روشهای کاهش عوارض مرغ های هورمونی و از بین بردن آن

روشهای کاهش عوارض مرغ های هورمونی و از بین بردن آن

روشهای کاهش عوارض مرغ

اگر سلامتتون براتون مهمه و شک دارید به مرغ ها هورمون و آنتی بیوتیک تزریق میشه یا نه، همراه با آن هویج بخورید.

هویج علاوه بر کاهش عوارض مرغ به افزایش سیستم ایمنی بدن تان کمک می کند.

روشهای کاهش عوارض مرغ , کاهش اثر مرغ های هورمونی , از بین بردن آنتی بیوتیک مرغ , مضرات آنتی بیوتیک مرغ ,مضرات هورمون های تزریقی مرغ

با توجه به این که میزان هورمون و آنتی بیوتیکی که در رشد مرغ هاچک میشود و به  اندازه ای است که برای مصرف کننده خطرناک نباشد ازاین لحاظ میزان انتی بیوتیک مصرفی توسط مرغ ها کمتر از حد مجاز است و برای مصرف کننده ها تهدیدی نیست .

آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب هستند و کنترل مصرف آنتی‌بیوتیک کافی نیست. طی مطالعات و تحقیقات انجام شده تاثیر فرایندهای مختلف پخت به جای پختن و سرخ کردن به صورت طبیعی در جوجه‌های گوشتی بسیار در کاهش میزان آنتی بیوتیک آنها دارد.

همانطور که خوردن مرغ برای همه ما لذیذ و لذت بخش است اما باید مضرات آن را هم بدونیم .

در روش طبخ برای از بین بردن آنتی یوتیک یا هورمون مرغ بهتر است مرغ های خام رو بعد از شستشو در قابلمه بریزیم و روی آن آب سرد برزیزید و روی شعله بذارید تا آب بجوشد که آب کدری حاصل می شود که آن را دور بریزید و مرغ ها تمیز بشورید .آب کدر حاصل همان همورمون ها و انتی بیوتیک های مضر مرغ هستند کها با این روش میزان زیادی از آن از بین میرود.

بهتر هست مرغ رو  با پیاز وهویج بپزید که هم خوشمزه است و هم سالم تر.

و روش دیگری هم که هست  همراه با مرغ هویج هم بپزید هویجی که در کنار مرغ پخته میشه هورمونهای مرغ رو جذب می کنه بعد از پخت اون هویج رو بیرون بیارید و دور بریزید و غذای سالم تری رو اینجوری می تونید مصرف کنید .

اشاره به مضرات هورمون ها و آنتی بیوتیک مرغ

مصرف بدون نسخه و غیر مجاز آنتی بیوتیک ها عوارض و مضرات بدی را به همراه دارد و مصرف بی اندازه آن باعت مقاومت در برابر آنتی بیوتیک به هنام بیماری ها و سبب عامل سرطانزایی و مسمویت و آلرژی و حساسیت می شود. اما متخصصان می گویند اگر حدود یک هفته قبل از کشتار دام ها و مرغ ها این عمل متوقف شود دیگر هیچ ضرری ندارد .

آنتی‌بیوتیک‌ها یک مکمل عجیب برای کشاورزان هستند و محصولات جدید فقط دامنه وسیعی از عملکردهایی را دارند که آنتی‌بیوتیک‌ها منتقل می‌کنند.

چگونه صنعت مرغ به آنتی‌بیوتیک‌ها روی آورده است.بعد از همه اینها, آنتی‌بیوتیک‌ها به ساخت پرورش طیور صنعتی مدرن کمک کردند و آن‌ها در هر مرحله از فرآیند پرورش جوجه جا گرفتند. قبل از اینکه حیوانات هچ شوند شروع می‌شود. در حالی که هنوز در تخم‌مرغ, آن‌ها واکسن دریافت می‌کنند و از آنتی‌بیوتیک‌ها برای نگه داشتن باکتری در محل تزریق استفاده می‌شود. جوجه‌های تغذیه شده با دوزهای پایین برای افزایش رشد و جلوگیری از بیماری‌ها تغذیه می‌شوند.

پروبیوتیک ها یا باکتری‌های مفید, یک جایگزین برای کمک به حفظ فلور روده سالم در مرغ هستند. برای طیور, پروبیوتیک های شایع شامل لاکتوباسیلوس ها هستند که شبیه باکتری‌ها هستند که در ماست و پروبیوتیک انسان یافت می‌شوند و باسیلوس ها که باکتری‌های خاک این نوع مرغ‌ها هستند ممکن است به صورت طبیعی با آن‌ها برخورد کنند.

کشاورزان همچنین می‌توانند پری بیوتیک ها را تغذیه کنند که کربوهیدرات هستند که باکتری‌های مفید دوست دارند بخورند. اینولین استخراج‌شده از کاسنی یک نمونه است. اسانس‌های گیاهی نظیر پونه‌کوهی و آویشن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

ارسال شده در تاریخ 21 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع سلامتی
بازدید : 931
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.