روشهای سم زدایی بدن

پاهای شما می توانند، بدنتان را سم زدایی کنند!

? تنها کافی است به مدت 0.5ساعت آن ها را در یک تشت آب نمک، قرار دهید.اگر آب رو به کدری رفت،یعنی سم زدایی با موفقیت انجام شده است

روشهای سم زدایی بدن ,نقش تغذیه در تسریع و بهبود روند سم زدایی,پاکسازی و سم زدایی بدن ,تغذیه مناسب در بهبود سم زدایی,سم زدایی کبدو بدن ,کاهش چربی و سم زدایی,

سم زدایی چیست؟

وقتی سموم و آلاینده ها وارد بدن می شوند، ابتدا کبد و سپس کلیه ها اقدام به جذب آن ها از طریق خون می کنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های مختلف این سموم را به خارج از بدن هدایت می کنند که به این روند، پاکسازی خون یا سم زدایی گفته می شود. سم زدایی به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک می کند و سبب می شود که فرد احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

چه عواملی به بهبود روند سم زدایی کمک می کنند؟

عواملی چون مصرف روزانه و مداوم انواع سبزیجات و میوه های تازه می تواند نقش به سزایی در تسریع و بهبود روند سم زدایی داشته باشد. مثلا رژیم های غذایی مملو از فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان می تواند سبب افزایش انرژی، افزایش سوخت و ساز بدن و تسریع فرآیند سم زدایی در بدن گردد. فیبرها با افزایش حرکات روده و از سوی دیگر با اتصال به سموم موجود در روده ها در فرآیند دفع سموم از بدن نقش مهمی دارند.

میوه هایی نظیر سیب سبز، مرکبات به خصوص لیمو ترش، سبزیجات تازه نظیر تربچه، کلم بروکلی، دانه های روغنی مانند گردو و بادام، جلبک های سبز خوراکی نظیر کلرلا ولگاریس، اسپیرولینا پلاتنسیس و نوشیدنی هایی نظیر چای سبز از بهترین منابع طبیعی جهت دفع سموم از بدن هستند. روشهای سم زدایی بدن

از جمله ترکیبات موثر دیگر در فرآیند سم زدایی، کلروفیل، رنگ دانه سبز موجود در گیاهان است که در فرآیند فتوسنتز گیاهان نقش دارد و اعتقاد بر این است که این ماده با توجه به شباهت ساختار مولکولی اش به هموگلوبین خون می تواند در حفظ سلامت انسان موثر باشد.

کلروفیل می تواند موجب پاکسازی جریان خون، از بین رفتن بوی بد دهان، بی اثر شدن مواد سرطان زا و جلوگیری از فساد دندان ها گردد. کلروفیل با کمک به دفع سمومی نظیر استالدهیدها (عامل خستگی و خماری) و هیستامین ها (عامل آلرژی و حساسیت) اثرات مثبتی در زندگی فرد می گذارد. جلبک های سبز از غنی ترین منابع کلروفیل در دنیا به شمار می روند و یکی از دلایل پر مصرف بودن ریزجلبک های خوراکی در کشور ژاپن اثرات پاک کنندگی آن ها است.روشهای سم زدایی بدن

به میزان فراوانی آب بنوشید:

حتی اگر فکر می‌کنید که در طول روز به میزان کافی آب نوشیده‌اید، مقدار مصرف خود را به یک سطح کاملا جدید برسانید. اگر فقط یک چیز وجود دارد که به آسانی و به طور طبیعی به شما کمک می‌کند بدن خود را سم‌زدایی کنید، قطعا آب است. ما معمولا فکر می‌کنیم که به اندازه‌ی کافی آب می‌نوشیم، در حالی که واقعا باید میزان مصرف‌مان را افزایش بدهیم.

آب می‌تواند به طور طبیعی سموم را از سیستم بدن‌تان خارج کند و اگر به اندازه‌ی کافی آب مصرف کنید، این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. مصرف آب کافی می‌تواند پوست را شفاف‌تر کند، به عملکرد درست ارگان‌های بدن کمک کند و سبب شود که سیستم گردش خون، تنفس و دستگاه گوارش سالم‌تری داشته باشید. بنابراین همین نوشیدنی ساده می‌تواند تاثیر زیادی روی کل بدن و نحوه‌ی عملکرد آن داشته باشد.

تمام قواعدی را که در طول سال‌ها در مورد این‌که چه میزان آب کافی است، فراموش کنید. هشت لیوان آب دست کم، بنابراین زمان آن فرا رسیده‌است که به طور چشمگیری مصرف آب را افزایش بدهید اگر دوست دارید که از مزایای آن برای سلامتی برخوردار شوید. آب باید نوشیدنی منتخب شما همراه با غذا و همچنین قبل و بعد از آن باشد. خیلی زود متوجه بعضی از مزایای سلامتی آن خواهید شد و برخی دیگر از مزایای طولانی مدت آن نیز در انتظارتان خواهند بود!

اولین نوشیدنی صبح تان آبلیمو باشد!

مصرف آب کافی در طی روز بسیار مهم است. اما مصرف یک لیوان آب ولرم و آبلیمو بسیار مهمتر است. این کار سبب می شود تا سموم بدن شما که در طی خواب شب در بدن انباشته شده اند به راحتی دفع شوند.

همچنین این کار کمک می کند تا سیستم گوارش تخلیه شده و آبرسانی به کلیه‌ی بدن به خوبی انجام شود.

ورزش های کششی

بدن نیاز به حرکت و گرم شدن ماهیچه ها دارد تا به خوبی احساس تازگی و انرژی مضاعف کند.

انرژی که شما در طی یک روز نیاز دارید را می توانید تنها با ۳۰ دقیقه ورزش کششی در روز به دست آورید. این ورزش ها حتما نباید سنگین و مهارتی باشند. چند حرکت سبک کششی سبب می شود تا در طی روز خلق و خوی بهتر و شاداب تری داشته باشید.

تعریق نیز از بهترین راه های سم زدایی بدن است. در صورتی که نمی توانید ورزش کنید سونا یا اتاق بخار نیز گزینه های مناسبی هستند که به خوبی بتوانید تعریق داشته باشید و سموم را دفع کنید. همه ی چیزی که شما نیاز دارید حدود ۳۰ دقیقه ورزش در روز است. عرق کردن یکی از بهترین راه های حذف سموم از بدن ما است. اگر شما به هر دلیلی قادر به ورزش کردن نیستید، سونا یا اتاق بخار را امتحان کنید.

برس های ماساژ بر روی پوست خشک

استفاده از برس های ماساژ باعث بهبود گردش خون و دفع سموم بدن از طریق پوست می شود. این برس ها جریان خون را در پوست بیشتر و بهتر می کنند و از ان جایی که پوست یک ارگان گسترده و وسیع می باشد به باقی نقاط بدن هم این خون رسانی انجام می شود.

سعی کنید همیشه قبل از استحمام از برس های ماساژ استفاده کنید تا علاوه بر سم زدایی بدن پوست را نرم و شاداب نگاه دارید.

ارسال شده در تاریخ 6 آوریل 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 1,940
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.