روشهای کاهش مضرات موبایل امواج و تشعشعات آن بر بدن انسان

روشهای کاهش مضرات موبایل امواج و تشعشعات آن بر بدن انسان

روشهای کاهش مضرات موبایل

از گوش چپ خود برای جواب دادن به موبایل استفاده کنید !??

▫️تحقیقات نشان میدهند صحبت کردن با گوش راست باعث میشود امواج موبایل مستقیما روی مغز تاثیر بگذارند و دستگاه شنوایی فرد آسیب وارد شود !?

+ استفاده طولانی مدت از گوشی های همراه تا دو برابر ریسک ابتلا به تومورهای مغزی را افزایش میدهد؛ بنابراین طبق گفته های پزشکان، روشن کردن حالت پرواز بخصوص به هنگام شب میتواند تا حد زیادی از مضرات امواج و تشعشعات موبایل بر بدن انسان بکاهد.

روشهای کاهش مضرات موبایل, امواج و تشعشعات موبایل بر بدن انسان , مضرات امواج تلفن هماه ,کاهش عوارض تشعشعات تلفن همراه ,موبایل و امواج آن, کاستن اثرات امواج

آنچه واضح است، ناگزیر بودن انسان به استفاده از تکنولوژی‌های روز است، تکنولوژی‌هایی که با وجود آوردن آسودگی به زندگی ما، بدون ضرر نیستند. واقعیت این است در هر جایی که گوشی موبایل آنتن می‌دهد و یا لپ تاپ و گوشی هوشمند یک شبکه وای فای را پیدا می‌کند، امواج الکترومغناطیسی وجود داشته و از بدن ما نیز عبور می‌کنند. دو راه بیشتر پیش روی ما نیست؛ شهر را ترک کرده و در منطقه‌ای دور افتاده زندگی کنیم، یا اینکه در دل شهرهای بزرگ و تکنولوژیک باقی مانده و راهی برای کاهش مضرات امواج موبایل پیدا کنیم.

تنها راه حل پیش‌رو، خروج از شهرها و یا یافتن روش‌هایی برای کاهش مضرات امواج موبایل است

وقنی هر نسل جدید شبکه موبایل معرفی می‌شود، امکانات فوق‌العاده‌ای را به همراه دارد که ناشی از کاهش طول موج‌های این شبکه و افزایش قدرت آن است. به عنوان نمونه امواج شبکه موبایل 5G، که انتظار می‌رود تا چند سال دیگر به صورت یک استاندارد دربیاید، از آنچه تصورش را می‌کنید قدرتمندتر است و درست به همین دلیل دستیابی به سرعت‌های چند گیگابایتی با آن ممکن می‌شود. پس با معرفی هر نسل، یافتن ترفندهایی برای کاهش مضرات امواج موبایل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

دانشمندان هنوز بر این باورند هیچ سندی برای مضر بودن این امواج وجود ندارد. این عقیده از پایه و اساس اشتباه نیست، اما نمی‌توان نقش شرکت‌های تکنولوژیک را در آن نادیده گرفت، چرا که با علنی شدن این موضوع، استفاده و در ادامه فروش محصولاتشان کاهش پیدا خواهد کرد. آزمایش‌های زیادی توسط عده‌ای دیگر از دانشمندان به ثبت رسیده‌اند که مضرات امواج موبایل را نشان می‌دهند.

استفاده مداوم از اینترنت را کنار بگذارید

برخی از کاربران به صورت دائمی به اینترنت متصل هستند. اگر شغل و کار شما به این موضوع وابسته نیست، حتما این عادت را کنار بگذارید. در زمان اتصال به اینترنت موبایل، داده‌ها به صورت دائمی در حال دریافت‌شدن و ارسال هستند و تشعشعات ناشی از این اتصال، تا شعاع یک متری مضرات زیادی را بر روی افراد می‌گذارند. برای کاهش مضرات امواج موبایل ، تا جایی که ممکن است زمان اتصال خود به اینترنت را کاهش دهید.

نکات ایمنی برای استفاده از موبایل روشهای کاهش مضرات موبایل

امروزه استفاده از تلفن همراه تبدیل به یک فرهنگ بین مردم شده است و واقعا نمی توان از آن استفاده نکرد. بنابراین می توان با رعایت نکات زیر ضررهای آن را به حداقل رساند:

حتی المقدور از ارسال پیامک به جای صحبت کردن استفاده کنید، زیرا اشعه های کمتری تولید کرده و کمتر آسیب می رساند.

در صورتی که می خواهید از تلفن همراه استفاده کنید، از دستگاههای هندزفیری استفاده کنید و از چسباندن مستقیم گوشی تلفن به گوش، خودداری کنید.

گوشی تلفن همراه خود را در فاصله دوری از بدن خود قرار دهید تا از تشعشات آن در امان باشید.

گوشی تلفن همراه را به هیچ وجه داخل اتاق خواب نبرید، چرا که به هنگام خواب مغز شما قابلیت بیشتری برای دریافت امواج دارد.

خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.

خانم های باردار باید حداقل ۲ متر با تلفن همراه فاصله داشته باشند.

هنگام ارسال MMS یا پیام تصویری ، خطر امواج ۱۰۰۰ برابر بیشتر است . روشهای کاهش مضرات موبایل

وقتی که می خواهید با تلفن همراه به کسی زنگ بزنید، تا زمانی که ارتباط بر قرار نشده و شخص در آن طرف خط شروع به صحبت نکرده، تلفن همراه را نزدیک گوش خود نگیرید. زیرا در این مدت تلفن همراه از توان فرستادن سیگنال معادل با دو وات یا ۳۳ دسی بل استفاده می کند.

تا حد ممکن از صحبت کردن با گوشی تلفن همراه بپرهیزید و بویژه از استفاده کودکان از تلفن همراه جلوگیری کنید.

بهترین روش برای در امان ماندن از تشعشات موبایل

بهترین روشی که برای در امان ماندن از تشعشات مضر موبایل در جهان شناخته شده است، استفاده از کیف مخصوص موبایل است که به کیف های ایول معرف می باشند. در ساخت این کیف ها، با تزریق ترکیبات نانو نقره به الیاف بافتی، پارچه‌ای با خاصیت جذب امواج الکترومغناطیسی تولید و با استفاده از آن پوشش ویژه تلفن همراه ساخته شده که کاربر هنگام حمل تلفن و حتی در زمان مکالمه یا ارسال و دریافت پیام کوتاه، تلفن را همواره در داخل آن نگه می‌دارد و بدین ترتیب امواج ناشی از عملکرد تلفن همراه جذب این پوشش شده و از تماس آن با بافت‌های مختلف بدن که آسیب و عوارض سوء متعددی در پی دارد پیشگیری می‌کند، این کیف می تواند تا 99/99 درصد تشعشات مضر موبایل را جذب کند شاید برایتان جالب باشد این کیف توسط مخترع جوان ایرانی به نام علی جاسب در آلمان ساخته شده و هم اکنون در کشورهای اروپایی در حال استفاده است ولی این اختراع در کشور خودمان غریب می باشد.

از هندزفری استفاده کنید

اگرچه حین برقراری تماس، تشعشات قوی موبایل تا شعاع یک متری وجود داشته و تاثیر خود را می‌گذارند، اما بدون شک عدم نگه داشتن گوشی در کنار مغز، شدیدا به کاهش مضرات امواج موبایل کمک می‌کند. به این منظور، یک هندزفری‌ با سیم‌ بلند تهیه کرده و حتما تا جای ممکن تماس‌های خود را با استفاده از هندزفری برقرار کنید. مراقب سلامتی دیگر اعضای بدن نیز باشید، پس بعد از اتصال هندزفری، گوشی را در جیب شلوار قرار ندهید. گزینه دیگر بعد از هندزفری، استفاده از اسپیکر است که البته علاوه بر کاهش کیفیت تماس، استفاده از آن در محافل عمومی چهره جالبی ندارد!

از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید

آنتی‌اکسیدان‌ها، که از پیری و فرسودگی بدن انسان جلوگیری می‌کنند، خیلی سریع توسط امواج موبایل از بین می‌روند. از آنجایی که از امواج موبایل گریزی نیست و آن‌ها در همه جا وجود دارند، پس بهتر است تا می‌توانید آنتی‌اکسیدان‌ها را در برنامه غذایی خود جای دهید.

ارسال شده در تاریخ 16 آوریل 2019 توسط امید ازادمرد با موضوع مطلب علمی
بازدید : 1,138
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.