روش‌های تربیت کودک راستگو انگیزه دروغگویی را از بین ببریم

روش‌های تربیت کودک راستگو انگیزه دروغگویی را از بین ببریم

روش‌های تربیت کودک راستگو ما باید به کودکانمان کمک کنیم تا عادت‌های مناسب را توسعه دهند، و یکی از بهترین روش‌ها که آن‌ها می‌توانند داشته باشند صداقت است. روشهای زیادی از آموزش نحوه صادق بودن به کودکان خود وجود دارد.

کودکی که بدون ترس و وحشت بزرگ شده باشد، دروغ نمی گوید.

▫️نه برای آن که اصول اخلاقی را مراعات کند، بلکه خود به خود احتیاج به دروغ را حس نکرده است.

کارشناسان علوم رفتاری کودکان می‌گویند:

▫️اطمینان از تنبیه نشدن، انگیزه دروغگویی را از کودک می ‌گیرد.

 

روش‌های تربیت کودک راستگو

تربیت کودک راستگو از دغدغه های همه والدین است البته برای داشتن جامعه ای سالم هم صادق بودن افراد که از همان کودکی در شخصیت آنها شکل میگیره کم تاثیر نیست چندین روش برای تربیت فرزند صادق  را باهم مرور مکنیم:

به حقیقت پاداش دهید

به عنوان والدین, ما اغلب سریعاً انتقاد می‌کنیم. گاهی اوقات ما اینقدر سریع ستایش نمی‌کنیم. صداقت را با  پاداش با نیروی تحسین و در آغوش گرفتن آنان  تقویت و اعتماد به نفس کودکان را افزایش و رفتار مثبت را تقویت کنیم . به اضافه کودک سعی می کند رفتاری نشان دهد که بیشتر دوست داشته شود و مورد توجه قرار گیرد .

راست گویی

به بچه‌های خود یاد بدهید که مجبور نیستند تعریف نادرستی بدهند. به آن‌ها یاد بدهید که چگونه کلمات خود را کنترل کنند و چیزی نگویند. با این حال, ما همیشه باید چیز مثبتی در مورد هر کسی پیدا کنیم.

گفتن حقیقت سخت

حمایت از اخلاقیات مهم‌تر از جریحه‌دار کردن احساسات کسی است که خارج از خط است. اشتباه همیشه اشتباه است. به عنوان مثال, بهترین دوست پسر شما در تست‌ها تقلب می‌کند و پسرتان کاملاً آگاه است. وظیفه دارد به دوستش برود و به او توصیه کند که برود. او خود را اذیت می‌کند و به دیگران خیانت می‌کند. اگر او امتناع کند, پسر شما باید به معلم بگوید چه اتفاقی دارد می‌افتد. این حقیقتی سخت است.

 مدل حقیقت

وقتی عادت به دروغ گفتن داریم, عادت به گفتن چیزهای بزرگ می‌شود.

همانند همیشه, شما مدل نقش هستید. نمی‌خواهید فرزند شما صدای دروغ گفتن شما را بشنود. با حقیقت زندگی کن. اگر فرزندانتان ببینند که به دروغ گفتن بی‌ضرر می‌گویند, احساس خواهند کرد که دروغ می‌گویند. وقتی عادت به دروغ گفتن داریم, عادت به گفتن چیزهای بزرگ می‌شود. فکر و ابتکار برای گفتن و جستجوی حقیقت در تمام مدت.

آن‌ها را مورد امتحان قرار ندهید

اگر چه برای آزمودن آن‌ها وسوسه کننده است, سعی کنید از پرسیدن سوالاتی که به کودک خود فرصتی می‌دهد تا صادق نباشد خودداری کنید. شما دیدید که دخترتان از روی مبل آب قرمز می‌ریزد. نیازی نیست بپرسم, آیا فقط آب‌میوه روی مبل ریخته است ؟ این باعث می‌شود که او باور کند که ممکن است راهی برای خروج داشته باشد و احتمالاً می‌تواند در جای دیگری سرزنش شود. فقط بهش بگو که تمیزش کند. او فرصت‌های کافی برای گفتن حقیقت دارد.

نتیجه گیری کردن مهم است

ما همه گناه می‌کنیم. حتی بچه‌ها هم همین کار را می‌کنند. آن‌ها به شما دروغ می‌گویند و در نهایت آن‌ها را می‌گیرید. مهم است که پیامدهایی برای اعمال آن‌ها وجود داشته باشد، که همان کاری است که ما با پسرمان انجام دادیم. نظم مناسب باید اجرا شود و از آن پیروی شود. آن را طوری بسازید که ارزش آن را داشته باشد که دروغ بگوید.

تصحیح اشتباهات

اینکه کودکان خود را با هم آشنا کنید، فرصت خوبی برای آموزش دادن به آن‌ها است. از آن‌ها بپرسید چرا احساس می‌کنند باید دروغ بگویند. توضیح دهید که دروغ گفتن چقدر دردناک است، زیرا باعث عدم اعتماد و اعتماد به نفس می‌شود. با آن‌ها در مورد آنچه که می‌توانستند متفاوت انجام دهند صحبت کنید.

مراقبت از وسایل خود و  دیگران را در نظر بگیرید

وسایل و داشته ها می‌توانند همه گونه مشکلات را ایجاد کنند. بهترین سیاست این است که کودک را زود یاد بگیرند که چه چیزی به آن‌ها تعلق دارد. آنچه دیگران به آن شخص تعلق دارند. این خوب نیست که یک بازی قرض بگیرید و هرگز آن را پس ندهید. به اشتراک گذاشتن آن عالی است، اما این مورد باید همیشه وسیله برگردانده شود. هرچند چیز کوچکی باشد.

یافتن دوستان واقعی و صادق

دوستانتان را به من نشان دهید و من آینده خود را به شما نشان خواهم داد. اگر دوستان کودک شما دروغ بگویند و تقلب کنند، آن‌ها نیز همین کار را خواهند کرد. اما اگر دوستان کودک تان خوب و صادق باشند، پسر یا دختر شما خیلی بهتر خواهد بود. برای هر کدام از دوستان که دروغ می‌گویند گوش دهید

 

 

ارسال شده در تاریخ 31 اکتبر 2019 توسط خدیجه ص با موضوع فرزند
بازدید : 960
دیدگاه خود را ارسال کنید ( بدون دیدگاه )

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *

©ایران پاتوق / تمامی حقوق محفوظ و مربوط به این سایت می باشد و کپی از مطالب ایران پاتوق حتی با درج لینک منبع ممنوع بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.